skiwelt wilderkaiser of saalbach hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Hoi, met dit rotweer beginnen wij al te denken aan het boeken van de volgende skivakantie (maart 2014)
Wij zijn een koppel met 2 kids die allen aardig kunnen skien, en reizen samen met een koppel beginners. We zoeken dus een gebied met veel blauw en ook leuk rood. Dit graag met leuke après-ski met goede ambiance voor tijdens en na het skieen tot het avondeten.
We zoeken een hotel dichtbij de piste met ev. welness/zwembad voor de kids.

Nu zijn onze vragen:

  • welk van de 2 gebieden zijn meest aan te raden?
  • welk dorp raad je dan aan en ev. welk hotel?
  • alternatieven voor deze skigebieden

Bedankt!

Is Oostenrijk een must, of mag het ook een ander land zijn?

ja, wij zijn ons hart verloren in Oostenrijk…

In of aan Oostenrijk verloren? ;-)

Qua skigebied is Saalbach uitdagender dan Skiwelt, maar Skiwelt heeft wel meer kilometers dus daar hoef je je zeker niet te vervelen. Qua sfeer vind ik ze vergelijkbaar. Ellmau heeft een typische Nederlandse apres ski in Fabels en Saalbach is vnl Duits georienteerd en Hinterglemm Nederlands. Maar voor de beginners is Ellmau het beste.

Heb enkel ervaring met Kitzbühel en Skiwelt in deze regio. Ik blijf het 2 prachtige gebieden vinden ondanks het ontbreken van de echt uitdagende pistes. In Skiwelt kan ik Brixen, Scheffau, Ellmau - Going aanraden omdat jullie beginners bijhebben. De kant van de Hohe Salve (Hopfgarten / Itter/ Söll) is iets uitdagender qua piste aanbod. Wij hebben trouwens al meer dan 20 jaar ons hart verloren aan Oostenrijk. ;)

Ben in beide gebieden geweest.

In het brixental vaak les mogelijk bovenop de berg, Ellmau wat meer richting de uithoek, maar Scheffau redelijk centraal in het skigebied. snelle 8p gondel met veel capaciteit naar boven (+evt de oude 4p gondel ook). Stuk prettiger dan dat treintje van Ellmau. Apres ski is er wel wat minder bruisend dan in Ellmau, maar is er wel degelijk. En inderdaad heerlijke pistes voor beginners. Bij zowel Going (wel de uithoek) als Scheffau als Ellmau zou elke ‘beginner’ prima naar beneden moeten kunnen komen met de dalafdaling na wat les. Naast de school een redelijk korte, brede blauwe piste (mét bospad) waar veel leskinderem met ouders nog een extra afdaling maken. De meeste pistes zijn relatief kort

In Saalbach zijn de pistes over het algemeen een stuk langer. Maar wat heb ik me geergerd aan het stukje lopen naar de gondel door het dorp heen. (Waarom die gondel daar?). Lopen of klunen is niet heel erg, maar met 2 paar ski’s op je nek is het ook zeker niet mijn hobby.

In het Brixental kun je veel verschillende korte en langere rondjes maken vanuit de meeste dorpjes. Wel ga je over het algemeen met de klok mee rond de Hohe Salve. In Saalbach-Hinterglemm gaat dit iets moeilijker omdat dit om een dal ligt waar je minder makkelijk aan de onderkant komt

Plaats een reactie