BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Lidmaatschap

Beginner Week 4

Welkom bij bij de vierde training van Sneeuwfit. We gaan het begin van de training zwaarder maken, je hebt namelijk geen rust meer bij deze oefeningen! Ook worden de oefeningen zwaarder door de langere duur, of de meerdere herhalingen. We adviseren je goed te kijken naar Steffen, zodat je weet hoe deze goed uitgevoerd moeten worden. Elke training is verdeeld in 4 blokken. We starten met een warming up, vervolgens komt de kracht training, uithoudingsvermogen en sluiten af met het trainen van je core stability.

Warming up

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Over Head Squat 8x Geen rust
Long Stance Split Squat 10x per been Geen rust
Lateral Squats 10x per been Geen rust
Bear Crawl Lengte aanhouden in video -

Na de warming up hebben we geen pauze en gaan gelijk door naar het onderdeel kracht.

Kracht

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Skater Squat 20 seconden per been 20 seconden
Drop Squat 20x -

Tussen de kracht training en uithoudingsvermogen hebben we 30 seconden rust.

Uithoudingsvermogen

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Isometric Squat 45 seconden 20 seconden
Shoulder Taps 20 seconden 20 seconden
Jump Squats 20 seconden -

Tussen uithoudingsvermogen en core stability hebben we 30 seconden pauze.

Core stability

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Plank Single Leg 20 seconden per been 10 seconden
Side Plank Up & Down 20 seconden per kant 10 seconden
Glute Bridge Single Leg 20 seconden per been -

Goed gedaan! Voor het beste resultaat train je 2 tot 3 keer in de week en is het dus verstandig dit programma te herhalen voordat je doorgaat naar het volgende niveau.


« terug naar overzicht