keuze gemaakt: Bramberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bramberg

het is Bramberg Na uitzending van Snowmagazine hier toch ook eens naar gaan kijken.

Overzichtelijk klein gebied, met Kirchberg binnen bereik als ook de skigebieden van het Zillertal.

Chaletje op 100 meter van de gondel! beter kan bijna niet.

Nu maar eens gaan verdiepen in het hoe en wat.

Als er tips zijn; laat maar

gr jacqueline

Heb zelf voor de krokus Chalet voor 14 personen geboekt in Bramberg, overigens al in juli :) … was wel blij dat snowmagazine mijn keuze (voor hetgeen we naar op zoek waren ) bevestigde!

Ook wij gaan met de voorjaarsvakantie/krokus naar Bramberg. Hadden zelfs al in januari 2013 geboekt :) Zodra wij thuis komen van wintersport ga ik alweer zoeken. Leuke aflevering van Snowmagazine!

We gaan met ze drietjes (man, vrouw en meisje van 5 welke al aardig kan skieen). Ben ook heel erg benieuwd naar de rodelbaan!

Ja ik zat te kijken en dacht dat is t!
Chalet is net nieuw gebouwd en in gebruik vanaf deze maand dus dat is ook wel erg gaaf!
Alles er op en aan, voor de niet skiërs leuke uitstapjes te maken naar bv Kitzbuhel voor t winkelen (en kijken) en voor de rest lekker relaxed.

Ik had vorig jaar heel veel gelezen over Bramberg en ben ook erg benieuwd. We zijn nu al naar zoveel gebieden geweest en wil nu eigenlijk wel een vast dorpje zoeken. We zijn vorig jaar naar Konigsleiten geweest en dat was ook top! Nu dus een keertje Bramberg en dan maar is een keuze maken voor het leukste dorp.

Volgens mij zijn er heel veel nieuwe chalets gebouwd omdat het de laatste jaren steeds drukker wordt. Wij zitten in een groot appartement ook dicht bij de gondel. De auto laat ik het liefste de hele vakantie staan.

Wat voor samenstelling ga jij?

Wij gaan met 8 volwassenen 2 kids een van 6 en 1 van 3 en 2 babies van iets ouder dan 1
We willen 's morgens of 's middags zelf wat boarden en voor de rest ook spelen met de kids.
Verblijven idd in 1 van de nieuw gebouwde chalets … iets tegen bergop volgens mij maar staat bij 100 meter van gondel dus komt vast helemaal goed!
Wij laten de auto ook graag staan, wellicht dat met skibus ook het een en ander te bereiken is maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
En is de sneeuw kwaliteit heel slecht kunnen we altijd nog dagtochtje kaprun doen. das ongeveer een half uur kunnen de wandelaars daar lekker shoppen (daar zit nl echt een heel gave wintersport zaak).

ik bedoel natuurlijk als er tips zijn laat maar weten!! hahaha

Sneeuwkwaliteit schijnt altijd wel goed te zijn. En weinig wind omdat het een een kommetje ligt heb ik begrepen. Er ligt nu 120cm! hiha!

De rodelbaan is daar top! Wij gingen er elke middag vanuit konigsleiten heen om te rodelen na het skiën. Met de zillertaler superskipas (oa gerlos, konigsleiten, mayrhofen ed) kan je ook in bramberg/neukirchen skiën. Ik weet niet of het andersom ook zo

Hoever is het eigenlijk rijden van Konigsleiten naar Bramberg?

Is de rodelbaan ook te doen met een meisje van 5? En daar bedoel ik mee bij papa voorop de slee? Bij snowmagazine zag ik namelijk een stukje van de baan waarbij je zo in het ravijn kon sleeen!?! Ik heb wel eens gerodeld en daar waren zeg maar alle gevaarlijke bochten af gezet met houten platen of netten…

Hmm. Hoe van aanwezige sneeuw op de weg af. Wij vertrokken vanaf de gerlosplatte en reden er denk ik 20-25 min op. Natuurlijk kan ik een meisje van 5 voorop mee als papa goed kan sturen/remmen, heel gemakkelijk met hielen in de sneeuw. (Wel sneeuwbril op bij dochter want onderaan is zij door de opspuitende sneeuw van het remmen een sneeuwmonster. Overigens kom je op deze rodelbaan bij sneeuwval niet vooruit. Dan niet gaan. De oostenrijkse houten slees doen het het beste.

O en evelien, geef haar wel een skihelm op! Vallen tijdens rodelen kan altijd en is ook dikke pret. Wij hebben met onze kids toen 4 en 5, nu 6 en 7, in nauders gerodeld.

Ik ga met 8 volwassenen, 4 kinderen en 2 baby’s… en dit is ons Chalet…

http://www.chaletsplus.com/nl/chalet/bramberg-am-wildkogel/w…

Onze dochter heeft altijd een helm op hoor! Zodra we de piste op lopen heeft ze een helm op. Voor het zelfde geld skiet er iemand tegen haar aan of wat dan ook. Alleen met eten mag ze hem af hahaha

Ziet er goed uit Farid!

o wauww zo’n mooi chalet hebben we niet Farid! Zijn nog geen live fotoos dus het is wel spannend! Dit wordt ons

Die rodelbaan lijkt me ook wel heel erg leuk om te doen! Zou deze denk ik eerst zonder dochter doen … kijken of het wat

Ze spraken bij Snowmagazine veel over gondel naar skigebied Kirchberg maar dat is alleen te doen met een Super Ski card naar mijn weten en die is weer extreem duur.

Infopakket opgevraagd bij Weet je nog iets over de skiles Evelien? Is dit ook mogelijk in NL?

naar mijn weten zijn er twee skischolen in bramberg waarvan voor ons Maier het meeste aanspreekt:

http://www.skischule-bramberg.at/nl/home-bramberg-nl…

Er zijn ook Nederlandse skileraren elk jaar maar het kan zijn dat ze qua niveau in een bepaald klasje zitten met alleen Duitstalige kinderen. Dan zullen ze er eerder een Duitstalige inplannen tenzij ze een overschot hebben natuurlijk! Mijn dochter heeft de eerste keer (toen was ze 2.5 jaar) een Duitse gehad en het jaar daarna Nederlands. Ik zag eigenlijk geen verschil voor mijn dochter. Ze deed het gewoon na.

Het ligt er natuurlijk ook aan met hoeveel mensen je bent qua appartement. Bij mij komt alles uit 1 portemonnee dus qua kosten valt er dan niets te delen en vind ik max 1500 euro voor een appartement zat.

Op welke dag gaan jullie eigenlijk heen? Wij gaan vanuit kop van Noord Holland al op donderdag/vrijdagnacht weg om de file een beetje uit de weg te gaan van de krokus. Twee jaar terug 17 uur over gedaan grrrrrrrr. Nu voor 1 nachtje hotel geboekt in Mittersil (5km van Bramberg)

wij gaan pas 15-3 dus dan zal t onderweg wel meevallen met de nu aan het denken om misschien te overnachten maar dat is nog niet zeker. Is wel altijd een heerlijk begin van de vakantie.
Lekker rustig aan doen 2 x 4 uurtjes

Zal me eens in de skiles clubs gaan

Oh dus jullie buiten seizoen, hebben wij ook altijd gedaan hoor. Nu eerste jaar in hoogseizoen omdat dochter 5 is en leerplichtig.

Wij gaan ook allemaal op vrijdag weg… Sommige ( zoals ik) al s’ochtends… Anderen om12 uur zodra de kinderen uit school zijn…

Hebben allemaal een voorovernachting in hetzelfde hotel dus de vakantie begint al een dag eerder… Zo’n 120 km voor bramberg…

Wij zijn vorig jaar ook in bramberg geweest, en dat is ons zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan! we vertrekken vrijdags en hebben een overnachting geboekt net voorbij munchen, en km of 10 van de grensovergang. Ideaal. lekker ontspannen reis op deze manier.
zaterdagmorgen op tijd weer vertrekken en je komt heerlijk uitgeslapen aan in bramberg.

De rodelbaan is een belevenis. dat moet je echt gedaan hebben!

Goed om te horen Vloedje! Heb je ook ervaring met skiles voor kinderen daar?

Haha… tegenwoordig zie je toch dat iedereen zowat een voorovernachting boekt… Nog even en het is beter om gewoon op zaterdag weg te gaan… :)

Ik vroeg me af of ik vanaf kirchberg kan skiën naar Bramberg zonder gebruik te maken van een bus?

Nope… niet mogelijk… zit 5km tussen…

Bedankt voor je antwoord Farid. Ik had zelf ook even gekeken op de ski maps en kon het niet echt vinden maar hier in de aflevering van rtl snowmagazine geven ze aan dat het wel mogelijk is.

Bij minuut: 4.50

http://rtlxl.nl/#!/rtl-snowmagazine-194469/733db147-18f8-3eb…

Ik heb het niet gehoord hoor in het filmpje. Ze starten namelijk in Hollersbach en niet vanuit Bramberg. Als je de kaart bekijkt zie je ook dat er een stuk tussen zit wat je met de bus moet doen. Vanuit Hollersbach naar Bramberg dus.

@Evelien2 Bedankt voor je antwoord. Ga voor het eerst naar kirchberg en vroeg me af of dit mogelijk was en hier is het antwoord dus :)

Misschien kan je het langlaufen ;)

Inmiddels terug uit Bramberg. Lekkere week gehad qua weer alleen de rodelbaan was helaas dicht vanaf maandag of dinsdag vanwege de slechte sneeuwconditie in het dal.

Plaats een reactie