Skischool Widmann of S4 in fieberbrunn?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fieberbrunn

We gaan deze winter met de kids naar Fieberbrunn, eerste keer op les, kan iemand een skischool aanraden, Widmann of S4 over waarom deze juist niet? Iemand ervaring mee?

TjuB Pieter

Vorig jaar met onze dochters bij S4 geweest vanwege de ligging. Het kinderland zit naast het hotel waar we verbleven. Dit kan een nadeel zijn als je vanuit het dal komt, omdat je een klein stukje omhoog moet lopen (echt maar een klein stukje). Onze oudste dochter (toen 7jr) had een oostenrijkse skileraar en qua nationaliteiten een gemengd groepje. Ze hebben vooral veel geskied en zijn ook naar Saalbach geskied. Onze jongste dochter (toen 4 jr) hadden we weer ingeschreven als starter, hoewel ze op 3 jarige leeftijd ook al halve dagen in een kinderhand geweest is. Dit hadden ze snel door en is ze na de eerste ochtend overgeplaatst naar een hoger groepje. Nu kreeg ze een Nederlandse lerares en hebben ze in de loop van de week ook de blauwe dalafdaling gemaakt. Behalve voor het kinderland is verzamelen gewoon onder bij de liften. Inschrijven voor de skiklas is in de sportwinkel aan de balie en komt hierdoor wat rommelig over. Verder zijn er ook de gebruikelijke wedstrijdjes. De prijsuitreiking hiervan is buiten en duurde erg lang. Geen ervaring met de andere skischool maar zag er ook prima uit. Dit jaar gaan we weer naar Fieberbrunn en gaan de kinderen weer naar S4.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit en zijn het allebei prima scholen. Mijn kids hebben altijd naar tevredenheid bij Widmann les gehad. Beide scholen hebben veel Nederlandse leraren. Kinderland van S4 is iets lastiger te bereiken en minder ruim opgezet dan van Widmann. Maar daarentegen hebben ze wel weer meer loopbandjes.

Bedankt voor jullie reacties. Wat is jullie ervaring met halve dag of hele dag les. En een aantal dagen of de hele week les? Onze kids zijn 4 en 6 en gaan nu enkele lesjes in de hal doen maar verder nog geen ski ervaring.

Hangt er beetje vanaf wat je wilt en van de Kids natuurlijk. Hele dag les hoeft geen probleem te zijn en leren ze mss wat sneller. Anderzijds hebben wij het altijd beschouwd als familievakantie en ervoor gekozen halve dagen samen te skieen en onze dochter halve dagen te laten lessen. Wel zo gezellig maar tot een jaar of 10 zul je wel zelf dan wat concessies qua skiën moeten doen.

Edwin van Riel

4 is wel jong voor een hele dag les denk ik.

Als je bij Widmann in de kinderclub zit is het sowieso alleen in de ochtend skiën, in de middag is het kinderopvang en spelen of dat bij S4 ook zo is weet ik niet. Die van 6 kan wel hele dagen mee, dat is ook wel leuk hoor, leercurve is behoorlijk stijl, lekker eten met het hele groepje en als iedereen van de groep mee eet, gaan ze na een paar dagen ook al verder het gebied in als ze het een beetje kunnen. Je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor 3 of 4 hele dagen, alleen mis je dan op vrijdag wel de slalomwedstrijd.

Het zal er meer van afhangen waar je verblijft.
Wij zijn net terug uit Fieberbrunn en onze dochter van 4 heeft 4 dgn halve dag skiles en halve dag opvang gehad. Dit bij Widman.
Pauze en opvang (kidsclub) is in het Hotel Fontana. Tegenover de kinder en oefen piste. (Rode gondel) ligging is rustig.
S4 is iets hogerop bij de gele bakjes. Tussen twee apres-ski tenten en iets drukker daar. Maar lijkt me ook een leuke skischool.

Vanwege werk kunnen we buiten schoolvakanties, iemand ervaring met hoeveel kinder klasjes er dan nog zijn en of er Nederlanders skileraar/leraressen zijn?

Plaats een reactie