afdaling naar dal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bürserberg

Hoe kan ik als beginnende skiër vanaf de burserberg de gondel bereiken (via blauwe pistes). Rood is te moeilijk voor mij vandaar dat ik met de gondel terug moet. Kan iemand mij geschikte pistenummers noemen voor de beginner?

Ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Om vanuit burserberg bij de gondel te komen, moet je eerst naar boven.

sorry , ben helemaal niet duidelijk geweest ;) Hoe kom ik via lift D, naar restaurant Goona?
Ik zie op de kaart alleen maar een rode piste nr. 5 en geen blauw.
En hoe moeilijk/ gemakkelijk is piste nr 25? Zitten hier steile stukken in?

Geen idee hoe de 25 is (je kan ook de gondelpakken) maar ik vond de 29 op twee plekken wel behoorlijk stijl. Tenminste vorig jaar dan, voor mijn gevoel liep die loodrecht naar beneden met overal hopen sneeuw. Maar nu was het vorig jaar ook pet met de sneeuw, dit jaar doe ik een nieuwe poging. De blauwe 26 en de rode 21 vanaf de kruising met de 26 zijn prima te doen.

De 25 was vroeger de weg naar Brand. Je moet het zien als een bergweg,wel een leuke route, alleen jammer dat het laatste stuk flink klimmen is. En of de 5 lastig is??? Als je echt beginner bent, denk ik wel.
Maar wat heet beginner, daar zit nog wel verschil in. De een vindt alles eng, terwijl de ander zegt makkie

@hariette, ik weet niet wanneer je gaat, maar als je naar burserberg gaat, en bv met de auto naar de piste gaat, heb je heel vaak sneeuwkettingen nodig. Met de sneeuw die nu valt zeker,dan moet je ze meestal al beneden ( als je van de snelweg afkomt) op leggen.

@hariette, ik weet niet wanneer je gaat, maar als je naar burserberg gaat, en bv met de auto naar de piste gaat, heb je heel vaak sneeuwkettingen nodig. Met de sneeuw die nu valt zeker,dan moet je ze meestal al beneden ( als je van de snelweg afkomt) op leggen.

marie-louise op 29 jan 2015 13:12

Dank je wel voor de waarschuwing, we hebben sneeuwkettingen maar zal voor de zekerheid ook even kijken naar de skibus route ( hopelijk komt deze langs het appartement waar we zitten).

Het begin van de rode piste 5 en het stuk net na de kruising met de blauwe 8 is voor een beginner best steil.

Daarnaast wordt deze veel gebruikt omdat men zo van het ene naar het andere gedeelte skiet. In de loop van de dag kunnen er dus ook wat lastige buckels ontstaan. Ik zou dus een keer 's-morgens vroeg proberen als eerste te zijn zodat je de ruimte hebt en de piste er nog goed bijligt.

De blauwe 25 is supersimpel en totaal niet steil. Integendeel, je zal meer gaan zweten van het prikken.

Het begin van de rode piste 5 en het stuk net na de kruising met de blauwe 8 is voor een beginner best steil.

Daarnaast wordt deze veel gebruikt omdat men zo van het ene naar het andere gedeelte skiet. In de loop van de dag kunnen er dus ook wat lastige buckels ontstaan. Ik zou dus een keer 's-morgens vroeg proberen als eerste te zijn zodat je de ruimte hebt en de piste er nog goed bijligt.

De blauwe 25 is supersimpel en totaal niet steil. Integendeel, je zal meer gaan zweten van het prikken.

Jornese op 29 jan 2015 13:57

Dank je wel! Hoe kom je als beginner dan skiënd in het brandgedeelte/restaurant Goona?

Is er een andere route?

[quote]@hariette, ik weet niet wanneer je gaat, maar als je naar burserberg gaat, en bv met de auto naar de piste gaat, heb je heel vaak sneeuwkettingen nodig. Met de sneeuw die nu valt zeker,dan moet je ze meestal al beneden ( als je van de snelweg afkomt) op leggen.

marie-louise op 29 jan 2015 13:12

Dank je wel voor de waarschuwing, we hebben sneeuwkettingen maar zal voor de zekerheid ook even kijken naar de skibus route ( hopelijk komt deze langs het appartement waar we zitten).[post] Hariette op 29 jan 2015 13:51[/post][/quote
@hariette let wel dat het skibusje maar beperkt rijd, ’ morgens 2x, en 's middags 2x volgens mij. Opstapplaats in burserberg in de buurt van hotel taleu/ gemeentehuis, en museum.

Is er een andere route?

Hariette op 29 jan 2015 14:20

Ja dit wil je waarschijnlijk niet horen, maar je kunt de skibus naar de Paludbahn (gondel) nemen en dan stap je gelijk bij restaurant Goona uit.

Dank voor de antwoorden. Ik ben weer wat wijzer ;)

Met het skibusje bedoel ik het busje van beneden (dorp) in burserberg naar de tschengla.( naar boven) middenstation. Of met de stoeltjeslift. Je zou je skis en schoenen bij René in het depo kunnen doen, 12 euro voor6 dagen, geen gesleept, en lekkere warme schoenen s’morgens.
Met de normale grote bus, kun je van burserberg, naar Brand, en naar bv Burs ( zimbapark) voor inkopen.
Zoals jonese hierboven vermeld, is dat de enige manier om bij de goona te komen, dat is in de Brand de tweede gondel verder op in het dorp.
Als je toch skiend naar Brand zou willen, zou je misschien bij de niggenkopfstubbe af kunnen spreken, dan neem je van burserberg, de gondel dan rechtsaf de nr 1, en dan de stoeltjeslift, die komt uit bij de niggenkopfstubbe, van daaruit kun je weer met de blauwe 1 terug naar de gondel.

Heb het idee dat hier redelijk wat kennis aanwezig is over Brandnertal…nu gaan wij over 3 weekjes naar dat gebied, kunnen jullie advies geven over de leukste piste’s? om ons niveau aan te geven, wij zitten in de fase dat we van ploeg naar parallel gaan…

25 lijkt leuk maar is redelijk vlak?
zie ook een paar mooie blauwe bij 7 en 8
Of het stuk 29 en 26

we zitten in een hotel naast de Dorfbahn dus dat is ons beginpunt

Marie-louise: Hoe lastig/gemakkelijk is de nr 1? Zitten hier steile stukken in?
En weet jij misschien ook welke pistes skileraren gebruiken met beginners?

@mischa Zitten jullie bij egga?? De 25 is een bergweg naar burserberg, leuk, maar veel klimmen en prikken. De blauwe 7,8 is goed te doen, en de blauwe in burserberg ook, de 29 die over gaat in de 26 is alleen het laatste stukje een beetje met rood te vergelijken. Ons favoriete route is , in Brand met de gondel, dan rechts de 1 pakken, vervolgens met de 2 persoonstoeltjes lift, dan de weer de 1 of 3, dit is z’n heerlijk stukje. Wil je dan naar de andere kant, neem je de 6 persoons, dan moet je wel een stukje 5 om bij de E lift te komen. Als je met de E lift naar boven gaat is de 7 het fijnste.
@hariette, de 1 is heerlijk, als je dan de 2 persoonstoeltjeslift neemt, en vandaar de 1 kun je ook een stukje 3 nemen, deze 2 eindigen weer bij de gondel, dit rondje zou je vaker kunnen doen. Als je meerdere pers bent zou je bv bij de niggenkopfstubbe af kunnen spreken om te lunchen. Het is maar een idee

De oefenweide zit , bij het uitstappen van de gondel, aan de overkant

We zitten 1 deur verder in Hotel Lagant…

Bedankt voor de tips! super, kunnen we goed gebruiken…

Als je nog meer gouden tips hebt over het gebied dan hou ik mij aanbevolen

@mischa, mocht je nog ergens mee kunnen helpen lees ik het wel.

@marie-louise ik zoek nog een ski leraar voor prive les, heb jij daar ervaringen mee? skischolen zijn lastig omdat hun beschikbaarheid overlapt met de tijden dat ons zoontje naar de les gaat of terugkomt.

@mischa, ik heb er zelf geen ervaring mee. gaat jullie zoontje beneden in het dorp naar de skischool ?
En bedoel je, als jij gewoon de groeples neemt, bij de gondel les krijgt? Met de gondel ben je zo weer beneden.
Normaal zijn de les tijden gelijk. Mocht je iemand zoeken voor privé les. www. skiprivat.at/home.html

Ik weet niet welke leeftijd jullie zoontje is, maar de skileraar blijft bij hem tot hij gehaald wordt.
Mocht ik je verder nog ergens mee kunnen helpen, stel ik voor het via een pm te doen.

@mischa. Wij hebben altijd priveles in Brandnertal. Twee keer bij skischule brandnertal maar die konden dit jaar geen privelessen garanderen. Wij hebben daarom dit jaar privelessen geboekt via skiprivat. Onze jongste zoon gaat dan 's morgens zelf naar skiles. Wij skiën dan zelf. 'S middags gaat hij naar de kinderclub en hebben wij zelf skiles om half 2.

Mijn ervaring is wel dat je als je eenmaal priveles hebt je makkelijk met de skileraar andere (betere) tijden kan afspreken. Zodra ze klaar zijn met de lessen hebben ze namelijk tijd. En dan willen ze vaak niet wachten tot half twee om met de volgende les te beginnen.

@marie-louise @vlinder72 Bedankt voor de tips, heb inmiddels contact met skiprivat en die zijn iets makkelijker dan de skischolen. Ons zoontje wordt door het hotel naar de skischool gebracht en de lessen zijn inclusief lunch dus we hebben alle tijd tussen 10:00 en 15:00. De skischolen hebben geen ruimte of de lessen beginnen te vroeg of ze eindigen te laat…

Bedankt voor alle tips en sorry voor het beetje kapen van het topic…nog 22 dagen!

@marie-louise @vlinder72 Bedankt voor de tips, heb inmiddels contact met skiprivat en die zijn iets makkelijker dan de skischolen. Ons zoontje wordt door het hotel naar de skischool gebracht en de lessen zijn inclusief lunch dus we hebben alle tijd tussen 10:00 en 15:00. De skischolen hebben geen ruimte of de lessen beginnen te vroeg of ze eindigen te laat…

Bedankt voor alle tips en sorry voor het beetje kapen van het topic…nog 22 dagen!

Mischa op 30 jan 2015 19:09

Geen probleem; je hebt ook vragen gesteld die interessant voor mij waren. wie weet treffen we elkaar; we gaan dezelfde periode :)

@hariette@vlinder72@mischa veel plezier straks in het mooie brandnertal. Wij vertrekken 7 febr weer, en zal de sneeuw voor jullie laten liggen.

@hariette@vlinder@mischa. We zijn vandaag weer thuis gekomen, na een heerlijk week in het prachtige burserberg\ brand. De sneeuw was perfect, de zondag en maandag heeft het behoorlijk gesneeuwd, maar vanaf dinsdag zon overdoen, en stralend blauw. Traumhaft. ondanks de warmte bleef de pistes geweldig. Ik weet niet wanneer jullie vertrekken, maar probeer de 8 te vermijden ( stuttgart ulm) veel werkzaamheden , 80km borden.
Vanmorgen 1 gigantische file , het stond 7 uur vanmorgen al totaal stil, en hoorde op de radio ( toen 15 km file)
veel plezier

@marie-louise. Bedankt voor de feedback. Wij vertrekken volgende week. Wij hebben ons idee om te overnachten laten varen. Wij vertrekken waarschijnlijk vrijdagavond om 22.00 uur. Kunnen de kinderen onderweg slapen. Wij slapen vrijdag dan extra lang als de kinderen naar school zijn. Ik zal eens kijken naar een alternatief voor de A8. Vorig jaar hebben wij zo erg in de file gestaan van Stuttgart naat Ulm.

Ik heb er in ieder geval vreselijk veel zin in. Hopelijk blijft de sneeuw zo goed.

Marie-louise,
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en veilig thuis gekomen zijn. Wij nemen altijd de A7, 20 minuten langer maar veel relaxter rijden. De ADAC site geeft altijd goed de laatste werkzaamheden/files weer dus altijd handig om deze site te checken voordat je vertrekt. By the way; hoe krijgen jullie de persoonsnaam in het blauw gedrukt met het @ teken ervoor?

Marie-louise,
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en veilig thuis gekomen zijn. Wij nemen altijd de A7, 20 minuten langer maar veel relaxter rijden. De ADAC site geeft altijd goed de laatste werkzaamheden/files weer dus altijd handig om deze site te checken voordat je vertrekt. By the way; hoe krijgen jullie de persoonsnaam in het blauw gedrukt met het @ teken ervoor?

Hariette op 14 feb 2015 21:59

@Hariette

Gewoon het @-teken en dan de gebruikersnaam intypen.

❄️

@Hariette goede vraag? Ik doe gewoon eerst een @ en dan je naam, en dan gaat dat vanzelf schijnbaar…

@Marie-louise Bedankt en Klinkt goed! we kijken er erg naar uit om te gaan! Wij vertrekken vrijdagochtend richting Stuttgart om daar nog even wat leuks te doen en blijven ook daar slapen in een hotel. Zaterdagochtend gaan we dan richting Brand. Mijn navigatie in de auto is voorzien van real time file informatie, die heeft me vorig jaar filevrij naar Seefeld gebracht dus ik ben benieuwd wat hij dit jaar voor me kan betekenen…zijn meerdere mogelijkheden zie ik…

Goed om te horen dat de sneeuw wel goed blijft ondanks de wat hogere temperaturen, kijken wat het weer gaat doen en of het zo warm blijft of dat er wat kou die kant op gaat komen

Plaats een reactie