Skigebied?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

Hallo, ik heb een vraagje. ik mag namelijk vanaf deze kerst eindelijk alleen gaan skieen. Nou ben ik niet zo’n gevordere skieer, heb 2 keer een weekje geknald in Gerlitzen en Liechtenstein. Ik wil aankomende kerst mijn volle vakantie benutten, en 1 of 2 weken in een lekker gebied zitten met vooral blauwe/rode pistes en redelijk veel sneeuw. Nu heb ik overal wel wat informatie bij elkaar kunnen sprokkelen, maar kan nog steeds geen keuze maken omdat een aantal dingen voor me toch wat onduidelijk zijn. Ik wil graag dus naar een niet al te moeilijk gebied, redelijk sneeuwzeker, en het moet dichtbij een vliegveld/treinstation liggen. Mijn budget is ongeveer 700 euro per week. ik zat te denken aan Alpe d’Huez, maar heeft iemand misschien betere suggesties? Groet

ik heb geen idee

Mythenregion, Meiringen, Villars-Diablerets,…

ik heb geen idee

Gast478 op 24 jan. 2013 16:23

Reageer dan niet!

Ontopic:
Waarom zit je aan Alpe d’Huez te denken? Als het je gaat omdat het in de buurt van Grenoble (vliegveld) ligt, houd er dan rekening mee dat het vliegveld van Grenoble op een uur rijden van de stad ligt. In dat geval kan je beter zoeken naar gebieden in de buurt van Geneve of Innsbruck, denk ik.
Qua gebied is Alpe d’Huez erg gaaf en zeer divers. Bovenin het gebied zijn met name zwarte pistes, maar als je toch 2 weken gaat heb je wat om voor te oefenen de eerste week…

Plaats een reactie