Wintersport 23 maart - 30 maart Avoriaz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Beste wintersporters,

Op 23 maart willen mijn vriendin en ik nog voor een tweede wintersport afreizen naar Avoriaz, maar, niet nadenkende over welke periode het dan is…

De 29e is het goede vrijdag en verder dus het paasweekend. Tevens schijnt er een soort van feestweek te zijn. Weet iemand hoe druk het is in deze paasweek (of is de paasweek pas de week na pasen?). En hoe zit het met dit festival, is het dan erg druk??

Thnx!

je hebt mazzel. het event is van 20 t/m 24 maart. http://www.avoriaz.com/ski-holidays/530_rock-the-pistes-fest…

je hebt er dus niet veel last van… of het druk zal zijn durf ik niet te zeggen. Het is wel vrij laat in het seizoen, maar met een beetje pech komen er veel fransen op af?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Neem de skipas voor het hele gebied. Ik heb gemerkt dat het bij Avoriaz veel drukker is dan in het Zwitserse deel van PDS.

Uitgebreide skipas nemen we sowieso natuurlijk. Dat het event alleen de 1e dag is, is mooi meegenomen. Hoe zit het met de drukte vanwege goede vrijdag en pasen enzo?

En inderdaad, 23 maart is laat in het seizoen. Te laat? Gezien de huidige omstandigheden lijkt het me dat het eind maart nog wel goed is, toch?

het ligt niet superhoog dus das altijd een risico… maar met deze hoeveelheden die er nu liggen zal het wel loslopen. Heb zelf ook de laatste week van maart geboekt naar Flaine en dat ligt ook niet hoog.

Sneeuw zal er altijd wel liggen. Ben zelf 2e week van januari naar Portes du soleil geweest (chatel) aantal jaar geleden 2e week maart en drukte valt reuze mee in het gebied (je kan alle kanten op) zoals hierboven al vermeld is Avoriaz meestal wel het drukste gedeelte van het gebied. Even de oversteek naar Zwitserland en het is een stuk rustiger.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Er ligt op dit moment heel veel sneeuw, dus daar zou ik mij nu niet al te druk om maken.
Ik ben jaren lang de laatste twee weken in maart in PdS geweest en altijd prima geskied. Enige is dat veel toegangspistes na 2 uur steeds lastiger worden.
Qua drukte hoef je je ook niet zorgen te maken; het gebied is groot genoeg. Ik zoek zelf vaak "Pré la Joux" op (vlak bij Avoriaz), daar zijn erg fijne pistes en is niet bij iedereen bekend.

Kijk! Dat is info :). Hoe zit het met drukte vanwege pasen? Of is het gebied zo uitgestrekt dat dit wel los loopt?

Plaats een reactie