Bagage Liften Logistiek gezemel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Aletsch Arena

Hallo allen. We willen met gezin naar Bettmeralp.

Naar een appartement.

Het appartement, huis, is practisch naast de gondel op top.

Vraag hoe werkt dit met Bagage-Gondel en parkeren.

Kan je met skipas terug naar auto om zakje chips, bier, bloemkool ,aardappelen en champagne te halen uit je auto of is de dalgondel actie buiten je skipas om…? :)

Dus hoe werkt het een beetje daar met liften.
Ik zag dat er ook een Familie aanbot voor passen is. Maar mij werd niet duidelijk wat het precies inhield.
Is er in dal overigens genoeg Parkeer plek en is die 'beschermd ’ tegen het weer ???

Ik begreep dat het op wisseldagen crises is… ? hoe is dit te omzeilen. qua aankomst tijdstip ?

Ok brand los we hebben er zin in

*bericht bewerkt door chandler op 24 okt 2017 16:22

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Bettmeralp is leuk gebied… zie ook https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/313951/op-verkenni…

Voor de liften van en naar de auto heb je een kaartje nodig als je geen skipas hebt. Met de skipas mag je wel gewoon op en neer naar het dal (is met name bedoeld voor de gasten die niet in Bettmeralp verblijven). In het dal bij de lift zijn een aantal grote parkeerplaatsen. Zover ik me kan herinneren zijn erg geen parkeer garages.

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

Met een skipas kun je gewoon heen enweer.
Ik zie alleen niet de combinatie tussen bloemkool aardappelen en champagne…

echte mannen lopen naar boven,

Oud-en nieuw ?

Maar was je ski pas niet een uitgebreidere ?

Hoe was wisseldag gondel en op welk tijdstip kwam je aan ?

Hoeveel bagage (muds aardappelen) mag je mee de berg opnemen ??? c.q bagaeunits ?

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Met een skipas kun je gewoon heen enweer.
Ik zie alleen niet de combinatie tussen bloemkool aardappelen en champagne…

martijnuiterwijk op 24 okt 2017 16:50

Vermoedelijk een Hollander die alles van huis meebrengt, omdat het lokaal te duur is.
Daar heeft hij/zij dan welliswaar gelijk in, maar dan moet je niet naar Zwitserland gaan.

Rob

Lol,

Ik neem altijd spullen van thuis mee naar Zwitserland als ik met auto op vakantie ga daar ?
Het woord maar en wat volgt is vermakelijk…

Het gaat me om het “logistieke proces” als je tollend uit je auto stapt waar je mee te maken krijgt.

Geen vraag beantwoorden maar wel weten te vertellen dat je maar beter niet naar zwitserland kan gaan wanneer je spullen van thuis meeneemt. Want ? Waarom ? RCGrootveld komt dus naakt aan in dal en gaat naakt de lift in en koopt boven alles wat hij nodig heeft… ja want anders kan je beter niet naar zwitseland op vakantie gaan ? Werkelijk

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Gewoon lekker heengaan en niet te druk maken is mijn advies. Het is Zwitserland dus logistiek kan het schier onmogelijk slecht geregeld zijn. Wij nemen op wintersport ook vaak een kratje aan boodschappen mee met spullen.

Mr. Slow

Ik neem ook altijd wel wat mee voor de eerste 2 dagen zo gek is dat niet… Maar ik bedoelde de combinatie. Meestal eet ik wat anders bij een glas champagne.

echte mannen lopen naar boven,

<i>“Bijvoorbeeld: een mud aardappelen weegt (ongeveer) 70 kg.”</i> (Wikipedia)

😳😳😳😳. Ik begrijp de vraag nu beter.
Hij is bang dat de gondel naar beneden komt.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 okt 2017 18:46

Wist niet dat een mud zo zwaar was ?

Ik ben gewoon een beetje controle freak en vraag me dingen af.
Kijk als je op zaterdag aankomt en op zaterdag weg gaat heb je eigenlijk maar een ski pas voor 6 dagen nodig…
Maar om de Dal Gondels te gruiken moet je dus 2 dagen meer erbij nemen … wanneer het in die skipas zit.
Zit het niet in die skipas dat is het wellicht slimmer om een dalgondel retourtje te nemen en een skipas voor 6 dagen…zoiets ?

Maar ik weet het dus niet.
@quick, ik heb trouwens de ervaring dat i.t.t. Oostenrijk en Frankrijk het in zwitserland extreem goed geregeld is ?

*bericht bewerkt door chandler op 24 okt 2017 18:57

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

.

*bericht bewerkt door Quick op 24 okt 2017 22:34

Mr. Slow

Ik pak een zak chips en een glas champagne, want dit is nu al de meest vermakelijk bijdrage op het forum 😁

https://youtu.be/W45okhSlsSM

Uitrusten doe je maar in de lift.

@quick nee nee, Dal Gondel is zeker niet zomaar bij dorp inbegrepen …

Bakje chips erbij (even naar dal terug in auto, ook wat nootjes mee terug)

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

@chandler, neem meteen ook even het woord mud mee terug in je tekst, anders begrijpt niemand de grap meer.

Weet iemand of een aardappel boven de 2000m hoogte sneller oud wordt?

Vraagje voor @chandler ;-)

Uitrusten doe je maar in de lift.

https://www.thespruce.com/cooking-at-high-altitude-995438…
https://www.thespruce.com/boiling-points-of-water-1328760…

Zeventig kilo aardappelen hebben op die hoogte toch wel een aardige kookpot nodig, want er zal toch ook zo’n 140 liter water bij moeten ;)

*bericht bewerkt door Bennie op 24 okt 2017 22:40

Hij gaat samen met de aardappeleters.

Jongens…niet zo…

Zo wordt ik niets wijzer, behalve dat wanneer je Zwitserland gaat niets in je auto mag meenemen …

Vandaag wellicht boeking rond gekregen het wordt 30-12 ! hohoho ! Dont eat yellow snow

Trouwens bij raclette krijg je ook vaak Kartoffelen…gekookt…dus zo raar is dat product niet

*bericht bewerkt door chandler op 24 okt 2017 22:48

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

@chandler Zitte nou mén skimotto te misbruiken of wá?

Uitrusten doe je maar in de lift.

O, en vergeet geen extra vignet aan te schaffen voor de 2 mud aardappelen, controleren ze streng op!

Uitrusten doe je maar in de lift.

Zal proberen antwoord te geven op je vraag want dat lijkt toch lastig als ik het lees. Je kan een skipas met zübringer kopen en dan je iedere dag op een neer naar beneden maar eigenlijk heb je dat niet nodig. Dus je koopt een “einzelfahrt” en neemt alles wat je nodig hebt mee naar boven. Daarvoor staan karren klaar in het dal waar je de spullen in kan laden. Boven sta je echter in de sneeuw en wordt het slepen. Als je dichtbij gondel zit goed te doen. Zo niet moet je hopen op een verhuurder met sneeuwscooter of sneeuwscooter regelen. Logistiek dus allemaal niet top maar daarvoor krijg je wel een volledig autovrij dorp. Wil je toch een keer naar beneden voor wat goedkopere boodschappen dan neem ik aan dat niet de hele familie meegaat dus kaartje kopen voor 1 persoon, grote boodschappen tas mee etc…Allemaal prima te doen maar gewoon even iets waar je rekening mee moet houden.

Mmmm yellow snow…
Trouwens nu je over vignet begint …het zijn jaar vignetten, moet ik er dan (gvd ) 2 hebben…2017 - 2018 of hebben ze daar een oplossing voor? OK ANWB had het antwoord:•Het vignet is een kalenderjaar geldig, met inbegrip van december eraan voorafgaand en januari erna. Vignetten met opdruk 2017 zijn dus geldig van 1 december 2016 t/m 31 januari 2018.

*bericht bewerkt door chandler op 24 okt 2017 23:00

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Gaat wieberen.

Mr. Slow

Mmmm yellow snow…
Trouwens nu je over vignet begint …het zijn jaar vignetten, moet ik er dan (gvd ) 2 hebben…2017 - 2018 of hebben ze daar een oplossing voor? OK ANWB had het antwoord:•Het vignet is een kalenderjaar geldig, met inbegrip van december eraan voorafgaand en januari erna. Vignetten met opdruk 2017 zijn dus geldig van 1 december 2016 t/m 31 januari 2018.

chandler op 24 okt 2017 22:58

Correct en tevens juist

Uitrusten doe je maar in de lift.

Al met al niet heel veel wijzer…er zijn toch wel mensen die naar dit gebied gaan ?

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Oké, het volgende is duidelijk:
Er is géén overdekte parkeerplaats in Betten.
Per persoon mogen er 2 stuks bagage gratis mee omhoog genomen worden, echter moet je hier dus wel een liftkaart voor hebben. Enkele reis is SFr 9,80.
Extra bagageservice kan besproken worden en kost 70-90 SFr.
https://www.aletscharena.ch/destination/anreise/gepaeckservi…

Weet iemand of een aardappel boven de 2000m hoogte sneller oud wordt?

Vraagje voor @chandler ;-)

Roko op 24 okt 2017 22:31

Het water kookt sneller, toch duurt het langer eer ze gaar zijn.
Misschien toch een snelkookpan meenemen.

Rob

Dit lijkt me als je aankomt toch wel extreem onhandig, mama/papa waar ligt……? Antwoord: die komen zo duurt nog even voordat ze boven zijn.

Ski you later!

@TessaSki Je gaat samen met je bagage naar boven. En anders wordt je bagage gebracht voordat je zelf zover bent. Stukje luxe tegen een luxe fooi.

Daar gaat de mud aardappelen.

Bennie bedankt zoiets dacht ik ook te lezen.

Dal gondel en skipas kunnen gescheiden zijn.
Moet zorgen dat ik dus met 4 maal 2 stuks bagage zoveel mogelijk boven krijg.

Als ik ik dus meer uphill wil hebben moet dat in apart ritje of via bagage transport.

Dat bagage transport is niet echt nodig daar huisje bijna naast gondel staat.

En ik wilde weten of dalgondel van skipas gesceiden is ivm 6 dagen pas of 8 dagen pas.

Anyhow bedankt en we zoeken wat verder.

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Plaats een reactie