Skien van Kinderland naar Hartkaiser dalstation

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Is het mogelijk om bij het Kinderland in Ellmau de Vötterstättlift te pakken en zo naar het dalstation van de Hartkaiserbahn te skiën?
Ik zie op oude kaartjes dat hier een blauwe piste staat aangegeven, maar op nieuwere kaartjes staat deze niet meer. Je ziet nog wel een weggetje tussen de bomen doorlopen, maar deze is niet als skipad/piste aangegeven.

Vanuit de Vetterstatt lift ski je via een korte rode piste (vetterstattabfahrt nr 84) naar het kinderland van Top Skischule oftewel naar de Kirchbichllift. Deze neem je omhoog, vervolgens kom je via een korte blauwe Kirchbichlabfahrt (nr86) op de rode Hausbergabfahrt (nr 90) om uit te komen bij de Hartkaiserbahn.

*bericht bewerkt door Jst81 op 06 jan 2017 11:00

null

Zoals je ziet op dit oude kaartje liep er een blauwe piste (pad) van de Vötterstättlift naar het dalstation van de Hartkaiserbahn.

null

Ook op Google Maps is die piste nog zichtbaar

null

Op nieuwere kaartjes is alleen nog een witte lijn zichtbaar, waar in de zomer een weg/pad loopt

Ook valt op dat het bovenste stuk van de Vötterstättlift op zowel oude als nieuwe kaartjes niet als een lijn, maar gestreept wordt aangegeven. Heeft iemand enig idee waarom? En of het dus inderdaad niet meer mogelijk is om rechtstreeks naar het dalstation van de Hartkaiser te skiën?

Waarom kijk je op oude kaarten. De nieuwe kaart staat gewoon op de website?.

Ik heb het vorig jaar geskied zoals ik in het eerdere bericht aangaf… simple as that

*bericht bewerkt door Jst81 op 07 jan 2017 08:45

Plaats een reactie