4 dagen skiën

Dit onderwerp gaat over de bestemming Engelberg

Beste , ik kom er niet uit ☹ heb onverwacht 5 dagen vrij kunnen scoren op mijn werk we zouden graag nog ff 4 dagen skiën meepakken 28 december en de 1 ste januari weer naar huis , winterberg hebben we al paar x gedaan , was aan het kijken voor la bresse maar lees dat het wss enorm druk is dan. Welke gebieden raden jullie aan ? Flaine zijn we vorig jaar geweest en met de krokus gaan we naar serfaus. Engelberg ?
Liefst niet langer dan 7 a 8 uur rijden mvg mieke

*bericht bewerkt door miekeflamant op 16 nov 2019 21:14

😁

8 uur rijden? Damuls, Kleinwalsertal, Zugsputze Arena, Montafon? Hangt wel een beetje van je plek in Nederland af. Ook denk ik dat het lastig kan worden om in de gebieden een fatsoenlijk verblijf te vinden, het is nou eenmaal de drukste tijd.

Wil je iets verder dan zijn de gebieden van Ski Amade ook een optie, misschien?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nooit zo druk als Winterberg tijdens een weekend met lekker weer en goede sneeuw hoor.

Adelboden of Grindelwald is ook niet te ver. En niet zo druk als de gebieden in Oostenrijk denk ik.

Mr. Slow

Zwitserland is zeker goed te doen qua drukte, maar reken wel op een ander prijspeil dan Winterberg of Flaine. Serfaus komt al meer in de richting.
Vanuit Vlaanderen zijn de gebieden rondom Le Grand Massif natuurlijk ook vlot bereikbaar, dus dat is zeker wel een optie. Kijk ook eens naar kleinere oorden als Praz de Lys - Sommand of La Clusaz.

Grand massif hebben we vorig jaar gedaan ik kijk zeker eens naar de andere gebieden dank u wel voor de reactie

*bericht bewerkt door miekeflamant op 17 nov 2019 12:29

😁

Andermatt. Relatief dichtbij, extreem sneeuwzeker, leuk gebied - tenminste sinds die nieuwe liften richting Oberalp pas zijn gebouwd.

The older I get, the better I was

wij hebben 1,5 week geleden in Au een hotel geboekt voor 4 nachten van 25 tot en met 29 december. Er waren op booking nog best wel wat accomodaties te vinden al lagen ze niet allemaal zeer dichtbij een skigebied ( binnen een straal van 15 km) Au ligt dicht bij Mellau en Damuls en natuurlijk bij Schoppernau. Het blijft natuurlijk afwachten hoeveel sneeuw er ligt. Het is vanuit Brabant ong. 800 km . Wij gaan er heen om de kerst te ontlopen 😉en hopen ook nog wat te kunnen skiën en boarden. Au en schoppernau zijn niet de meest populaire kleine gebiedjes waardoor het relatief wat rustiger is …zegt men

Plaats een reactie