Skiën in de week van 4-11 april 2015 (1ste week paasvakantie)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Ik ben eens aan het kijken naar skigebieden voor de eerste week van de paasvakantie en via via ben ik op Avoriaz gevallen. Maar dat is zeker totaal geen aanrader zo laat? Is de krokusvakantie dan aantrekkelijker? Of de kerstvakantie? Of hebben jullie misschien nog andere voorstellen?
Is het daar ook druk of valt dat wel mee?

Danku! :)

Kennie

Ik ben er 2 keer geweest en kan in ieder geval zeggen, prachtig skigebied! Maar wanneer het drukker is en de prijzen het aantrekkelijkst zijn kan ik je helaas niet vertellen.

Ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt. Natuurlijk ben je afhankelijk van het weer van dat moment, maar het is niet voor niets officieel winter tot half maart. Het is en blijft een gok natuurlijk, maar daar is de prijs dan ook naar.

Afgelopen jaar Gerlos tweede week van maart, knalheet en pappistes. Kennis van me ging de week daarna naar Ischgl en had de mooiste week van het seizoen. Pure mazzel dus.

Zelf dit jaar ook pas half maart die kant op. Scheelt gewoon fors qua kosten en het skigebied is gewoon open, dus komt heus wel goed. Liever wat meer aan het eind van het seizoen wat risico (dan is er altijd wel ergens sneeuw gevallen en dus een deel van het gebied open), dan aan het begin van het seizoen, dan kan het nog compleet groen zijn.

Avoriaz ligt wel vrij hoog hoor. Je weet het alleen zeker als je een gletsjer boekt maar ik verwacht dat er nog wel wat te skiën valt dan. In het erg slechte begin van dit seizoen was Avoriaz ook de enige plek in het gebied waar aardig wat pistes open waren. Op het einde van het seizoen heb je in ieder geval meer kans dat ergens sneeuw ligt dan in december, zeker in een hoog gebied.

Als je in de paasvakantie wilt gewoon wachten met boeken. Meest optimale condities krijg je 9/10 keer in de krokusvakantie maar het is dan ook een stuk duurder en er zal een stuk minder aanbod voor accomodaties zijn

Gang is alles

Plaats een reactie