Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Al ruim 35 jaar partner van de Nederlandse Ski Vereniging! Dankzij a.s.r. verzekeringen, exclusief voor de Nederlandse Ski Vereniging, gaan tienduizenden leden al jaren met een gerust hart op vakantie.

Skihouding deel 2

Je staat nu goed in je skihouding, maar hoe passen je dit nu toe tijdens het skiën? We hebben het dus niet alleen maar over een houding, maar ook over een beweging.

Kanten van de ski’s

Hiervoor moet je de ski’s gaan kanten. En deze actie komt vanuit de enkels, knieën, heup en het bovenlichaam. De hoeken zijn zo veel mogelijk gelijk aan de helling. Dit wordt ‘assen parallelliteit’ genoemd. Probeer zoveel mogelijk in je skirichting te kijken. Hoe steiler de helling en hoe hoger de snelheid hoe meer je zou moeten bewegen en hoe meer je zou moeten kanten.

Dwars op de helling

Om dit te testen en te oefenen ga je dwars op de helling staan. Je heupen blijven bij deze oefening stil en probeer maar eens een grote stap met je bergbeen naar boven te zetten. Beweeg je heup niet en nu kom je gelijk goed te staan. Gaat dit niet goed? Dan val je naar de berg toe. Gaat dit wel goed? Pas dit dan maar eens toe tijdens het skiën.