Prijsverschil skischolen Ellmau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Ik wil de skilessen in Ellmau graag online reserveren.Echter nu zie ik dat er een behoorlijk prijsverschil zit tussen de Hartkaiser skischool en TOP skischool. Heeft iemand ervaring met deze skischolen? En vanwaar zo 'n prijsverschil. Ik verneem het graag.

Hartkaiser is inderdaad bijna helft goedkoper, incl materiaal huur.
Hartkaiser is ons goed bevallen met kleine kinderen met kerst. Kleine groepjes en dicht bij hotel.
Verschil zit hem volgens mij in net wat minder luxe (top heeft overdekte rollerband, een pinquinpop rondlopen, en wat mooiere aankleding van t kinderland). Veel is echter afhankelijk van de skileraar. Bij beide kan je geluk of pech hebben.

*bericht bewerkt door rmgb op 08 feb 2017 13:53

Bedankt voor jouw reactie. De meiden zijn 12 en 13 en zullen niet meer in het kinderland verblijven. Dus dat argument vervalt. Wel zitten we volgens mij dichter bij TOP skischool. Maar als het verzamelpunt van de gevorderde skiklasjes voor alle skischolen bij de Hartkaiserbahn is maakt dat ook niet uit bij wie je les neemt.
Zou er verschil in groepsgrootte zijn.?

Voor oudere kinderen weet ik t niet. Maar nog steeds geldt dat je geluk moet hebben met de leraar.

Ik heb zelf goede ervaring met Hartkaiser. Maar ik had heel veel mazzel met een top privé skileraar. Die heeft me het hele gebied laten zien in 2 dagen en ik ben weer vooruit gegaan qua techniek. Communicatie en alles was verder goed geregeld. Het motto was : niet lullen maar skiën zonder poespas

*bericht bewerkt door Jst81 op 08 feb 2017 17:06

inderdaad. Het verschil zit met name in de leraar. Een goede leraar met een goede klik is heel veel waard.
Ik heb ooit een leraar van de Hartkaiser gehad… heel goed. Veel van geleerd. Mijn vriendin van 1e Elmauer (nu TOP): geen succes.
Voordeel van de Hartkaiser skischool: ze hebben geen groot oefenterrein onder dus ze gaan al snel naar boven en daar hebben ze tegnewoordig ook al een oefenweide met twee zauberteppiggen met tunnels.

Ik zeg: neem de Hartkaiser. En meem ze tijdig zelf mee. Ze leren het meeste door het zelf te doen. Niet door in een grote klas stil te staan. Want tijdens de voorjaarsvakantie zijn de klassen overall groot. Dat zijn de top verdien weken.

Een tip van een kenner: geen materiaal huren bij Skischool Hartkaiser. Is niet het beste onderhouden spul. Bij Intersport of Sport2000, of Gunther is de kwaliteit echt beter.

Veel plezier alvast!

Plaats een reactie