Mont de la Guerre (La Plagne)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Champagny en Vanoise

Ik zie dat ondanks de hoeveelheid sneeuw de Mont de la Guerre en de Les Bois (de afdaling naar Champagny en Vanoise) nog steeds gesloten zijn.
Weet iemand daar de reden van?

Ik zie dat ondanks de hoeveelheid sneeuw de Mont de la Guerre en de Les Bois (de afdaling naar Champagny en Vanoise) nog steeds gesloten zijn.
Weet iemand daar de reden van?

WillemJona op 2 jan 2020 10:02

Het kan vanwege lawine gevaar zijn. Op het moment zijn er veel problemen met gleitschneelawines in de alpen. Er zijn al meerdere pistes getroffen door lawines de afgelopen week, waarbij helaas ook dodelijke slachtoffers zijn gevallen.

Born to Ride

En deze twee pistes liggen er zelden goed bij. Pure zuidhelling. Op veel plekken is er dan toch onvoldoende sneeuw.
Ik ben redelijk vaak in LP (kerstvakantie of in maart) geweest en nooit meegemaakt dat ze open zijn. Moet je een beetje mazzel bij hebben qua condities.

Gebrek aan sneeuw. Wij waren er vorige week en toen waren ze ook dicht. Er lag tot ca 1800 m niet veel tot de sneeuwbuien van vorige week, en het heeft vorige week op die hoogte nog 1,5 dag geregend, wat ook niet meehelpt. Dus er ligt (helaas) te weinig om helemaal naar beneden te kunnen.
Overigens waren de dalafdalingen naar Montalbert en Montchavin wel open, dat zijn ook aanraders!

Wij zijn vandaag nog in Montchavin geweest en de lage pistes liggen er niet optimaal bij (lees: weinig sneeuw/ijzig).
Ik zou hogerop blijven op de meer zonnige pistes.

Overigens heb ik een groot verschil gemerkt tussen de pistes in Vallandry (kant les Arcs) en Montchavin. Deze in Vallandry zijn merkelijk minder ijzig hoewel ze op ongeveer dezelfde hoogte liggen.

Glide on!

@Hessel, aha zijn het dat soort pistes. Dat is wel jammer voor Champagny-en-Vanoise; het zijn de enige dal afdalingen daar. De weerberichten voorzien voorlopig geen dumps in Frankrijk, dus ik reken maar niet op die mazzel.
@Jorien83 en @Vivace, dank voor de updates!! We houden het hoog en we gaan zeker ook in het gebied van Les Arc rond skiën.

Plaats een reactie