Schlossalmbahn I

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bad Hofgastein

Hej,

Wij gaan voor het eerst dit jaar naar Bad Hofgastein. Ik merk dat de lift die het dichtste bij is, een kabeltrein is met 120 plaatsen.
Zijn er daar lange wachtijden 's morgens? Of is het beter om de bus te nemen naar het Angertal?
Iemand ervaring mee?

Hartelijk dank,

Steven

Het treintje gaat maar eens in de zoveel minuten en zeker de pendelbaan die erop volgt is niet echt comfortabel. Wij waren er de eerste week van de kerstvakantie en de drukte viel in het hele gebied mee, dus dan kun je wel het eerste treintje pakken. Wij moesten de skibus nemen, dan wel 5 minuten naar de Schlossalm, dan wel 10 minuten naar Bad Gastein of het Angertal, dus wij begonnen de dag meestal bij een van deze laatste twee en eindigden dan de dag met de geweldige afdaling naar Bad Hofgastein (je zal dus sowieso het treintje vaak pakken), maar als je niet rechtstreeks met de skibus naar het Angertal kan of op loopafstand van de Schlossalmbahn zit zou het naar mijn mening de logische optie zijn.

❄️

Hej @David23,

Alvast bedankt! Moet het nog even uitzoeken, we verblijven in het Park Hotel. De bus zou stoppen aan de deur en ons naar de Schlossalmbahn brengen, eventueel kan je het ook stappen, maar is toch al een kilometer. Ik snowboard, dus dat wandelen valt goed mee, maar mijn vrouw en kinderen denken er anders over :) . Ik ben nog aan het proberen uit te vissen of we van aan het hotel ook rechtstreeks de bus naar het Angertal kunnen nemen. Heb de indruk dat je dan rapper aan het skiën bent.
De geweldige afdaling naar het dorp staat al met stip genoteerd, 10 zalige km’s hoop ik!!

Wij gingen enkele jaren geleden ook met Kerst, toen waren er nauwelijks wachttijden. De lift erna is wel zo’n traag geval maar opzichte ging het redelijk vlot.
Wij zaten ook in hotel park (niet grand park hotel) en het was echt vlot te doen te voet. We hadden wel onze ski’sven schoenen in een depot staan.
Als het hotel niet zo tegen viel, waren we wel terug geweest want her gebied viel ons heel goed mee.

Valt best mee hoor treintje rijdt af en aan met 2 treintjes die passeren elkaar halverwege. Boven aangekomen kun je met de gondel helemaal naar boven of een stoeltjes lift nemen deze is wat langzaam.
Als je in Bad Hofgastein overnacht is het best wel een eindje rijden naar het Angerltal, in die zelfde tijd zit je ook al boven. Het Angerltal vindt ik vrij druk, gebruik dat eigenlijk allen maar om over te steken.

Dienten Die Alte schule

@Goeleg, over het hotel heb ik ook al veel verschillende zaken gelezen, sommige positief, maar sommige ook negatief inderdaad. Het is goedkoop, verwacht dus niet al te veel van. Skiën blijft het hoofddoel…(maar iets mag het wel hebben natuurlijk…)

Het treintje is wel te doen, daarna moet je die kleine lift pakken die ernaast zit. Deze is misschien wat sloom maar die paar minuutjes kun je wel wachten natuurlijk. Tevens moet je er nog even van genieten want dit is 1 van de laatste jaren dat die er staat. Binnenkort gaat die eraf geloof ik :(
Busje naar Angertal kost kostbare kilometers. De kans dat je in het Angertal nog moet wachten is vaak ook wel groot zo in de ochtend.

A winter without powder isn't a winter!

@Goeleg, over het hotel heb ik ook al veel verschillende zaken gelezen, sommige positief, maar sommige ook negatief inderdaad. Het is goedkoop, verwacht dus niet al te veel van. Skiën blijft het hoofddoel…(maar iets mag het wel hebben natuurlijk…)

Steven2 op 31 okt 2017 20:51

Dat was bij ons ook de reden om dat hotel te kiezen. En inderdaad, het draait om het skiën. De kamers waren erg klein maar verzorgd, er was warm water in de badkamers,… Het grootste probleem was dat de kinderen wel de skibus op moesten voor de les en dat het ontbijt steeds te laat geserveerd werd waardoor het altijd heel nipt werd. En het eten stelde echt niets voor, we begrepen de bar en de selfservice voor de drank niet,… Maar als je er niet veel van verwacht is het best nog oké. En vooral veel skiën voor weinig geld. En de ligging vond ik dan weer wel top tov het treintje.

*bericht bewerkt door Goeleg op 31 okt 2017 22:10

[quote]Het treintje is wel te doen, daarna moet je die kleine lift pakken die ernaast zit. Deze is misschien wat sloom maar die paar minuutjes kun je wel wachten natuurlijk. Tevens moet je er nog even van genieten want dit is 1 van de laatste jaren dat die er staat. Binnenkort gaat die eraf geloof ik :(
[quote]

In 2018 worden de twee banen vervangen door 1 gondel: http://www.skiresort.nl/skigebied/bad-gasteinbad-hofgastein-…

*bericht bewerkt door Steven2 op 01 nov 2017 10:26

Plaats een reactie