Vragen over Badia/Pedraces

Dit onderwerp gaat over de bestemming Badia

40 jaar geleden ben ik voor het eerst begonnen met skiën, toen 6 jaar. Dat was het begin van jarenlang 2 weken skiën tijdens de kerstvakantie. Pedraces (tegenwoordig Badia) had toen 2 liften met mooie lange pistes, maar wij maakten met een grote groep veel tochten door het hele gebied.

Inmiddels skiën we op andere plekken , maar dit jaar mag ik met mijn zoon van 9 een weekje buiten de schoolvakanties om. We gaan naar Badia. Nostalgie! Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de ski school daar. Ik wil drie ochtenden les voor mijn zoon in een groep, maar ik zie alleen de mogelijkheid van 5 dagen staan…

En dan nog een vraag: welke skiverhuur is qua tarieven het voordeligst?

Laatste vraag: wat zijn de leukste tochten om te doen in de buurt van La Villa, Corvara, Colfosco? Mijn zoon skiet inmiddels lekker door en kan (makkelijke) rode pistes prima aan.

Ik ben benieuwd!

Badia is leuk en heeft idd fijne afdaling. Gaat door de nieuwe lift wel een stukje charme verliezen, denk ik. Tochtjes: misschien even auto/bus naar La Villa pakken, anders begin je meteen met steeds hetzelfde stukje liftjes. Vanuit daar kan je Alta Badia verkennen en de Sella Ronda op, wat en hoeveel met je kind is aan jezelf om te bepalen daar, hangt ook nogal van de omstandigheden af. Meeste pistes zullen wel gaan denk ik.

Dagje Kronplatz is misschien een optie vanuit Pedraces?

Mr. Slow

Bus naar La Villa is toch niet nodig.
Vanuit Pedraces horizontale lift naar La Villa, 2 korte liftjes en 2 mooie afdalingen, blauw en rood en dan horizontale lift over de straat naar Gran Risa ( nu live op TV 😁)
Als tocht : zeker Lagazoui en 5Torri doen via San Cassiano.
Bezoek zeker ook andere topics met waardevolle tips.
Edelweisstal in Colfosco niet vergeten.

*bericht bewerkt door dan58 op 22 dec 2019 14:10

Born to run. B.S.

Ja de charme die ik als kind heb ervaren, zal nu wel minder zijn…De bakkerij waar wij destijds in kamers verbleven, is er nog steeds. De grote nieuwe gondel zal inderdaad vreemd aandoen…Ken deze lift alleen als ijskoude sleeplift haha!

Hoe lang duurt het met de bus naar La Villa? Is toch een klein stukje?

Dagje Kronplatz is misschien een optie vanuit Pedraces?

Quick op 22 dec 2019 13:33

Gaan we even kijken of dat gaat lukken. Ken het daar heel goed en het is prachtig! Gaat er een bus? We hebben geen auto namelijk…

Bus naar La Villa is toch niet nodig.
Vanuit Pedraces horizontale lift naar La Villa, 2 korte liftjes en 2 mooie afdalingen, blauw en rood en dan horizontale lift over de straat naar Gran Risa ( nu live op TV 😁)
Als tocht : zeker Lagazoui en 5Torri doen via San Cassiano.
Bezoek zeker ook andere topics met waardevolle tips.
Edelweisstal in Colfosco niet vergeten.

dan58 op 22 dec 2019 13:37

Bedankt voor de tips! Komt me bekend voor van vroeger! De Edelweiss ja! 👌

Er is een busverbinding naar Kronplatz vanuit la Villa op regelmatige basis in vm en terug in nm.

Born to run. B.S.

Als je er 1 week bent en je kind ook nog een paar dagen les heeft, zou ik niet naar Kronplatz gaan maar lekker de met liften aangesloten routes doen. Lagazoui/Sella Ronda/Edelweiss/Col Raiser&Seceda en Seiser Alm. En gewoon de lekkere lange blauwe pistes van Alta Badia.

Edit: Voor verhuur kun je bij Ski Top terecht in Badia, met de lessen kan ik je niet helpen

*bericht bewerkt door HN65 op 22 dec 2019 16:55

Als je er 1 week bent en je kind ook nog een paar dagen les heeft, zou ik niet naar Kronplatz gaan maar lekker de met liften aangesloten routes doen. Lagazoui/Sella Ronda/Edelweiss/Col Raiser&Seceda en Seiser Alm. En gewoon de lekkere lange blauwe pistes van Alta Badia.

Edit: Voor verhuur kun je bij Ski Top terecht in Badia, met de lessen kan ik je niet helpen

HN65 op 22 dec 2019 16:48

Dank voor de tips! Ski Top leek mij inderdaad ook de beste optie. De Kronplatz is geweldig, maar ik denk ook niet dat dit een realistisch plan is voor dit jaar. Wij hebben een week en reizen dan door naar Valtournenche/Cervinia. Ook geen straf! 😉

Lagazoui is toch geen onderdeel van Alta Badia qua skipas? Ik vind de skipas al vrij prijzig 🙈

Moet je de Dolomiti skipas nemen en dan heb je naast Lagazuoi/5Torri ook Val Gardena er nog bij . ( ook Kronplatz)

Born to run. B.S.

.

*bericht bewerkt door dan58 op 22 dec 2019 17:56

Born to run. B.S.

zoals ik de skimap interpreteer hoort Lagazoui wel bij Alta Badia, echter weet ik dat je voor dat je op de pas komt de taalgrens over gaat. Dus geografisch kan ik mij voorstellen dat het bij Cortina hoort en dus niet geldig is.
Kronplatz zit sowieso niet bij de Alta Badia skipas in.

Overigens zie ik de lift ook genoemd op de skimap van Cortina en is de lift natuurlijk ook een onderdeel van de Super 8 tour (ook een aanrader qua natuur).

Lagazoui is toch geen onderdeel van Alta Badia qua skipas? Ik vind de skipas al vrij prijzig 🙈

mukkie op 22 dec 2019 17:32

Je zou een one-way ticket kunnen kopen voor de ene x Lagazoui, of overslaan natuurlijk. Maar met AB pas kun je ook niet naar Val Gardena kant (Seceda/La Longia/Sella Ronda)

Lagazoui is toch geen onderdeel van Alta Badia qua skipas? Ik vind de skipas al vrij prijzig 🙈

mukkie op 22 dec 2019 17:32

Je zou een one-way ticket kunnen kopen voor de ene x Lagazoui, of overslaan natuurlijk. Maar met AB pas kun je ook niet naar Val Gardena kant (Seceda/La Longia/Sella Ronda)

HN65 op 22 dec 2019 18:45

De taxi van Armentarola naar Passo Falzargo kost trouwens ook nog €6,- p.p.

Bedankt voor al jullie input! Ik denk dat we aan Alta Badia genoeg gaan hebben als ik het zo zie 😉
Nog aanraders voor eten in Badia/San Leonardo of op de piste in Corvara, Colfosco, San Cassiano?

Oh jaaaa, heel veel. Maar dat is allemaal te lezen in het grote Dolomieten topic volgens mij. Dat heeft @Rogier (denk ik) ooit speciaal in het leven geroepen voor alle to do's (en een paar not to do's)

Deze: Gewoon starten vanaf pagina 1

https://www.wintersport.nl/forum/topic/423409

*bericht bewerkt door HN65 op 22 dec 2019 21:41

In Badia naar La Crusc is zeker ook de moeite, mooie rustige en brede pistes, met prachtige uitzichten, zeker in de buurt van het klooster.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Oh jaaaa, heel veel. Maar dat is allemaal te lezen in het grote Dolomieten topic volgens mij. Dat heeft @Rogier (denk ik) ooit speciaal in het leven geroepen voor alle to do's (en een paar not to do's)

Deze: Gewoon starten vanaf pagina 1

https://www.wintersport.nl/forum/topic/423409

HN65 op 22 dec 2019 21:40

O top! Ik ga even flink lezen! 😉👌

In Badia naar La Crusc is zeker ook de moeite, mooie rustige en brede pistes, met prachtige uitzichten, zeker in de buurt van het klooster.

Stefski op 22 dec 2019 22:51

Daar gaan we sowieso heen, want we verblijven niet ver van de eerste lift 😉 Ik wil zeker naar boven naar Santa Croce. Dat is echt jeugdsentiment 🤗

Lagazoui is toch geen onderdeel van Alta Badia qua skipas? Ik vind de skipas al vrij prijzig 🙈

mukkie op 22 dec 2019 17:32

Toen wij er wat jaartjes ( 4 ) geleden waren zat deze afdaling in de AB pas

40 jaar geleden ben ik voor het eerst begonnen met skiën, toen 6 jaar. Dat was het begin van jarenlang 2 weken skiën tijdens de kerstvakantie. Pedraces (tegenwoordig Badia) had toen 2 liften met mooie lange pistes, maar wij maakten met een grote groep veel tochten door het hele gebied.

Inmiddels skiën we op andere plekken , maar dit jaar mag ik met mijn zoon van 9 een weekje buiten de schoolvakanties om. We gaan naar Badia. Nostalgie! Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de ski school daar. Ik wil drie ochtenden les voor mijn zoon in een groep, maar ik zie alleen de mogelijkheid van 5 dagen staan…

En dan nog een vraag: welke skiverhuur is qua tarieven het voordeligst?

Laatste vraag: wat zijn de leukste tochten om te doen in de buurt van La Villa, Corvara, Colfosco? Mijn zoon skiet inmiddels lekker door en kan (makkelijke) rode pistes prima aan.

Ik ben benieuwd!

mukkie op 22 dec 2019 11:58

Afwijkende dagen of uren kans soms, had ik ook laatste gevraagd bij de skischool in Corvara, gewoon even mailen of bellen, hangt van div factoren af.

In Badia naar La Crusc is zeker ook de moeite, mooie rustige en brede pistes, met prachtige uitzichten, zeker in de buurt van het klooster.

Stefski op 22 dec 2019 22:51

Zijn voor mij tevens direct de mooiste, maar vooral lekkerste pistes van het hele aaneengesloten Dolomiti Superski gebied.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

In Badia naar La Crusc is zeker ook de moeite, mooie rustige en brede pistes, met prachtige uitzichten, zeker in de buurt van het klooster.

Stefski op 22 dec 2019 22:51

Zijn voor mij tevens direct de mooiste, maar vooral lekkerste pistes van het hele aaneengesloten Dolomiti Superski gebied.

Thomas op 23 dec 2019 11:48

Zo herinner ik ze mij ook! Ik verheug me er enorm op en niet in de laatste plaats uit gevoel van nostalgie 😉

Plaats een reactie