skipas benodigd voor kinderen die voor het eerst lessen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skikarussell Altastenberg

komende winter willen wij voor het eerst gaan skiën met onze 3 kinderen van 6 en 8. Nu lijkt me een weekend Altastenberg erg leuk om mee te beginnen, en we willen alle 4 natuurlijk lessen gaan volgen. Nu vraag ik mij af of de kinderen dan ook skipassen nodig hebben als ze les nemen? Kunnen ze na de eerste dag al zelf een klein stukje skiën of gaat daar langere tijd overheen?

Ik ben zelf dit voorjaar een weekend gaan skieen en kon na 2-3 uurtjes priveles al een stukje omhoog met lift en naar beneden in de pizzapunt :-) Is dat haalbaar voor kinderen van 6 en 9?

Vaak begin je op een kinderweide en geven de leraren wel aan of ze mee de piste op kunnen.
Wij hebben 3 kinderen die mee skiën (nu 10, 8 en 7 jaar oud) De oudste heeft echt 2 jaar lang alleen maar op de kinderweide geskied terwijl de jongste van de 3 met 4 jaar al op de piste stond. Elk kind is dus anders.
Ik zou van te voren geen skipas gaan kopen, je hoort vanzelf wel of ze er aan toe zijn.

De passen zijn relatief goedkoop daar. Gewoon aankijken en dan beslissen net als Eliza zegt.

Eliza en Spam dank voor de tips!

nog een vraagje; kan ik op het laatste moment een hotel boeken of is de kans aanwezig dat alles vol zit. Zoek een relatief goedkoop hotelletje in de buurt van de Altastenberg…

Wij waren in september een paar dagen in hotel der Hollander in andreasberg , ongeveer 20minuten van winterberg. Is ons heel goed bevallen.Nederlandse eigenaren.We hadden een arr ontbijt,3 gangen menu , drankjes van 18.00 tot 23.00 inclusief.Voor een prikkie. ( toen 100 euro pp) 2 overnachtingen alles incl.Nu weet ik natuurlijk niet of ze die aanbieding ook in de wintermaanden hebben.Maar als wij nog naar winterberg willen gaan skien , gaan we daar zeker weer na toe.Het is maar een tip.

We hebben in februari een weekend in Altastenberg gezeten. Was erg leuk, Via Hotel Clemens (leuk hotelletje) hadden we een appartement voor 4 personen gehuurd met alles wat je nodig hebt en niet duur. (http://www.hotel-clemens.de/)
Skihuur bij Hanses direct naast de kinderoefenpiste met lopende band. Zelf geen els genomen maar het zag er leuk uit wat de plaatselijke skischool deed. (http://www.sport-wemhoff.de/en/skischule/kursangebot/ski-alp…)

Aftellen maar!

Voor de kinderen nog geen skipas kopen. Tijdens de skicursus geeft de leraar wel aan wanneer een pasje vereist is. Normaal gezien hoeft voor de lopende band niet betaald te worden.
Altastenberg is een lastig skigebied voor beginners. Ik zou eerder voor Neuastenberg opteren, als je de Winterbergse drukte wilt ontwijken (ook in Neua- en Altastenberg is het in de weekenden druk), met haar voor beginners werkelijk ideale pistes op de Postwiese.

Qua lesvoortgang kan je er bij onze skischool (Der Brabander, alleen in Winterberg) er vanuit gaan dat je na 1 dag de oefenweide kunt afdalen, na 2 dagen de meeste blauwe pistes en na 3 dagen de lichtere rode pistes goed af komt (uiteraard verschilt dit per groep en is het erg afhankelijk van hoe makkelijk (zachte sneeuw) of moeilijk (ijzig) de sneeuw is).

Harry (Winterberg)

Plaats een reactie