Beste locatie voor een accomodatie i.v.m. apres ski middag of avond

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Waar kan je in Flachau het beste je accomodatie zoeken?
Er gaan een paar pubers mee die willen après skiën en misschien paar keer 's avonds weg.
Is het het handigst in het gedeelte bij de Hofstadl, i.v.m. apres ski? Of juist in een gedeelte waar 's avonds iets te doen is?
Ik begrijp dat het het een langgerekt dorp is, dus vraag me af of alles te voet te doen is. Om de pubers 's avonds alleen een lang stuk over straat te moeten laten gaan, zie ik niet zitten.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mijn inziens zit je dan inderdaad het beste als je in de buurt van de Hofstadl zit. Daar is in de omgeving ook het meeste te doen, zoals restaurants een sportbar en dat soort dingen. Qua skiën zou ik trouwens altijd richting wagrain en alpendorf skiën daar heb je heerlijke pistes en een stuk minder druk dan in flachau zelf.

Er zijn twee grote apresskitenten in Flachau, de Hofstadl en de Dampfkessel, die wel aardig gelijkwaardig zijn en beide tot middernacht open zijn. Je zit bijna overal in het dorp wel op loopafstand van max een kwartiertje van minimaal een van die twee.

*bericht bewerkt door paolie op 27 jun 2020 17:31

Wij hebben paar keer hier gezeten, Apparthotel Garni Kristall, unterberggasse in Flachau.
redelijk in de buurt richting Dampfkessel. En makkelijk te lopen naar de achterjet lift.

Eerst het onderwerp wintersport met corona met al zijn reacties en dan deze vraag met antwoorden, waarbij het lijkt of er niets (meer) aan de hand is. Vreemd. Sommigen vergeten wel erg gemakkelijk.

Hen48

Euh Taxi…? Lekker een goed onderkomen zoeken voor de overige activiteiten. Een paar pilsjes in de après ski = aan een taxi rit over het algemeen.

.

Eerst het onderwerp wintersport met corona met al zijn reacties en dan deze vraag met antwoorden, waarbij het lijkt of er niets (meer) aan de hand is. Vreemd. Sommigen vergeten wel erg gemakkelijk.

Hulst op 28 jun 2020 14:13

Want…après-ski? komend seizoen? Ik denk het niet. In Zwitserland is het net weer fout gegaan in een nachtclub.

Life is what happens while you were checking your phone

Misschien biertje in de lounge van je hotel… Gek veel meer apres ski zal het niet worden komend seizoen…

Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat lopen. Kan me voorstellen dat andere ondernemers niet zitten te wachten op besmettingshaarden.

Ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we kunnen skien en de liften kunnen gebruiken.

Want hoe ze de drukte en veiligheid bij de liften gaan regelen vraag ik me ook nog af.

Ik verwacht dat er zeker buiten op de terrassen, met inachtneming van voldoende afstand, echt wel het een en ander mogelijk wordt op après skigebied.Het zal geen uitbundig hossen worden, maar een biertje en muziek lijken mij toch goed mogelijk, mits er natuurlijk geen nieuwe golf uitbreekt komende winter.

https://youtu.be/2Vx7_CgTbks

Zo ging het 20 juni bij hintertux …

https://youtu.be/2Vx7_CgTbks

Zo ging het 20 juni bij hintertux …

Eisbeer op 29 jun 2020 19:01

1 grote familie☃️☃️

LA NORMA😍☃️

Kijk maar even wat “Google” te melden heeft over après ski. De vraagsteller heeft voor de jeugd toch echt wat anders op het oog dan in een aantal van de laatste reacties is vermeld. Kennelijk heet AnneliesH toch weinig meegekregen van wat er het afgelopen seizoen in Italië en Oostenrijk is gebeurd.

Hen48

Grote " bubbels " daar. 😥😮

Born to run. B.S.

Ter overweging:

  1. Zoals hierboven al benoemd zou ik de ontwikkelingen apres-ski vs. corona nog even aanzien. En als het al “mag” is het dan ook verstandig?
  2. Als 1 allemaal positief uitpakt. Dan ben ik van mening dat als je bij de apresski 's middags een beetje (extra) je best doet, hoef je / kun je 's avonds niet meer op pad. Dus in de buurt van Hofstadl / Dampfkessel zou ik zeggen.

Plaats een reactie