Sella Ronde skimarathon

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arabba

In kom er net achter dat op 8 maart aanstaande, op de laatste avond van ons verblijf in Arabba, de Sella Ronda skimarathon plaatsvindt. Dit is een jaarlijkse tourski wedstrijd met start en finish dit jaar in Arabba, over (de naam zegt het al) de Sella Ronda. Dus met vellen onder de ski’s omhoog, glijden omlaag. De winnaar van 2012 deed er 3 uur en 20 minuten over. Dat lukt mij niet met gebruik van de liften! De wedstrijd vindt in het donker plaats, de start van de wedstrijdgroep is om 18.00 uur.

zie: http://www.sellaronda.it/english/index.asp

Ik kende het fenomeen van naam, maar was nog nooit in de gelegenheid om dit met eigen ogen te zien. En het parcours loopt praktisch voor de deur van ons hotel. Lijkt me fantastisch om te aanschouwen.

Heeft iemand deze wedstrijd al eens eerder meegemaakt? kan iemand iets zeggen over de drukte? Wij vertrekken de volgende ochtend weer naar Nederland en er zijn natuurlijk hordes "recreanten" die er waarschijnlijk de hele nacht over doen.

*edit: ik lees met dat de laatste deelnemers rond 0:30 terug in Arabba worden verwacht.

Ik heb overigens niet de ambitie om zelf mee te doen ;-)

Wat leuk dat je dat mee maakt. Ik had er nog niet eerder van gehoord.
Ga je ons trouwens volgende week op de hoogte houden van jouw belevenissen? Of een verslag achteraf? altijd leuk voor mijn voorpret.

Het lijkt wel heel spectaculair zeg!

Hoe vroeg ga je de volgende dag weer terug dan?
Zal anders een kort nachtje worden…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

We zullen niet supervroeg terug gaan. Meestal: rustig ontbijten, spullen in de auto, nog een paar boodschapjes voor thuis. Op de terugweg maakt het mij niet zoveel uit hoe laat ik aankom. Het eigen bed wacht en ik weet zeker dat ik nooit midden in de nacht na een lange reis een besneeuwde bergpas op hoef ;-)

Ik zal kijken of het lukt om een paar foto’s te maken van de wedstrijd.

Plaats een reactie