Nieuwe skilift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Biberwier

Ik heb gehoord dat er plannen zijn voor het vervangen van de 2 persoons stoeltjeslift in Biberwier. Ook een verbinding tussen Lermoos en Biberwier. Weet iemand wanneer ze beginnen met de bouw hiervan? Of heeft iemand informatie hierover?

Bovenstaande moet je wel met een korrel zout nemen, veel projecten die op skiresort staan worden al vermeld als de bouw nog helemaal niet zeker is. Al weet ik niet hoe het in Biberwier zit. Er is in ieder geval 1 lift in de planning waar het bouwjaar (2016) al bijstaat. Kan zo zijn dat dit de eerste stap is en dat de andere liften pas in 2017 gebouwd worden, maar dat weet ik niet.

Gang is alles

Ik heb het nagevraagd in Biberwier. Komend seizoen komt er sowieso geen nieuwe lift. De vergunningen zijn nog niet rond. Ook de verbinding tussen Biberwier - Lermoos komt er voorlopig nog niet.

Ligt allemaal lastig in die regio. In Ehrwald willen ze ook heel lang de Sonnenhang verbinden met de Ehrwalder Alm maar ze krijgen dit niet voor elkaar omdat allerlei boeren dwarsliggen.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@havana Stiekem moet ik stoms die boeren groot gelijk geven. Ik weet de exacte situatie niet, maar als je (of de familie, wat bij veel boerderijen zo is) al decennia lang in een gebied woont en je ziet het (zeker in oostenrijk hebben ze er een handje van) compleet dichtgemetseld worden met liften en pistes… Zou ik ook tegen gaan stribbelen.

Plaats een reactie