Tips en info Lagazuoi-Armentarola afdaling

Dit onderwerp gaat over de bestemming Corvara

Goedemorgen,

Ik heb een aantal vragen over deze afdaling, wij verblijven in Corvara, hoeveel tijd kost het om vanaf daar naar de start van de afdaling te komen? Wat is de beste manier om daar te komen? En is de afdaling ook redelijk te doen voor een kind van bijna 6 met 2 weken skiles ervaring en is de paardentaxi te doen voor een kind van 6

alvast bedankt ! gr Zorba

Van Corvara ski je naar Armentorola, daar neem je een taxibusje (staan al klaar) naar Lagazuoi.
Daar neem je de gondel naar boven, boven is een hut waar je heerlijk wat kan eten en prachtig uitzicht hebt.
Aan de andere kant van waar de gondel gaat ski je dan naar beneden, de piste is niet moeilijk maar wel lang, onderweg kom je nog een hut tegen.
Langs de bevroren waterval, benden staat dan een kar met paarden en een lang touw waar je met zijn allen aan gaat hangen, laatste stukje beetje klunen en prikken. Als je dochter/zoon het niet zelf redt om aan het touw te hangen neem je het tussen je benen net al bij een sleeplift.
Erg leuk om te doen, zou er met de kleine wel een dag voor uittrekken en 's morgens gelijk op pad gaan.

Dienten Die Alte schule

Je kan aan het eind van de afdaling ipv de paarden ook een taxibusje nemen.

@Zorba, ik kan niet inschatten of jouw kind wel of niet kan skien. Ik weet wel dat de Lagazuoi afdaling zeker in het begin lastig (stijl en buggles) is voor onervaren skiers. Een groot gedeelte van de afdaling ga je over paden die maar een paar meter breed zijn. Op sommige stukken moet je ook de snelheid erin houden om verderop niet te veel te hoeven prikken. En prikken/klunen moet je zeker tijdens deze afdaling. Onderaan de afdaling moet je zelfs een heuvel omhoog klunen (op skies of lopend). Vertrek dus inderdaad op tijd zoals Elly3 al zegt zodat jouw kind de afdaling op eigen tempo kan doen.

Aan het touw hangen achter de paarden is geen optie lijkt mij. Dat touw komt veels te hoog te hangen voor jouw kind. Kinderen en snow boarders kunnen mee op de slee.

Wil je de route van te voren bestuderen? Kijk dan bijv. dit filmpje :


Op 8:30 begint het stuk waarop je zeker mag gaan klunen.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Dank allen voor de reacties de kleine heeft donderdag een hele dag met zijn skiklas dan lijkt t mij beter om dan de afdaling met zijn 2 tjes doen ipv zijn 3tjes op de andere dagen heeft hij les van 10.00-12.45 lijkt mij dan qua tijd te kort om die afdaling te doen en op tijd terug te zijn in Corvara

En zorg er vooral voor dat wanneer je achter de knollen hangt er niemand op je ski’s gaat staan. Dat heeft mij vorig jaar een gescheurde knieband opgeleverd.

@zorba je kan via de col alt gaan, arlara of pralongia de laatste is mijn aanrader want dan kun je de langste blauwe piste van italie skien. als je aangekomen bent bij het armenterola hotel moet je erlangs lopen en daar staan busjes of touring bussen voor je klaar. die brengen jouw omhoog voor 3.50 geloof ik. als je daar aangekomen bent boven in schitterend uitzicht maar ik heb nog een aantal tips voor jou. je moet de zwarte doen, daar is geen mens te vinden en is letterlijk een van de mooiste piste’s van heel het gebied. geen puckels helemaal niks! als je halverwege bent is er een klein pad ga daar in en het brengt je tot een oud fort, vroeger in wo1 heeft daar het duitse front gezeten. heel die berg zit vol met gangenstelsels en oude schietplekken echt schitterend! als je iets wilt eten ga dan naar scotoni. een hele goeie grilltent met klasse en niet te duur. onderweg kom je verschrikkelijk grote ijspegels tegen ook schitterend. en op het einde kun je met het paard terug gebracht worden. je moet gewoon het touw vast houden kost ook 3.50 geloof ik maar op het einde moet je nog een klein stuk kluunen. als je dit niet wilt kun je ook gewoon een klein busje pakken. kost hetzelfde en brengt je helemaal terug. dat zou ik persoonlijk doen. ik kom er al 11 achter een stuk en heb dit jaar weer daar geboekt trust me ;)

@Unit106 ik zou het busje pakken dan hoef je op het einde niet te kluunen maar je mist inderdaad een grote ervaring ;)

@henkhupelschoten Eerste wat mijn vriendin vroeg na het boeken : we gaan toch wel weer achter de paardjes hangen? In een taxi stappen is dus een no-go :-)

Prijzen 2014 :
Taxi naar de Falzarego pass : 5,-
Paarden/taxi terug : 2,-

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Dank je wel Henk voor de tips, die pralongia ziet er wel heel gaaf uit ben benieuwd! Ik dacht dat bovenop de Lagazuoi er een rode en blauwe naar beneden ging? Hoe zwart is die zwart eigenlijk?

@henkhupelschoten, Ik ben ook benieuwd waar jij daar een zwarte piste neemt? Er zijn bij mij weten maar 3 afdalingen, een dus terug naar Armenterola, waar je idd Scotoni tegen komt. En de andere 2 pistes gaan terug naar het dalstation van de lift en een pad naar Cinque Torri en nog verder naar Cortina, daar kun je ook fijn skiën.
Als je 'smorgens bijtijds weggaat en vanaf lagazuoi boven eerst naar Cinque Torri gaat, ook mooie afdalingen, kun je daarna even bus terug en weer omhoog om de piste naar Armenterola te pakken.

Dienten Die Alte schule

Ik vond de paardensleep een hele ervaring, toch denk ik dat bij de volgende keer wat vaart probeer te houden en de sleep route gewoon afprik/kluun. De paardensleep vond ik eigenlijk te kort (op het ludieke na dan) om echt tijdwinst of inspanning te besparen…

Neemt iedereen ‘altijd’ de paardensleep?

Let it snow!

Ik heb ooit een keer het hele stuk gekluund, maar dat doe ik nooit meer. Laatste keer gewoon een taxibusje genomen.

Ik dacht in maart de taxi te nemen omdat mijn man snowboard en toch niet achter die paarden kan hangen (begreep dat hij dan op de koets mee mocht), maar hij wil juist wel met de paarden. Zucht, taxibusje lijkt me relaxter, direct door naar Piz Sorega.

Taxibusje stopt ook bij het sleepliftje van Armentarola.

@henkhupelschoten, Ik ben ook benieuwd waar jij daar een zwarte piste neemt? Er zijn bij mij weten maar 3 afdalingen, een dus terug naar Armenterola, waar je idd Scotoni tegen komt. En de andere 2 pistes gaan terug naar het dalstation van de lift en een pad naar Cinque Torri en nog verder naar Cortina, daar kun je ook fijn skiën.
Als je 'smorgens bijtijds weggaat en vanaf lagazuoi boven eerst naar Cinque Torri gaat, ook mooie afdalingen, kun je daarna even bus terug en weer omhoog om de piste naar Armenterola te pakken.

Elly3 op 15 jan 2015 10:52

De piste terug naar het dalstation van de kabelbaan. Deze wordt als zwart aangeduid.

null

kijk maar eens helemaal links op deze kaart

May the ski force be with you !!

@elly3 er zijn 2 afdalingen de zwarte terug naar dal station waar je inderdaad over kunt steken naar cortina d’ampezzo. ik ben het overigens dit jaar van plan want het ziet daar altijd zo rustig uit en de rode terug naar armenterola.

@gerwin. vroeger deed ik dat wel altijd, maar toen ik ontdekte dat ik ook dat busje kon pakken en niet hoefde te kluunen ga ik voortaan per busje. weet je zeker dat je heel dat stuk gaat prikken? tis nogal een eind volgensmij hoor… busje kost overigens hetzelfde als de knol

@henkhupelschoten, I.
Als je 'smorgens bijtijds weggaat en vanaf lagazuoi boven eerst naar Cinque Torri gaat, ook mooie afdalingen, kun je daarna even bus terug en weer omhoog om de piste naar Armenterola te pakken.

Elly3 op 15 jan 2015 10:52

Begrijp ik het goed dat je voor de verbinding tussen Cinque Torre en het begin van de lift naar Lagazuoi een bus moet nemen ?

Ik dacht dat je tegenwoordig van Lagazuoi naar de lift naar Cinque Torre kon skieen en dat je van Cinque Torre weer terug naar de lift naar Lagazuoi kon afdalen ?

Kan iemand zeggen hoe lang je ongeveer voor dit extra rondje nodig zou hebben ? En wat is de gemiddelde wachttijd bij de lift naar Lagazuoi ? Ik heb gelezen dat de wachttijd makkelijk tot een half uur kan oplopen.

Klopt, de laatste jaren kan je zonder bus terug naar de parkeerplaats van Falzarego. Het rondje Chinque torri kan je net zo lang maken als je wil.
Vorig jaar om half negen uit Selva vertrokken langs de torens en dan terug naar Lagazoi. Wij waren rond 12.00 uur in de hut boven bij Lagazoi om te lunchen.
Het is een lang skipad met een paar prik stukjes, wel echt de moeite met mooie uitzicht op de toffana van de andere kant.

@zenith volgensmij kun je als je de zwarte van de lagazuoi doet 2 kanten op uit, richting lagazuoi dalstation of col gallina en dan verder afdalen naar cinque torri, als je echt rust zoek is col gallina echt een oplossing, op sommige dagen geen mens te vinden en pracht afdalingen in de zon! cinque torri nog niet geweest maar staat wel op de planning voor carnaval. vriend van mij zei tegen mij dat je de fedare moet doen dat is een top piste.

@henkhupelschoten en @CJAHulskamp, wist niet dat de afdaling zwart was, herinner mij niet dat het een moeilijke afdaling is, wel altijd rustig omdat de meeste gelijk door naar Armenterola gaan. Henk je moet echt een keer naar Cinque Torri gaan redt je makkelijk op een dag, mooi daar boven, en leuke piste terug door het bos.
Jaren terug ging ik er met de bus terug, ook vanuit Cortina, bedenk mij nu dat ik de laatste keer idd half prikkend en glijdend terug ben gegaan naar Falzerego

Dienten Die Alte schule

@Elly2 hij staat op de planning, nu ben ik wel echt benieuwd haha!

De afdalingen lagen er goed bij vandaag. De afdaling terug naar de Falzarego pass staat zwart op de kaart maar is rood volgens de borden. Mijn oordeel : zeker niet zwart.

Bij Scotoni waren we te vroeg voor onze lunchpauze. Wel ff een koffiestop gehouden. Wederom een gekken huis daar binnen. We kwamen op een goed moment binnen, er kwamen net 2 plekjes voor ons vrij. Maarre je glas leeg? Dan krijg je de vraag of je al van plan bent om te gaan vertrekken.

Prijzen 2015 :
Taxi naar de Falzarego pass : 6,-
Paarden/taxi terug : 2,-

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Thanks @unit106 !

Plaats een reactie