Hoogste punt in Ellmau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

wat is het hoogstepunt in het stadje Ellmau in Tirol

Ellmau ligt op 800 meter en het skigebied tot 1820(Hohe Salve)

het dorp ligt op 800 meter het hoogste punt bij ellmau is 1555 meter en het hoogstepunt van het skigebied ligt op 1820 meter en het is een super mooi en groet skigebied voor ieder wat wils
groetjes Léon

Rij een stukje verder en ga naar St Johann, gewoon veel gezelliger!!

Ellmau blijft een zorgenkindje als het te warm is.
De pistencondities worden wonderwel fahrbahr gehouden, maar zoals in 2008 met +12 graden en regen is het beter een hogergelegen (maar duurder) skidorp te zoeken. Ik ben inmiddels in Serfaus op 1400meter dal beland,maar de prijzen zijn er wel naar.

Er zijn skigebieden te vinden die hoger liggen maar zeker niet duurder zijn, de hoogte van een dorp is geen maat voor de kosten.

Dit klopt helemaal. Zelf ben ik vorig jaar in Serfaus geweest en wij zaten in het centrum,50m van het metrostation Kirche. Dit voor de prijs van 240 euro p.p. op basis van logies. Buiten dit kun je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.

nou… Balkenende zit er elk jaar in de kerstvakantie…( of hij moet het dit jaar niet meer kunnen betalen. Dat zegt toch wel iets van Ellmau… toch??

Goedkoper dan € 240 p.p.p.n. kan ook in Servaus.

Sorry Serfaus

Als je naar ellmau gaat dan bega je helemaal geen fout! Je kunt daar van alles doen voor ieder wat wils. Zoals voor de kleintjes heb je een schitterdene oefenweide. Voor de gemiddelde skier is er voldoende blauw / rood combinaties. En de gevorderde skier kan zich heerlijk laten gaan op een van de steile hellingen bij Soll, of gewoon keihard een aantal rondes skien op een dag! Met meer dan 250 km skipistes uit te breiden naar 600 met de kitzbuhler alpen pas kun je hier prima uit de voeten. De hoogte van de plaatsen en de bergen zijn inderdaad relatief laag vergeleken met de rest van Austria… maar daarentegen altijd skibaar!!! Perfect systeem hebben de oostenrijkers daar en ze verzorgen het gebied prima! Kom er al vijftien jaar en ga deze winter een uitstap maken naar Saalbach. Ben benieuwd.

Was voor een hele week, mocht het niet duidelijk zijn.

@ Nancy, ik ben er ook elk jaar (al 20 jaar) met de kerstvakantie maar ben J.P. nog nooit tegengekomen dus waar je deze "waarheid" vandaan haalt weet ik niet.

Ik wel hoor. Vorig jaar zag ik hem even lopen! Leuke vent trouwens!

Jeroen… hij zit bij ons in het hotel!!!

@Ramon en Nancy, ik denk dat ik dan te snel ski om hem te herkennen, waar zit jij/jullie als ik mag vragen?

Ben al op verschillende plekken geweest in spanje/andorra, italie, frankrijk. Kom toch regelmatig terug in ellmau/scheffau. Juist hier kun je mooie tochten maken, en inderdaad J.P. zijn wij ook al tegen gekomen. Elk gebied heeft zijn voor- en nadelen. Die moet ieder zelf afwegen. Nadeel hier is soms de temperatuur. Maar daar staat tegenover dat je de modernste liften tegen komt. Geen lange sleepliften. Verder overal leuke hutjes op de piste. Ook niet onbelangrijk…

Wij zitten normaal gesproken strak aan de oefenweide bij de sleeplift. De kirchbichel. Fam Bichler!! Heerlijk huisje, komen er al zeker een jaar of 8. ze gaan de boel verbouwen want de zoon neemt het over. Het wordt een mooie bedoeling. sávonds even vanuit fabels omhoog kruipen en dan nog een halve minuut glijden!

@ Ramon, Dan zit je vlak bij mij in de buurt, wij zitten naast het grote witte huis…

– verwijderd –

ik zit in landhaus kaiserblick

Dit klopt helemaal. Zelf ben ik vorig jaar in Serfaus geweest en wij zaten in het centrum,50m van het metrostation Kirche. Dit voor de prijs van 240 euro p.p. op basis van logies. Buiten dit kun je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.

Timo op 25 sep. 2010 14:26

In welk appartement zat je dan, en in welke periode?

Angerhof en in januari. Hadden we via Arke al in juli geboekt. Ze hebben ook een eigen site. Ik vond het een echte aanrader.
Ik ga er zeker een keer weer naar toe.

@ Timo,

Bedankt voor je reactie, zit helaas al helemaal vol in de periode dat wij willen.

Prima dorp Ellmau! Hebben een huis op de kirchbigl. Balkenende zit niet in een hotel maar heeft een appartement boven het postkantoor tegenover de ingang van de lelijkste kelder/discotheek van O’rijk de Otzi bar. Een prins uit Thailand komt ook vaak in het dorp om te skieen met 8 bodyguards om hem heen en vele bekende zuid-duitsers vooral bekenden van Bayern Munchen zijn vaak te vinden in Ellmau en z’n gebied, bivakkeren in Going Hotel Stanglwirt of rijden weer naar huis. Rubehzahl Alm, een berghut halverwege de dalafdaling Ellmau is beroemd, de voormalig koeienstal word elke week wel is afgehuurd savonds voor een prive feestje, van Bommel tm Arnold Swarzenegger of Klitsko de wereldkampioen boksen.

Ik probeer de boel te promoten maar voor de kerstvakantie zijn de vooruitzichten slecht in o.a Ellmau qua sneeuw, het is veel te warm.

T-E nog een maand te gaan… Wat er allemaal niet kan gebeuren daar ;)

Promoten door te zeggen welke beroemdheden er komen? Voor mij juist een reden om niet te gaan. Dan wordt het een soort show en daar wens ik niet aan mee te doen. Bovendien kan het niet anders dan dat het ook de prijzen beïnvloedt. Doe mij maar gewoon een mooi, rustig gebied.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@T-E, je vergeet te vermelden dat Frans Beckenbauer er ook een huis heeft, en bezig is om het grootste huis (die witte) te kopen.

Mag Beckenbauer diep in de buidel tasten ;-) hij is wel fan van Ellmau ja, vooral in de zomer met de mooie golfbaan. Van buiten ziet witte huis er niet uit trouwens, maar binnen is het schitterend. Afgelopen zomer 14milj geboden door een rijke Rus, niet geaccepteerd.

En wijlen Anton Geesink is ooit (mede)eigenaar geweest van het sporthotel…

@T-E, geen 14 miljoen hoor dat is een fabeltje meer dan 9 miljoen is er nooit voor geboden!

Plaats een reactie