BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Lidmaatschap

Expert Week 4

Welkom bij bij de twaalfde en tevens ook allerlaatste training van Sneeuwfit . Je lichaam is op dit moment al in top staat en zo goed als klaar voor de wintersport! Maar niet voordat we nog 1 extra zware training gaan uitvoeren. We adviseren je goed te kijken naar Steffen, zodat je weet hoe deze goed uitgevoerd moeten worden. Elke training is verdeeld in 4 blokken. We starten met een warming up, vervolgens komt de kracht training, uithoudingsvermogen en sluiten af met het trainen van je core stability.

Warming up

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Drop Squat 20x Geen rust
Walking Lunge Lengte aanhouden in video Geen rust
Walking Lateral Squats Lengte aanhouden in video Geen rust
Bear Crawl Lengte aanhouden in video -

Na de warming up hebben we geen rust en gaan gelijk door naar het onderdeel kracht.

Kracht

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Y Balance Test 4 reek naar elke richting 20 seconden
Bulgarian Split Squat 14x per been 20 seconden
Drop Squat Single Leg 10x per been -

Tussen de kracht training en uithoudingsvermogen hebben we 30 seconden rust.

Uithoudingsvermogen

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Air Squats 60 seconden Geen rust
Davies Test 15 seconden Geen rust
Shark Skill Single Leg 2 rondes per been Geen rust
Isometric Squats 60 seconden -

Tussen uithoudingsvermogen en core stability hebben we 30 seconden pauze.

Core stability

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Glute Bridge Single Leg 60 seconden per been Geen rust
Side Plank Up & Down 60 seconden per kant Geen rust
Plank Single Leg 60 seconden per been Geen rust
Wood Chop 60 seconden per kant -

Goed gedaan! Voor het beste resultaat train je 2 tot 3 keer in de week en is het dus verstandig dit programma te herhalen voordat je op wintersport gaat! Hopelijk heb je veel aan het Sneeuwfit programma gehad en we wensen je dan ook ontzettend veel plezier tijdens je wintersport.


« terug naar overzicht