Skischool Alpbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpbach

Volgend jaar krokus gaan we met een groep naar Skijuwel Alpbachtal Wildschonau.
We verblijven in een hotel in Reith, maar gaan skiën in o.a. Alpbach.

Nu zijn we voor de kinderen aan het kijken naar skischolen en zie dat er verschillende zijn. Het zou het fijnst zijn wanneer we in de ochtend bij de Wiedersbergerhornbahn naar boven kunnen gaan (is nl. 10 min van het hotel) en dat de kinderen bovenop de berg les hebben. Dit zou kunnen bij skischool Alpbach Aktiv.

Vraag me af of er meer skischolen bovenaan deze bergbahn starten? De lessen bij skischool Aktiv is zonder materiaal en die dat dit bijvoorbeeld wel het geval is bij Ski Check, alleen zij starten in Inneralpbach en dat is 20 min rijden…

Hoor graag jullie tips en ervaringen.

Groetjes Brit

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 12 mrt 2021 10:35

Hoe oud je kinderen zijn.
Bij extreem jonge kinderen heb je absoluut materiaal nodig.

Hoi Hooykaas,

Ik had geen melding ontvangen van bovenstaande reactie vandaar dat je niet van me hebt gehoord.
Binnen de groep hebben we kinderen in verschillende leeftijden. Tussen de 4 en de 16 jaar.

Bedankt voor je reactie 😄👍
Voor de jongste heeft de Skischool materiaal nodig.
Denk aan loopband omhoog / poortjes etc.
Ik zou in ieder geval voor Ski Check gaan.Helaas een eindje rijden.
Misschien is er een gratis skibus.
Voor zestien jarige ligt dat anders natuurlijk.

In Reith zelf is een prima kinderland (zelf pas als 23jarige voor het eerst op de ski’s gestaan, maar het ziet er leuk uit en is recentelijk vernieuwd) Misschien de jongsten daar op les?

Bedoelen ze met materiaal geen skihuur? Een skischool die geen spullen heeft om de kinderen te helpen, dat klinkt toch wel bijzonder…?

Dat zou ook kunnen inderdaad 😄😄
@MiKeZZe
Een skischool die ski verhuur heeft?
Eigenlijk niet hun Core business.
Ben benieuwd

@Brit Ik ben een jaar of 7, 8 geleden twee keer daar geweest. Bij dalstation huurde ik ski’s voor de kinderen en boven vlak bij de liften begonnen de lessen. Mijn dochter heeft er prima leren skiën.
Al die skischolen moeten met elkaar concurreren. Als de één het materiaal in de prijs heeft zitten, dan zal de lesprijs wel hoger liggen.

Peter Pos

Skischool Reith vinden wij top, onze kinderen hebben het daar geleerd. De hogere klassen gaan naar de Wiedersbergerhorn, de lagere blijven in Reith. Nu kun je denken… 1 helling, maar dat is er dan ook eentje waar je echt kunt leren skien. En ze bieden gewoon allemaal middageten aan - doe dat ook, zo leuk voor de kids om samen te eten. Is ons altijd prima bevallen, ook met dat kind met een lichamelijke uitdaging.
Maar de twee andere skischolen die we daar zien (rood uit Alpbach, blauw uit Inneralpbach - dat is Alpbach Activ) zien er ook prima uit hoor - als we kijken hoe het er op de piste aan toe gaat.

Boven bij de Horn is ook een kinderland, denk alleen van skischool Alpbach (de rode jassen). Dus met lopende band, etc, etc.

Overigens denk ik dat Inneralpbach nog wel ff meer is dan 20 minuten rijden vanuit Reith. Is echt een pokke-end (en parkeren daar is een stuk lastiger dan bij de Horn)

(En even heel benieuwd waar jullie in Reith logeren)

*bericht bewerkt door PaulPalmpje op 16 mrt 2021 21:52

Heel gek, maar kreeg dus vandaag pas weer een melding in de mail dat er een reactie was en zie nu ineens best veel reacties.
Het ging erom dat skischool Check skilessen aanbiedt incl. materiaal (ski’s etc) en dat zij hierdoor voordeliger zijn. Alleen is het wel een stuk verder rijden. Was daarom benieuwd of andere scholen dat ook deden.

Uiteindelijk alles nog een keer bekeken en we gaan toch voor skischool Aktiv. Dat is 10 min rijden naar de gondel en kunnen de kinderen bovenop de berg in het kinderland starten.

Oh heb er zo’n zin in… al duurt het nog zoooo lang…

Bedankt voor al jullie reacties!

Ah, het ging dus inderdaad om ski’s en dergelijke. En tsjah; of dat voordeliger is… Ik denk dat een setje tweede hands ski’s voor kids ook prima is en dan misschien nog wel voordeliger (zeker bij meerdere jaren gebruiken, doorschuiven tussen kids, delen met andere mensen enz. enz.). Maar dat is een hele andere discussie (die ik vooral niet wil voeren). Feit is dat het ánders is en dus misschien ook voor een ander publiek; de één wil graag eigen spullen en de ander wil voor kids huren (want ze groeien zo snel) en dan is het in 1 deal misschien wel weer relatief voordelig/handig.

Nou de bevalling heeft plaatsgevonden @MiKeZZa 😄😄😄
Het is een jongetje geworden 👍
@Brit als men een @ voor je naam zet krijg je een melding op je Mail anders niet.
Handig voor de volgende keer.
Ik heb normaal niet zo’n lange scoop 😄

@Brit wij twijfelen enorm tussen een hotel in Alpbach of Reith, lees dat jullie in Reith zitten en jij je al compleet verdiept hebt in alles ;-). Geen idee waar je het beste kunt zitten als je kinderen nog wel op les moeten, maar al wel redelijk gevorderd zijn? Ook hebben we nog Brand op het oog, hier zijn we ooit gestart, maar daar twijfel ik over de uitdaging en de sneeuwzekerheid…Al met al toch een lastige keuze. Wanneer iemand anders ervaringen heeft in deze gebieden hoor ik het ook graag!

@AnnetP (en @Brit)
Als je in Alpbach zit moet je ook nog met de bus of anders naar de lift. In de crocus periode is het daar heel druk 's morgens. Als je om half 10 bij de lift bent mag je blij zijn als je om 10 uur in de lift zit. Verder valt het wel mee, behalve bij de Horn2000 lift. In 2020 waren wij er de eerste week van maart en toen konden we gewoon doorlopen dus ik vermoed alleen super hoogseizoen probleem.
De hogere klassen uit Reith gaan ook naar de Wiedersbergerhorn. Meestal als groep met de bus vanuit Reith. Als je daar in een hotel zit is alles op loopafstand en als je huurt bij H&N is het skidepot vlak bij de bushalte / skischool.
(En nu ben ik benieuwd welk hotel in Reith het is - net terug van een weekje bij ons vertrouwde Stockerwirt, bushalte voor de deur)

Plaats een reactie