Waar (goede) ski's huren in Avoriaz/PDS?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Moe van de zoektocht om telkens weer een paar goede huurski’s te vinden ipv. de afgetrapte modellen van vorig jaar, leek het mij handig om dit topic op te zetten en ervaringen van en met anderen te delen.

Normaal gesproken kijk je altijd even bij de skiverhuur naast of in de buurt van je verblijf, maar dat hoeft niet altijd de beste optie te zijn. Wij zaten bij Amara in het wijkje Falaise. Bijna alle verhuurbedrijven daar zijn van Skiset en bieden vnl. Rossignol en Dynastar aan. Ik vond het materiaal niet echt spannend en vrij gedateerd. Uitzondering was Skiland bij het Douchka complex. Uitgebreide(re) collectie en behulpzaam personeel.

Voor de betere ski zou ik toch echt naar het dorp gaan en dan met name bij Superski. Naast de bekende Franse merken hebben ze ook Atomic, Salomon, Head, Völkl en Stöckli. Het is zelfs mogelijk om nieuwe ski’s te testen. Vraag naar Jean-Pierre voor een goed en niet opdringerig (koop)advies.

Even verderop liggen zaakjes zoals Absolu, Antoine en Alpiski die ook wel een aardige collectie hebben. Nog een voordeel van het dorp: je krijgt ongevraagd al snel 20-30% korting.

Voor de omliggende dorpen weet ik het niet omdat ik daar niet verblijf, maar feel free om aanvullingen en tips te geven.

Fijne vakantie!

null

Superski midden in het dorp

null

Antoine Sport2000

null

Skiland bij Douchka

*keep cool and relax...*

Idd bij superski zeer leuk materiaal te vinden en vaak aan een leuke prijs. Volgens mij ook een aanrader op gebied van materiaal. Leuk topic!

Plaats een reactie