sneeuwzekerheid en skiles mogelijkheden (4 jarige) in Maart ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fiss

Wij (mijn vriendin en ik) zijn van plan om medio half Maart met ons zoontje van 4 naar Fiss of Serfaus te gaan. In de tijd dat we nog geen kind hadden hebben we altijd vele mooie en goede gebieden in Oostenrijk en Zwitserland bezocht. De laatste jaren hebben wij dit niet kunnen doen omdat er natuurlijk praktisch geen mogelijkheden waren voor ons met een kindje van nog geen vier jaar oud… Inmiddels is ons zoontje 4 jaar oud en heeft hij afgelopen weekeinde voor het eerst (indoor) op skietjes gestaan en hij vond het best leuk dus wij willen toch een poging wagen om de kleine skilesjes te laten volgen. Doordat Fiss en Serfaus als kindvriendelijk te boek staan lijkt dit ons de beste optie om als gezinnetje te gaan bezoeken. Wij zijn eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met de gemiddelde sneeuwhoogtes in dit gebied in Maart en vooral kunnen vertellen of er in Maart nog voldoende animo is voor de kinder skiklasjes, met name nederlandse kinderen. Voor ons is het wel belangrijk dat ons zoontje zich goed kan amuseren en goed kan leren skieen anders wordt het voor ons ook geen geslaagde wintersport vakantie…
Verder zijn wij wel benieuwd welk dorp van de twee hier het meest aanbevolen word.

ja hoor het is echt een top locatie.
leuke skischool met veel nederlandse kinderen, op speelse manier krijgen ze het skien snel onder de knie
wij gaan 12 maart ook weer naar dit gebied, gisteren geboekt!

Nooit gekeken naar RTL Snowmagazine?
31-10-2010 bijvoorbeeld: http://www.rtl.nl/xl/#/u/01c6bf63-41b6-3e43-b864-f90098a304f…

Een programma met alle info die je zoekt.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Tuurlijk,RTL Snowmagazine altijd trouw gevolgd…
Leuk om te kijken,maar driekwart van het programma bestaat uit verkapte reclames voor o.a. Vrijuit (zeer beperkt aantal onderkomens in Serfaus en fiss trouwens),Craft,Falke,Zinner en ga zo maar door. De echte ‘‘inside’’ details vind je niet echt over een gebied m.i. de antwoorden en ervaringen van medeforummers hier zijn voor ons meer van waarde.

(Sefhaus)-Fiss-Ladis ken ik alleen van de zomer. Het is een prachtige omgeving en dé zonnebank van Tirol. Het skigebied is de laatste 10 jaar helemaal vernieuwd en uitgebreider geworden. Eerlijk gezegd wordt daar zoveel gebouwd dat ik me afvraag of het wel allemaal zo mooi blijft. Vroeger was het echt een gemoedelijke omgeving, maar tegenwoordig staan de apres-ski bars om je heen gestapeld.

@Jan:
RTL Snowmagazine… het programma is erg interessant bedoelt, maar heeft inderdaad geen enkele diepgang en er wordt véél te snel gewisseld door personen op twee verschillende locaties. Daarbij klopt hun informatie ook lang niet altijd en worden de meningen van de presentatoren en gasten opgedragen als feiten. Verder vind ik die vrouwlijke presentator ontzettend bij de hand overkomen. Bah! Dat zo’n programma zwaar gesponsord is kon ik bij RTL meer dan verwachten. Beter zou de publieke omroep een ‘neutrale’ en meer diepgaande wintersport programma maken.

Verder besteden die programma’s (gelukkig) alleen aandacht aan bekende skigebieden. Blijven mijn skigebieden tenminste lekker rustig! :)

Plaats een reactie