Ski meeting points - dorpje Chatel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

Goedendag allen,
Hopelijk kan iemand me hier helpen want de correspondentie met de ESF verloopt niet vlot.
Wij gaan de 2e week van de Kerstvakantie voor de eerste keer naar het dorpje Chatel. Nu wilde ik skilessen boeken bij ESF voor het meetingpoint super-Chatel. 1 voor de piou piou club en 1 voor de 1e ster. maar bij het winkelmandje werd Super-Chatel veranderd in village des Marmottons.
Het antwoord van ESF was bevestigend dat het om een andere locatie betrof.
Nou heb ik een reply gestuurd, maar bij de vorige mail zat daar ook bijna een week tussen.
Nou is mijn vraag, we verblijven naast de gondel van Super-Chatel, waar is de gunstigste skischool voor mijn kinderen?
(4 jaar piou piou en 6 jaar 1e Etoile en we doen alleen ochtendlessen (hoeft geen ESF te zijn)
Hopelijk heeft iemand een panklare locatie/oplossing.

Met groet,
Pascalle

We gaan in februari ook naar ‘naast de gondel’. Naast een gunstige skischool voor onze dochter van 6, zoeken we een skischool waar Nederlands sprekende skileraren/ leraressen zijn … Wellicht heeft iemand de ultieme panklare oplossing?

Ik heb geen ervaring met een specifieke skischool. Wel is het gewoon zo dat de gondel naar super Chatel uitkomt op een soort centraal plateau waar de oefenpistes zijn en vanuit waar je met verschillende liften en afdalingen alle kanten uit kunt. Hier lagen de meetingpoints van de skischolen. In Chatel zelf is er ook geen andere plek lijkt mij…

Is ESI in Chatel misschien iets? Heb 2 jaar les genomen bij ESF, maar ben toen ook eens bij ESI binnengelopen. Die hadden in maart alleen nog maar classe 0 of 1 dus ben er uiteindelijk niet kunnen lessen, echter in de kerstvakantie zal alle nivo’s wel mogelijk zijn. Vrouw van receptie spreekt Nederlands en kun je ook in het Nederlands mailen, meen ook Nederlandse leraren maar dat moet je even vragen. Antwoord binnen een dag was mijn ervaring

Tijd voor een uitpakparty?!

Op de site van ESF staat : Club Piou Piou - Village des Marmottons (à partir de 3 ans) : il est situé à environ 1.5 km du centre du village, route des Freinets
Voor zover ik op google maps kan zien is dit niet echt op de piste, meer een soort speeltuin in de sneeuw.

Op de site van ESF staat : Club Piou Piou - Village des Marmottons (à partir de 3 ans) : il est situé à environ 1.5 km du centre du village, route des Freinets
Voor zover ik op google maps kan zien is dit niet echt op de piste, meer een soort speeltuin in de sneeuw.

Errant op 25 nov 2017 13:26

Precies, die reactie kreeg ik ook van ESF. Maar als ik de oudste boven moet ophalen. Met de gondel naar beneden en vervolgend met de auto/bus de jongste ophalen.
Vind ik wat vreemd klinken. Nou is mijn Frans niet best, maar de telefoon wordt sowieso niet opgenomen.
Als dit wel de klopt dan heeft deze constructie zeker niet voorkeur.
Hopelijk kan iemand die wel eens in Chatel verbleef hier zijn advies kan geven.
Met groet,
pascalle

Hmm, terwijl ik hier tikte kreeg ik mail van ESF. Dit is wel de gangbare constructie van ESF.
Bedankt voor de reacties.
Met groet, Pascalle

Bij ESF zit het kinderland/piou-piou inderdaad in het dal. Klasjes vanaf eerste ster vertrekken bij het bergstation van supee-chatel.
In een slecht sneeuwjaar (drie jaar terug met kerst) is de piou piou ook boven aan de gondel, maar als er voldoende sneeuw ligt dus niet …

Als alternatief zou je Pre la joux kunnen proberen. Daar is kinderland en vertrek eerste ster onderaan de lift. Maar dan moet je dus iedere morgen met de auto (wel veel parkeerruimte daar, maar jammer van de locatie direct naast de gondel).
Alternatief is nog Sensations met kinderland en vertrek naast de Lingagondel (beperkte parkeergelegenheid, wel goed busnetwerk, maar ook jammer van je appartement naast super chatel gondel…)

*bericht bewerkt door Hessel op 27 nov 2017 12:57

Plaats een reactie