Short-ski Bramberg 6 tot 9 maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bramberg

Short-ski Bramberg 6 tot 9 maart

Op donderdagavond zijn we rond 22.00 uur vertrokken uit midden Oost-Nederland. De reis verliep voorspoedig, geen files en weinig last van bau-arbeiten. We waren met 4 personen die konden rijden, dus we konden afwisselen en onderweg proberen wat te slapen.

We kwamen rond 09.00 uur aan in Bramberg, waar we een huisje hadden gehuurd. Aangezien we hier pas om 16.00 uur in konden, zijn we eerst gaan skiën in de Wildkogel Arena. De auto konden we kwijt in de parkeergarage bij de lift, hier hebben we ook de ski-spullen aangetrokken.
Het skiën na een nacht reizen viel mij reuze mee.
De pistes lagen er goed bij, waren niet erg druk en het was mooi weer. Alleen de onderste helft van de dalafdaling was prut, niet zo gek in deze warme winter. Aan het einde van de dag zochten we na een biertje ons verblijf op. Ook dat was goed in orde.

De volgende dag zijn we naar het deelgebied Jochberg-Pass Thurn van Kitzski gegaan. Di lift in Hollersbach is in ca. 5 minuten met de auto te bereiken, ideaal. Het was erg rustig op de grote parkeerplaats. Helaas was het weer deze dag een stuk minder, bijna de hele dag sneeuw en/of mist.
Hier vonden we vrij veel oudere liften. Ook liggen de meeste blauwe pistes wat ongelukkig op de berg. Je blijft dalen en weer stijgen, waardoor je vaak moet prikken. Helaas moet je deze pistes wel gebruiken om je door het gebied te verplaatsen. Gelukkig waren er ook een aantal mooie rode pistes te vinden. We hebben ons een dag goed vermaakt, maar door de vele onhandige verbindingspistes vindt ik het gebied geen aanrader. De 3S-oversteek naar Kirchberg hebben we niet gemaakt.

De laatste dag met echt Kaiserwetter weer doorgebracht in de Wildkogel Arena.
Na twee dagen hebben we ook bijna alles van dit gebied wel gezien. Als gevorderde skiër leuk voor een paar dagen, maar niet voor een hele week.

Op maandag helaas weer terug naar Nederland, want dinsdag moet er weer gewerkt worden.

Het was de eerste keer dat ik een lang weekend naar Oostenrijk geweest ben (normaal gaan we een hele week), maar ik vindt het wel voor herhaling vatbaar.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 04 dec 2020 18:42

Plaats een reactie