kan niet kiezen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

wij zijn 8 jaar in koningsleiten geweest willen nu wat anders twijfel tussen flachau hinterglemm en st johan willen met kerst gaan maar hou niet van super drukte weet iemand mischien iets of moet ik toch in januarie gaan

Als je niet van drukte houd , is januari echt aan te raden.
Ik ben zelf in Januari in flachau geweest , en vond het gezellig druk, vooral in het gebied van flachau wagrain zelf, maar zeker geen wachtrijen bij de liften e.d…

De gebieden bij flachau , zoals flachau winkl/zauchenseel, maar ook de andere gebieden in het skiamade, bijvoorbeeld schladming waren zeer rustig.

Hinterglemm en st johann kan ik niets over zeggen .

Ik weet uit ervaring dat het skigebied kirchberg/kitbuhel, maar ook skiwelt wilde kaiser in januari zeer rustig zijn, en nauwelijks/geen wacht tijden bij de lift hebben.

Als je in Januari gaat kan je ook met een gerust hart op het laatste moment boeken, want er is altijd wel ergens wat vrij, en aanbiedingen te over…

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Hinterglemm veel groter en mooier gebied dan Flachau, of je moet al in Flachauwinkl zitten is wel mooi. Met kerst is alles druk, Flachau nog extra druk ligt aan snelweg met grote parkeerplaats dus alle Oostenrijkers komen daar ook een dagje skiën. Voordeel Hinterglemm is dat er 4 gondels vanuit het dorp vertrekken dus de drukte verspreidt zich.

Ben ik week 3 in Flachau geweest, er waren geen wachttijden bij de liften maar ik vond dat er wel veel volk was. Flachau- Winkl was een stuk rustiger en ik vind het skigebied mooier, landelijker. Je zou dan ook nog in Kleinarl een onderkomen kunnen zoeken, zo ski je vandaar helemaal door naar zauchensee.
Was de week er na in Dienten en daar skiën heel wat minder mensen, lekker rustig.
En als je de keuze hebt tussen week 52 Kerst en januari zou ik in januari gaan, maar niet week 1 want die is nog drukker dan de Kerstweek.

Dienten Die Alte schule

Ik vind Flachau en omgeving echt top… Maar ben miss beetje bevooroordeeld haha!

Veel mensen denken dat het alleen om Flachau draait. Maar als ik er ben staan er gemiddeld rijen van 20 min. voor elke stoeltjeslift.

Ik raad je aan om in de buurt te gaan zitten van Flachau (schild meestal ook nog enkele honderden euro’s). Zelf zit ik in Radstadt en vanuit hier ben je vrij snel in Zauchensee (Weltcuparena of Highport) of bij de Reiteralm (Silver Jet). Het is alleen iets langer rijden als je naar Hochkönig of Gastein wil.

Ik ben in vrijwel alle dorpen al geweest in de omgeving…geef mij maar n appartement in Flachau aan de piste met de skibus voor de deur en supermarkt op 300m afstand :-)

Maarja ligt ook aan je voorkeuren en interesses natuurlijk! Van daar zit ik tussen de gebieden waar ik graag kom.

Plaats een reactie