verbinding 2007/2008 pointe de l\'au

Dit onderwerp gaat over de bestemming Champoussin

Wordt de liftverbinding via de pointe de l’au tussen champoussin en les crozets dit seizoen (2007/2008) nog open gehouden, ondanks de afgekeurde liften? Zo nee, wordt er een alternatief geboden?

Nu in 2009 zijn de 2 liften van Pointe de L’au afgekeurd. Je moet met een babysleepje van ongeveer 40m omhoog en dan helemaal naar beneden skiën over de weg in Les Crosets en dan via een babywei en een paddestoel liftje naar Les Crosets. Ondanks dat het moeilijk lijkt ben je er sneller (25 min) als vroeger met de stoeltjeslift. Hopelijk wordt er snel een nieuwe lift gebouwd, op een andere plek geloof ik wat ik kan herinneren van een skikaart uit 2006, want dat zou het gebied ten goede komen. Een milieu beweging schijnt het tegen te werken. Terug is een ander verhaal dan moet je snelheid houden, maar uiteindelijk moet je toch een stuk klunen, maar dat is niet anders, terug doe je er ook ongeveer 25 min over, vanaf de Mosettes lift tot aan de onderkant bij de Champeys sleeplift (onderaan bij Le Poussin). Het weerhoud mij er echter er niet van om volgend jaar weer heen te gaan, ook al is de situatie nog het zelfde.

ok

Plaats een reactie