BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
vallorcine Argentière

vallorcine

Dit onderwerp gaat over de bestemming Chamonix Mont Blanc

• christophe
    christophe 31-10-11 10:45
    christophe 31 oktober 2011 · 10:45
    Yep iedereen. Wij hebben en vakantie geboekt met ons vier( 2volwa.& 2kindjes van 3&9)in vallorcine van 24/12 naar 31/12. Mijn dochter en ik snowboarden de zoon van 3 blijft al staan op zijn plank en mama moet nog alles leren. Mijn vraag is heeft er iemand al ervaring met dit skiegebied? Is het leuk? Wat is er te doen?.....Alvast bedankt voor de reacties. GRTZ
  • jp
    jp 31-10-11 23:00
    jp 31 oktober 2011 · 23:00
    christphe,vanuit het plaatsje gaat een telcabine naar de plaatselijke berg (domaine de balme)daar gaan 5 liften en de afdaling naar la toure is leuk.
    ga ook beslist eens naar argentiere daar is het gebied iets groter. vallorcine is een echt frans bergdorp, met de daarbij behorende sfeer. neem als je per auto gaat de zwitserse kant (maritgny-col de forglaz) prima te doen.
    veel plezier.
  • Astrid 15-11-11 14:11
    Astrid 15 november 2011 · 14:11
    Zoals JP zegt voor jezelf en je dochter lekker naar de Balme en evt genieten van de andere skigebieden in het dal van Chamonix. Gratis trein vanuit Vallorcine naar Argentière, Les Praz of Chamonix, wel even bij je verhuurder om je "Carte d'hôte" vragen. Voor moeders en zoon van 3 heb je een beginners piste in Vallorcine zelf die heet La Poya (2 sleepliftjes, 2 "touwliftjes" en een kinderpiste). Andere beginners pistes : La Vormaine in Le Tour aan de andere kant van de berg bij Domaine de Balme, Les Chosalets in Argentière en Les Planards en Le Savoy in Chamonix. Deze gebieden liggen allemaal in het dal zelf op hoogte van de dorpjes.
    Het dorpje zelf ik klein maar fijn, er worden regelmatig kleine animaties gehouden zeker in de week van kerst/nieuwjaar. Bij de Residence Vallorcine Mont-Blanc een openlucht ijsbaan en een wellness center.
  • Christophe
    Christophe 15-11-11 20:02
    Christophe 15 november 2011 · 20:02
    Yep, alvast bedankt voor de reacties. Ik denkt niet dat we slecht geboekt hebben. We slapen in een 6 persoon appartement half pension in l'ours bleu. Nu nog sneuuuuuuuw. Grtz.
  • skifan 16-11-11 12:51
    skifan 16 november 2011 · 12:51
    Advies: zorg voor winterbanden/sneeuwkettingen.
    Martigny-Col de Foclaz-grens wordt (met zout) sneeuwvrij gehouden.
    Argentière-Col de Montetes-Vallorcine-grens wordt alleen geveegd/geschoven.
    bon ski
  • kige
    kige 28-02-12 23:31
    kige 28 februari 2012 · 23:31
    Yep, alvast bedankt voor de reacties. Ik denkt niet dat we slecht geboekt hebben. We slapen in een 6 persoon appartement half pension in l'ours bleu. Nu nog sneuuuuuuuw. Grtz.Christophe op 15 nov. 2011 20:02
    Hoe was het daar? Wij gaan begin april ook naar deze residentie
  • christophe
    christophe 29-02-12 21:10
    christophe 29 februari 2012 · 21:10
    Hey kige,
    het was er gewoon SUPER de residentie is prachtig wij hadden een appartement van 6 voor ons 4 en we hadden meer of plaats genoeg.Jullie kunnen de fotos zien op mijn facebook(rutten christophe) Parking gratis!!! En ze waren heeeel vriedelijk. MAAR ik hoop voor dat jullie geen half-pension hebben genomen want het eten is niet echt lekker, lang wachten en GEEN angepaste menu voor de kids. En ook het is waar het water van het zwembad is niet te warm ( eerst gaan liggen in de sneeuw en dan ploef erin en dan valt het mee 😉).Het ski gebiet is leuk voor gevorderde maar voor begginners niet naar La poya gaan maar naar...met de trein richting chamonix en de tweede stop ik weet niet meer hoe het noemt ik denkt charamillion. Het was een zeeeeeer leuke vakantie en wij zouden er zo terug gaan maar zonder half-pension. Ik wens jullie en toffe vakantie toe. GRTZ
  • 29-02-12 21:26
    29 februari 2012 · 21:26
    Tja, wij hebben toch 1/2 pension. Maar voor de rest lijkt het wel OK. Bedankt! Grtn

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.