gezin met kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

welk gezin gaat er naar fiss in de periode van 9 tot 23 2013 maart.
wij hebben er 2 (6 en 11 jaar jong)

en beiden niet leerplichtig?

edit: ah… jullie vakanties zijn op andere momenten dan de rest van het land vanwege het tourisme in jullie gemeente?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

klopt hoor onze kinderen zijn wel leerplichtig
maar ik krijg er inderdaad vrij voor al word dit wel steeds lastiger maar dit is nu het 5e jaar op rij dat het nog gelukt is

Da’s lekker Jaap…heb er 2 x toestemming voor gehad en lekker rustig op de pistes. 1 x hadden we op de heenreis vrselijke pech met het weer en hebben we er buiten de vakanties om 19 uur over gedaan ;-)

Fiss is leuk hoor. mijn allereerste wintersportervaring !

wij zitten er twee weekjes eerder. Deze keer voor het eerst in de krokusvakantie, is de komende jaren ons voorland…

Onvoorstelbaar dat je van een leerplichtambtenaar twee weken vrij krijgt met leerplichtige kinderen, zonder dat je een boete krijgt. Zijn zeker hoogbegaafde kinderen? Jij hebt een heel bijzondere baan, die het noodzakelijk maakt dat je vrij krijgt?
Ach ja, soms kan alles in Nederland en soms kan er nooit wat.

Ik ben een banketbakker in een kustplaats en daar is het in de periode april tot oktober heel druk
en met de kerst hebben we ook wel wat tedoen.
Het word wel steeds lastiger om het tekrijgen hoor want de kinderen zijn niet hoogbegaaft.

Onvoorstelbaar dat je van een leerplichtambtenaar twee weken vrij krijgt met leerplichtige kinderen, zonder dat je een boete krijgt. Zijn zeker hoogbegaafde kinderen? Jij hebt een heel bijzondere baan, die het noodzakelijk maakt dat je vrij krijgt?
Ach ja, soms kan alles in Nederland en soms kan er nooit wat.

riet op 18 feb. 2012 23:00

Misschien is het hoofd van de school wel een fanatieke wintersporter en kan zich wel inleven.
Maar t.o. de andere ouders is het inderdaad lastig te verkopen.
De ouders die het wel voor elkaar krijgen, daar hebben we tijdens de krokus alleen maar voordeel van. Ietsje minder druk, al zal het een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Jaap, het is je gegund!

Ik meng me hier even in;er zijn genoeg mensen met werk of een eigen bedrijf binnen een sector die het onmogelijk maakt om binnen de reguliere vakanties op vakantie te gaan. Wijzelf hebben een camping aan de kust, in de praktijk zouden wij alleen in de kerstvakantie op vakantie kunnen gaan, maar wij blijven die dagen graag thuis bij familie. Vandaar dat wij al jaren toestemming krijgen om in Januari een weekje te gaan skieen. Overigens nemen de kinderen wel altijd huiswerk mee.
Ik zie ook niet in waarom het iets is om jaloers op te zijn hoor. Eerste week Februari was niet goedkoop, en het was ook niet superrustig.

6 werkdagen vrij onmogelijk?
Met de kerst willen we bij familie blijven?
Ja dan maak je het jezelf moeilijk.
Ik weet niet waar jullie heen zijn geweest maar druk en duur buiten hoogseizoen is natuurlijk beetje vreemd.
Ben ook jaren buiten het seizoen geweest en het is dan heerlijk rustig en je boekt het duurste hotel voor de prijs van een goedkoop hotel in het hoogseizoen.

Als je een eigen bedrijf hebt, zonder personeel, kun je niet weg zolang je nog gasten hebt, simpel zat. En ik maak het mezelf ook niet moeilijk want we hebben nog nooit problemen gehad om de kinderen een weekje van school te houden. Buiten dat is het o.a. voor mensen die varen en mensen met seizoensgebonden bedrijven gewoon toegestaan om 1x per jaar voor max. 10 dagen je kind van school te houden. De eerste week van Februari kostte ons appartement in Hinterglemm trouwens hetzelfde als het nu kost. Ook kostte het regelmatig moeite om aan een plek in een restaurant of Berghütte te komen, dus helemaal alleen waren we er ook niet. M.a.w. het gras bij een ander is altijd veel groener…

Mensen, wat een gezeur. Gun elkaar toch lekker zo’n vakantie.
En annelies, neem lekker een glas wijn en ga vast dromen over je wintersport van volgend jaar.

Ik gun ook iedereen zijn vakantie maar 1 ding is mij niet duidelijk: In april t/m oktober kunnen jullie niet vrij. Volgens mij valt de voorjaarsvakantie niet in die periode maar ik begrijp dat er voor seizoensgebonden ondernemers dus bepaalde regels zijn?
Het is puur een vraag hoor, ik val niemand hier op aan.

jeetje, wat erg, het lijkt wel of die mensen en hun gezin dat niet gegunt wordt.Ze zijn het hele jaar druk, en kunnen niet met de normale schoolvakanties op vakantie,Wanneer je een bepaald beroep hebt, en niet met de reguliere vakantie’s kunt gaan vanwege je beroep, KAN DAT.

En dat het goedkoper is in begin febr, MOOI NIET .
Peter heeft dan toevallig geluk gehad.

Ik, hoop dat jullie een gewelige super week hebben

Ik gun ook iedereen zijn vakantie maar 1 ding is mij niet duidelijk: In april t/m oktober kunnen jullie niet vrij. Volgens mij valt de voorjaarsvakantie niet in die periode maar ik begrijp dat er voor seizoensgebonden ondernemers dus bepaalde regels zijn? Het is puur een vraag hoor, ik val niemand hier op aan.

Petra op 20 feb. 2012 22:29

Het is inderdaad mogelijk ( natuurlijk in overleg met school)Als je met de zaak/beroep tijdens de schoolvakantie niet weg kunt, een andere periode voor de kinderen vrij kunt vragen,volgens mij tot een maximum van 10 dagen aan een gesloten.

Hallooo, wat een commentaar!
Geef gewoon antwoord op de vraag.
Maar kortzinnig oordelen en veroordelen …
Dat is er toch wel een beetje over hoor!

he kris, wat een commentaar!!!
ik hoop niet dat ,dat voor mij bedoeld is.
Ik probeer alleen maar mensen te helpen, en wanneer hoe als hun een bepaald beroep hebben, ze niet schuldig moeten voelen om een andere periode te gaan.

Hoi Jaap, wat heerlijk dat je buiten de drukke vakantieperiode om met je gezin kunt gaan skien. En wat een zure reacties allemaal… Het wordt toch hoog tijd dat scholen in Nederland flexibeler worden in het spreiden van vrije dagen en ouders meer vrijheid geven in het plannen van vakanties. Dat moeten we in het bedrijfsleven ook… Fiss is fantastisch leuk; ben er vaak geweest, 2 weken geleden nog. Dus, geniet er lekker van en doe de groeten aan Berta:-)

Het wordt toch hoog tijd dat scholen in Nederland flexibeler worden in het spreiden van vrije dagen en ouders meer vrijheid geven in het plannen van vakanties. Dat moeten we in het bedrijfsleven ook…

jolanda op 21 feb. 2012 09:39

Helemaal mee eens, maar…
Dan wil ik het ook (werkzaam in onderwijs)
Dus ook flexibel kunnen plannen ;-)
Maak je borst maar nat, van de zomervakantie gaat een week af. Dat wordt nog krapper plannen in de zomervakantie in het bedrijfsleven

@ marie-louise : nee hoor!
Ik vind dat een gezin de mogelijkheid moet hebben om wat Q tijd voor zichzelf te hebben. Soms lukt dit niet volgens de voorop gestelde regels …
Maar ik zou het wel niet aan de grote klok hangen. ( ik hield mijn zonen ooit ook een weekje uit de les voor skivakantie, vroeger)

Toen onze kinderen nog naar school gingen, haalden we de kinderen vrijdag’s na schooltijd van school, en gingen dan richting oostenrijk.Over het algemeen, is het dan vrij rustig op de weg, en waren dan meestal ruim voor 24.00 op de eindbestemming.
Lekker rustig, de kinderen sliepen vaak bijna de hele weg.
Wij vonden het altijd ideaal, en gedoe met school enz.

Beste mensen,

Wij gaan volgende week voor het eerst naar dit gebied, weet iemand welke 3 gebieden er vallen onder de 3 taler pas?

Groetjes
Evelien

nou sommige scholen doen al moeilijk over 1 dag als je al vrijdag ochtend vroeg wil rijden om te over nachten, om niet oververmoeid achter het stuur te zitten, dus ik begrijp bovenstaande reacties wel.
Tegenwoordig valt alles te plannen hoor, wat voor beroep je ook hebt. Maar begrijpelijk om drukte te ontwijken en kosten te drukken, maar niet iedereen heeft mazzel. Allemaal fijne vakantie… ik moet nog een heel jaar wachten.

Ik ben ook groot voorstander om kinderen een aantal 'snipperdagen 'te geven, die je dan als ouder vrij in kan vullen. Hetzij voor vakantie, of voor een feest etc.
En nee, niet iedereen kan zijn vakantie plannen; mijn zwager vaart, en zijn reizen duren net zolang totdat zijn schip vol is. Dit duurt de ene keer 4 weken en de de andere keer kan dat zomaar 8 weken duren. Dus mijn zus kan idd nooit een vakantie van te voren plannen.
Het klopt idd dat iedere school zelf beslist of iemand al dan niet buitenom de vakanties vrij krijgt, en de ene school is daar soepeler in als de andere.
Maar om je gerust te stellen: ik ontwijk geen drukte( dan zou ik niet de grote skigebieden opzoeken) en ik probeer ook de kosten niet te drukken. Wij gaan 2x per jaar 1 week met vakantie, en dan interesseert het me weinig wat het kost…

Ik denk dat qua kostenplaatje het weinig uitmaakt wanneer je gaat,laagzeizoen is pas rond pasen.
Dan haal je een paar cent voordeel met je skipas, maar de huur/ hotel blijft geloof ik wel het zelfde

SFL is super gebied en staat bekend om kindvriendelijkheid. Kijk maar eens naar de grootte van het kinderland onderaan de piste bij Fiss (richting afdaling naar Ladis). Zie je weinig. Ik ben overigens zelf een paar keer in SFL geweest toen ik nog geen kinderen had; het is en blijft een mooi en uitdagend gebied.

Over vrije dagen op de basisschool: de schooldirectie kan zelfstandig beslissen over het toekennen van 10 extra vrije dagen per schooljaar, dus zonder tussenkomst van onderwijsinspectie en/of leerplichtambtenaar. Volgens mij is het simpel: op tijd schriftelijk en gemotiveerd verzoek indienen bij de schooldirectie en evt tijdens een gesprek verder uitleggen. Directie neemt beslissing. Kan dus van school tot school verschillend zijn hoe er mee omgegaan wordt.

Ik denk dat iedereen zelf goed kan bepalen of hij/zij zijn kind voor een wintersport van school haalt. In ieder geval voor iedereen, of je nu buiten of in de schoolvakanties gaat: prettige vakantie en have fun !

lachen dit forum. Nog nooit iets gepost maar wel veel gelezen. heb nu tig reacties gezien op Jaap maar nog geen antwoord op zijn vraag. Jaap wij zijn er met ons gezin, twee volwassenen en twee meiden van 8 en 11.Ze zijn dus niet helemaal alleen en die van ons gaan beide een paar dagen (3?) op les. Ze skien al een paar jaar. We gaan buiten de krokus door omstandigheden. Keurig aangevraagd bij de school en geen enkel probleem. Scheelt misschien ook dat we er nog nooit gebruik van hebben gemaakt. Daarnaast scheelt het volgens mij ook wel dat het een school is in een dorp waarbij weinig misbruik wordt gemaakt van regelingen en of kinderen thuis houden etc. Ik heb wel eens begrepen dat op sommige scholen leerplichtambtenaren kind aan huis zijn zodat er wellicht minder coulance is.

Op naar SFL en veel plezier allemaal die de komende week gaan.

Hallo Allemaal

ik heb toch wel een mooie discussie los gemaakt, alleen heb ik nog geen antwoord op mijn vraag
zijn er nog meer kinderen uit nederland

dankjewel allemaal we zullen er van gaan genieten hoor

gr Jaap

Sorry Jaap, wel in die periode in Serfaus, maar kids laten we thuis ;-)

hoi Jaap,

Wij zijn op zoek naar een wintersportlocatie met onze meisjes van 2 en 5. Waar hebben jullie geboekt?

Hallo Gast 548

wij hebben weer geboekt bij http://www.chatel.nl
in de periode van 9 tot 23 maart In Fiss
We gaan weer met de kinderen want die hebben weer vrij gekregen van school

gr Jaap

Plaats een reactie