Beste route naar Avoriaz vanuit Zwitserland

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Beste

We zakken deze winter af naar Avoriaz om te skiën.
Komende van België zouden we toch opteren om langs Duitsland en Zwitserland te rijden.
Google maps levert dit op : http://g.co/maps/e47pd

Nu heb vraag ik me af of de route van Chatel naar Avoriaz berijdbaar gaat zijn ?

Maar wat is de beste/snelste route vanuit Zwitserland richting Avoriaz.

Alvast bedankt!

Wij rijden altijd, komende vanuit Rotterdam, via Luxemburg, Metz, Nancy, Epinal, Besancon naar Lausanne en verder.

Komende vanuit Luik kost deze route 12 minuten extra, maar is wel 135 km korter. Wij overnachten meestal in een formule 1 hotel rond Besancon.

Nu heb vraag ik me af of de route van Chatel naar Avoriaz berijdbaar gaat zijn?
Mobster op 19 nov. 2011 20:57[/post]

Hiermee heb ik geen persoonlijke ervaring, omdat we nooit in dit skigebied zijn geweest.

Over Duitsland is goed te doen, even snel in tijd, maar goedkoper dan over Frankrijk. De route die jij aangeeft is niet mogelijk. Je moet nog een rondje maken om via Chatel naar Avoriaz te gaan. Zie hier een beschrijving die wel mogelijk is: http://maps.google.be/maps?saddr=Luik&daddr=49.84329,6.8…

Hij wil het niet verwerken, het is terug gewoon jouw route. Je moet rijden: Chatel-Abondance-Le Biot-Montriond-Avoriaz.

In de winter kun je Avoriaz toch helemaal niet met de auto bereiken? Iedereen wordt toch getransfereerd met de gondel vanuit Morzine?

Jawel, loopt gewoon een weg naar boven…

Paul E: vanuit rotterdam… via epinal besancon naar lausanne is een flink stuk om…

Inderdaad, Sjakie heeft gelijk, er loop vanuit Montriond een weg naar boven. De weg via Epinal is om, zeker omdat je wat verder na Epinal een stuk plaatselijke weg door de Vogezen moet doen, waar je heel traag kilometers maakt. Als er in dat stuk dan nog eens sneeuw ligt (en die kans is er) dan is het daar helemaal een zootje.

Ik weet dat de Sunweb bus via Luxemburg-Basel-Chatel naar Avoriaz rijdt…

Oké ik weet genoeg, ik ga via de Route d’avoriaz rijden(Montriond)

Bedankt voor alle snelle reacties

Mobster,

Mag ik van u weten of het je gelukt is om via Zwitserland tot in Avoriaz bent geraakt met het ommetje via Chatel.
Wij vertrekken 03 Feb 12 en zijn er nog niet uit hoe we gaan rijden, onze voorkeur is via Zwitserland, maar het moet doenbaar zijn. Kan er ons hiermee helpen. Thanks

Rudy

Ik vertrek zelf pas 4/02.
Dit wordt onze route: http://g.co/maps/yavtu

Thanks, ik heb net het Zwitsers autovignet besteld.
We gaan ook deze weg nemen, nu nog een overnachtingshotelletje vinden van 3 op 4 Feb 12.
Zo komen we fris en uitgeslapen toe op Avoriaz en kunnen we al gaan skiën in de voormiddag voor we het App te beschikking hebben.
Leuk dat jullie ook net deze periode daar zullen zijn. Wij zitten in Saskia Falaise.
Tot daar misschien

Mijn vader wist me te vertellen dat de autovignetten op de autostrade goedkoper zijn, geen idee of dit klopt, ik persoonlijk zou dat raar vinden.
Toch heb ik beslist om er een op de autostrade te kopen.

Het autobahnvignet voor Zwitserland kost overal hetzelfde, natuurlijk kan er wel koersverschil zijn met de Zwitserse Frank.

Koers CHF t.o.v. de Euro ligt sinds enige maanden min of meer vast.
Schommelt in 10en van centen: 1€ = ca CHF 1.213. Daar hoef je het dus niet voor te doen…

@Mobster,

Mooie route. Als je langs Montreux komt. Neem dan even een uurtje en sla af bij Villeneuve, rij langs het meer naar Montreux en neem een bakkie of zo langs de boulevard.
Ik beloof je dat het de moeite waard is!

hoe breng ik mijn vele bagage in Avoriaz? Wij rijden met een grote auto met een gezin?
Moet ik ergens iets reserveren om te parkeren? En waar moet ik dan naar toe bellen?

Don`t eat yellow snow

Je kan je auto parkeren bij een van de parkings:
http://www.avoriazparkings.com/avoriazparkings/debut.php?102…

87€ voor een week in een ondergrondse parking. Je kan dan ook naar een speciale parking rijden waar je bagage kunt inladen/uitladen. Zo hebben wij het iig vorig jaar gedaan. Als je ver moet stappen naar je accomodatie kan je ook paard en koets nemen voor 5€ dacht ik.

Paard en Koets is 12 Euro oid. Wel een aanrader!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Wij zijn vorig jaar via het meer van Geneve gereden naar Avoriaz. Ik weet wel dat we dat niet nog een keer doen, het is (zeggen ze) korter, maar wat een saaie route.
Je spullen naar je appartement krijgen kan via paard en wagen, een bullytaxi, of dapper de benenwagen met een sleetje.

let's get this party started!!

vanuit zwitserland is dit de handigste (en ook nog een mooie) route:

montreux, aigle, morgins, châtel, abondance, biot, st jean d’aulps, morzine en avoriaz. je kunt niet via montriond omhoog, dat is nu een piste (is zomerweg naar avoriaz). de weg is eigenlijk altijd goed te doen en wordt goed open gehouden.

in avoriaz is het idd geen probleem om met je spullen in je appartement te komen al dan niet gratis.

veel plezier in ieder geval! we hebben tot nu toe mazzel gehad hier aan de franse kant van de pds.

Als je via Chatel naar Avoriaz rijdt, houdt dan wel rekening met drukte in het dorp. Wij gingen vorig jaar in de carnavalsvakantie, waren om 17u bij chatel. De 5 km door het dorp kostten vervolgens 30 minuten, omdat iedereen van de pistes komt, met auto en skibus, en met skis over de schouder blindelings de weg oversteekt. De route via Thonon vind ik juist wel een aanrader, eerst langs het meer van Geneve, door Evian les Bains, prima plaats voor pauze aan het water. De weg van Thonon naar Morzine is prima te doen. In kilometers wel iets om, maar in de winter zeker zo snel.

Plaats een reactie