Pisterestaurant in Courchevel compleet uitgebrand

Dit onderwerp gaat over de bestemming Courchevel

In Courchevel is het pisterestaurant la Cabane des bûcherons compleet uitgebrand gisterennacht. Dit restaurant ligt midden in het gebied en de brandweer kon er slechts komen met rupsvoertuigen wat de interventie behoorlijk vertraagde. Het restaurant is totaal afgebrand.

De website van het restaurant: http://www.chardonloisirs.fr/#home

Click. Click. Peace

Zuur voor de uitbaters, moeten ze hard doorwerken om dit seizoen nog iets kunnen doen

@Marijnt Ik denk niet dat dat mogelijk gaat zijn… Zuur voor de uitbater, (die zal vast verzekerd zijn) ook erg zuur voor de werknemers.

Click. Click. Peace

Oei, daar is niet veel meer van over.
Al iets bekend over de oorzaak?

Enkele weken geleden was op de site de melding dat een pensioen volledig in vlammen was opgegaan. Gebeurt dit nu relatief vaker in de alpengebieden (huizen zijn veelal van hout, kachelgestookt?, moeilijker bereikbaar) of is de berichtgeving hier vollediger (ik hoor ook niet alles van alle woningbranden in Nederland).

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@Veenhoorn Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe de verhoudingen en statistieken liggen (iemand?).
Maar het valt mij ook op dat er aardig wat gebouwen in de Alpen in rook opgaan elk jaar. Dat zeggende lees ik wel de lokale kranten van veel berggebieden, maar nooit van Nederlandse gemeentes…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie