sneeuwzekerheid half maart?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Ik ben van plan rond 10 maart naar Flachau te gaan, weet iemand of het genoeg sneeuwzeker is in deze periode?

Sneeuwzeker wel, maar condities kunnen varieren.

10 maart? Beste periode zou je zeggen. Als je dan de skipas amade nog eens neemt dan heb je 600km tot je beschikking. Ze zeggen als er met krokus geen sneeuw ligt dan nooit. Twee weekjes later zal er zeker nog voldoende liggen, geen paniek. Alleen misschien door meer zon een papperige dalafdaling.

wat is het gevoel bij eind maart? het gebied is groot genoeg om ook zonder goede dalafdalingen nog voldoende piste km over te houden maar het is natuurlijk allemaal niet erg hoog. Zijn er mensen die ervaring hebben met de periode eind maart?

Bij twijfel: ga naar een gletscher…

@Bram: eind maart zeker nog goed te doen als je de ski amade pas hebt. De regio heeft minder hoogte nodig dan bv. Zuid-Frankrijk. Je zal zeker op verscheidene plaatsen goede sneeuw vinden, er zullen alleen wat dalafdalingen wat papperig bijliggen. Als je daar geen probleem mee hebt, doen!

@Mathijs, ski amade pas erbij is de bedoeling inderdaad. Het gaat om een skitrip met mijn werkgever, hier en daar een iets mindere sneeuwkwaliteit is dan ook geen probleem, zolang er over het geheel maar voldoende piste km over blijven.

Thanks!

Bedankt voor jullie tips, denk dat ik vanavond ga boeken!

Persoonlijk zou ik voor eind maart een ander gebied kiezen.

Plaats een reactie