creche in arc 2000

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arc 2000

Heeft iemand ervaringen met de creche in arc 2000?
Ik ga met ons gezin begin febr naar arc 2000. Mijn oudste dochter ( 4 jaar) gaat voor het eerst op les en mijn mijn jongste dochter van 2 en half jaar zouden we in de eerst instantie smorgens naar de creche brengen. Maar daar heb ik niet zo’n lekker gevoel bij. Mijn man is wat makkelijker daarin.
Ik zou graag eerst even willen kijken hoe het daar werkt voor ik een beslissing neem, maar ze raden aan het te reserveren en dan moet je al een bedrag van tevoren betalen, dus dan kan ik niet meer terug…Mijn oudste dochter moet trouwens ook even naar de creche na de skiles, want in 2 uurtjes kom je zelf ook nergens…
Graag wat reacties over de creche in arc 2000!

Hoi Olmer,

Wij vertrekken dit wknd nr arc2000. Onze dochter van 3 gaat ook mee.
Wij hebben niks vast laten leggen, omdat we eerst willen weten wat zo’n dag psies inhoudt.
Vooral ook omdat onze dochter het na een uurtje skieën echt beu is en liever gaat sleeën!
Weet niet wanneer je psies gaat mr als je na het wknd van 5 feb gaat zal ik je op de hoogte houden.

Jessica, ik wordt graag op de hoogte gehouden!!
Wij gaan 4 februari weg, dus we kruizen elkaar, maar ik hoor graag hoe het is gegaan!
We nemen de laptop mee, dus als je nog tips hebt kunnen we het nog wel lezen!

Jullie een leuke vakantie!

Ik heb dan wel geen ervaring met de creche in Arc 2000, maar wel recent met een creche in Flaine. Die heb ik wel van te voren geboekt, ter plekke moest ik betalen. Ik was er goed over te spreken. Ik had de indruk dat ze daar minder kinderen per leidster hadden dan in de gemiddelde Nederlandse creche. Verder moeten Franse creches net als Nederlandse creches ook aan allerlei voorschriften en eisen voldoen. Ze hadden daar bijvoorbeeld best strenge eisen ten aanzien van gezondheidsverklaringen.
Mijn kinderen waren overigens nog geen 1 jaar (tweeling), en ik begrijp je aarzelingen wel, maar ik denk dat je je er niet te druk over moet maken. Ik zou bijvoorbeeld mijn kinderen echt niet zomaar laten babysitten door het 14-jarige buurmeisje, terwijl heel veel ouders dat wel doen. Dus waarom dan geen Franse creche?

@ Olmer: Wss ben je al lekker aan het geniten van de verse sneeuw in arc2000.
Ondertussen zal je ook wel de creche hebben gevonden.

Maar voor de gene die nog moeten en gebruik willen maken van de creche op arc2000:

Super geregeld we konden haar zowel ochtend en/of middag brengen. Ze gingen voor 2.15u de baby piste op. ( totaal opvang 3.15u) maar als ze het beu zijn worden ze terug gebracht nr de creche,verder zijn de leidsters opgeleid om met buitenlandse kindjes te werken die de taal niet spreken. Gaat eigenlijk allemaal vanzelf.

Zo buiten het seizoen was het trouwens geen probleem om bij aankomst iets vast te leggen.

nou we zijn alweer terug van de wintersport!

We hebben zondags alles geregeld omdat we zaterdag pas om half 6 aankwamen…

Zondags zijn we dus naar de creche gegaan om de rest van de week de ochtend te boeken. Het was op het randje, ze hadden de ochtend al aardig vol zitten met kindjes. Maar de dame wilde mijn dochter na enig twijfelen nog wel opvangen.

(de meeste vakantiegangers nemen ook 's morgens les, daar waren we ook op het randje mee voor zowel mijzelf als mijn dochtertje).
's middags is er meer ruimte.

Op de creche spreken ze alleen Frans en een beetje Engels, maar ondanks dat vond mijn dochter het geen probeem om ernaar toe te gaan. Omdat er veel kindjes bij het brengen aan het huilen waren, had mijn dochtertje het soms ook moeilijk en werd ze door 1 van de leidsters getroost.

Alles is heel netjes geregeld en alles wordt goed bijgehouden.
Als ze buiten bv. gaan wandelen of spelen, krijgen ze een hesje om en als je ze net toevallig had willen ophalen, dan moet je toch eerst naar de creche om ze op te halen. ze worden niet zomaar meegegeven.

De ruimte ziet er leuk, gezellig en netjes uit, met veel speelgoed, een gezellige 'voorlees’hoek en een ‘eet’ hoek ( ze drinken 's morgens tussendoor alleen water).
Ik vond het er meteen goed uit zien en het had zeker mijn vertrouwen.
De volgende keer zou ik het zo weer doen. Maar dan gaat ook de jongste op les, dus het is dan niet meer nodig.
Wel kan je de kinderen naar de ski- school laten brengen en ophalen zodat je meer ruimt hebt om te skien.

Bedankt voor de reactie’s!

Plaats een reactie