Alpbach, waar starten ski lessen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpbach

Aankomend wintersport seizoen willen wij naar Alpbach, nu las ik ergens dat de ski lessen niet starten in het dal maar boven aan de top.

Wie kan mij vertellen waar de lessen voor beginnende kinderen starten en of er ook Nederlandse leraren aanwezig zijn?

Wij gaan met twee gezinnen skiën en èèn van ons brengt en haalt de kinderen op van de lessen, er is ook nog een kind van anderhalf in ons gezelschap en om nu met een kinderwagen heen en weer te pendelen de berg op zien we niet echt zitten.

Sevus, Ski-Boy

Hoi,
Ik kom regelmatig in Alpbach en kan je vertellen dat er twee mogelijkheden zijn.

  1. Skilessen op de top. met de Wiedersbergerhornbahn (W1) kom je boven aan de Hornboden. Direct onder de lift bevindt zich de verzamelplaats voor de skilessen. Dit ligt direct aan de oefenweide (Hornboden Abfahrt, 63). Hartstikke leuk voor de kinderen, ook omdat de klassen ook vrij snel naar de Mulden Abfahrt (61) gaan. Zo zien ze tenminste wat van het gebied. Maar er is inderdaad ook een 2de optie.
  2. Tegenover de kerk in Alpbach bevind zich ook nog een oefenweide. Dit is dus in het dorp waar je dus niet met de lift heen hoeft.
    Als ik jou was zou ik even informeren of je daar gewoon de lessen kunt boeken. bij deze http://www.skischule-alpbach.at/ of http://www.alpbach-aktiv.com/ .
    Beide scholen hebben Nederlandse of nederlands sprekende leraren (ook even vragen of ze daarbij ingedeeld kunnen worden)
    succes. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
immer gerade aus

Hallo Maarten.

Bedankt voor de info, vond het al vreemd want zie op de piste kaart een lift midden in het dorp dus dan ga je er toch vanuit dat ook daar lessen worden aangeboden.

Ik heb direct het appartement vastgezet voor de krokus week. Het ligt op nog geen 800 meter van de lift dus ideaal. Ben benieuwd naar Alpbach want de verhalen die ik lees zijn zeer positief en zeker nu er aankomend seizoen een groter ski gebied ontstaat maakt het dat het een aantrekkelijke bestemming wordt.

Als ik nog vragen heb hoor je nog van mij.

Bedankt.

Ski-Boy

Plaats een reactie