Dichtsbijzijnde gletscher/ hoog skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Weet ook iemand zo wat de dichtsbijzijnde gletscher of een hogere skigebied ligt???

Kaprun ligtiets meer als een uur van Ellmau vandaan, daar kun je de kitzsteinhorn gletscher op.
Kitzbühel is ook niet ver, dat ligt iets hoger, sneeuwkwaliteit mischien iets beter.

Volgens mij is de Zugspitze de kortst bijgelegen gletcher.

Maak je geen zorgen… in maart met carnaval ligt er gewoon een dik pak sneeuw.
Zo niet dan hebben ik en mijn lotgenoten dikke pech!

Kaprun is inderdaad een goede optie. Daar is de sneeuwzekerheid 100%. Kijk op http://www.allesoverskien.nl/skigebieden/skigebieden-in-oost… voor een overzicht van skigebieden en andere nuttige informatie

mayrhofen op 74km,dus uurtje rijden

Het eigenlijke skigebied van Ellmau begint vanaf 1200m.
Dus van die temperaturen in het dal moet je niet veel van aan trekken. Je gaat gewoon met het treinje naar beneden op het einde van de dag, ik weet het het is ooit anders geweest.
Neem gewoon de pistes op de noordhelling, dan valt het wel mee. Voor echt pistes te hebben met weinig ijs, dan moet je op dit moment nr de gletsjer gaan, maar over een paar weken kan dat weer anders zijn. Als het zo blijf kan het idd druk worden op de gletsjer. Tip neem een onbekend gebied met redelijk wat hoogte vb Weißsee Gletscher Welt
Zillertal raad ik minder aan omdat het daar sowieso over de koppen lopen is.

@ Anoniem, goh ik wist niet dat Mayrhofen ook een gletcher had… Hintertux weet ik wel maar das toch echt nog 20 minuten rijden vanaf Mayrhofen… vanuit Ellmau rijd je daar in 75 to 90 minuten heen!

@Roel, ik weet niet hoe jij erbij komt dat je nu niet meer tot in het dal kan skieen bij Ellmau maar dat gaat nog prima hoor en je hoeft echt niet met het treintje naar beneden… dat heb ik in 20 jaar Ellmau nog nooit hoeven doen!

@jeroen, ja tuurlijk is gletcher wat verder in zillertal 3000, was gewoon snel antwoord voor de vraag hoog gebied/gletcher.grtz…

Plaats een reactie