Vrijdagavond vertrekken

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Nu denken wij erover na om vrijdagavond te vertrekken omdat we nu met 2 dametjes van 3 in de auto zitten en hun dan lekker kunnen slapen en we sparen het geld voor de overnachting uit.
Zaterdagochtend om 04.00 ofzo vertrekken is overigens geen optie, heb ik echt een hekel aan.
Normaal vertrekken wij op vrijdagochtend 04.00 ongeveer en zijn dan eind vd middag in Huttau (15min van Flachau) alwaar wij lekker eten en overnachten.
Ook kunnen we als we 's avonds gaan rijden 165euro uitsparen (2volw. 2kind overnachting, ontbijt, avondeten en wat drankjes)

Maar ik heb dit nog nooit gedaan… Dus ervaringen?!
Bedankt.

Hoi Desire, wij gingen ook altijd op vrijdagavond weg met kleine kids, ze sliepen dan bijna de hele nacht en het is niet zo druk als zaterdag overdag.
Mijn dochter, zelf nu ook moeder van een zoon 1 jaar, gaat ook vanavond na het eten weg.
Zij komen dan vroeg in de ochtend aan, maar ja hun bed staat al klaar, ze kunnen dan nog een paar uurtjes slapen voor het ontbijt. Als je later op de avond weggaat sla je natuurlijk wel een nachtje over, hier moet je wel tegen kunnen, maar kun je morgen rustig skipas, ski’s etc halen, is dan nog rustig in de ochtend. Het scheelt je idd wel een aardig centje. Ga je vanavond of vlgd week? als jullie de eerste gasten zijn van het seizoen kun je al vaak je kamer/app in misschien kunnen ze de sleutel voor je neerleggen en kun je vroeger op de avond zodat je ook nog even kan slapen. succes en goede reis. :)

Dienten Die Alte schule

We gaan pas in de voorjaarsvakantie, maar ivm reserveren denk ik er wel al over na.
Ik zat er aan te denken om mijn vriend dan vrijdag te laten slapen, die kan vaak wel goed slapen overdag.
Hij het eerste stuk (is int. vrachtwagenchauffeur), hopen dat de meiden en ik kunnen slapen, en ik dan het laatste stuk, zodat hij nog ff paar uurtjes kan pitten/uitrusten.
Doordat de kids 's nachts toch moeten slapen eigenlijk denk ik dat we meer door kunnen rijden als overdag met 2 uitgeslapen kids, en eetpauzes.
Daar aangekomen dan alles regelen, en gewoon lekker relaxed beetje spelen en chillen in de sneeuw.

Wij gaan altijd vrijdagavond rond 22.00 uur weg. Van te voren nog 2 uurtjes slapen. Dit is perfect met kids. Wij rijden om de beurt, dus we ‘slapen’ evengoed af en toe. Wij hebben onze dochter wel eens wakker moeten maken omdat we er al waren.
s’ochtends skipassen, skilessen regelen en alvast ons even melden. ( we zijn ooit 1 keer overboekt geweest en daar wordt je niet vrolijk van als je er al de hele dag op zit te wachten.) Soms mag je je appartement/ hotel al aan, meestal niet.
En dan vanaf 13.00 uur. lekker in de sneeuw spelen/ rodelen toen de kids klein waren. Nu nog even 2/3 uurtjes skien. Lekker rustig aan.

Tip: vergeet niet de zwermspullen mee te nemen. Als je op de (aankomst)dag slecht weer hebt, dan heb je wat te doen

wij doen het niet meer 's nachts rijden, wij vertrekken gewoon op vrijdag, toen we de kleine (nu 3) niet hadden vertrokken we om 05:00 ofzo en waren we er in de middag (rauris) de laatste 3 jaar vertrekken we iets later en rijden we tot München, slapen daar in het centrum in een hotel (hebben we nog een leuke middag en avond), dit doen we omdat onze vrienden ook tot aan München rijden, alleen zou ik nog gewoon om 4-5 in de ochtend vertrekken op vrijdag en in 1 keer doorrijden. kun je nog niet in je huis op vrijdag, dan is er eigelijk altijd wel een bed and breakfast/pension die op de vrijdag een kamer vrij heeft is onze ervaring, dit omdat de nieuwe gasten bijna allemaal op zaterdag komen en sommigen al eerder vertrekken.

Wij vertrekken ook meestal de vrijdagavond hoor. Eerst eventueel nog wat slapen (laatst niet gedaan) en dan gewoon rond een uur of 23 vertrekken. Als je moe wordt even afwisselen, laatste keer maar 1 uur geslapen en toekomen in het hotel, ontbijten en meteen knallen een hele dag! (was shortski…)

's Avonds heb je wel een goeie nachtrust, dat is verzekerd! ;)

En we hebben ook nog gehad dat we voor een weekje gingen en dat we de zaterdagmiddag pas konden vertrekken, was heerlijk rustig onder baan en we waren de zaterdagavond aangekomen, skipas begon pas de zondag dus geen enkel probleem!

Go with the snow!

Hebben net 2 uurtjes geslapen en gaan met een uurtje ;)

have fun!!

ArjenD, Hopelijk een goeie reis gehad. Goed gelopen?

Haast zeker dat we vrijdagavond rond 9u gaan rijden, dan ongeveer 1015km naar Flachau! Benieuwd hoe het bevalt.
Zaterdagochtend vroeg vertrekken vind ik niks.
Dus nu dit uitproberen.
Eerste uren proberen we ff door te kachelen. Kinderen slapen hopelijk, tegen half 2 X stoppen, kleine pauze, bakkie koffie, dan lekker verder sturen

Zo, we zijn niet de enige van onze groep die op vrijdagavond vertrekken, gister berichtje gekregen van familie met 2 kids, die rijden tegelijk met ons weg :) …

Wie vertrekken er nog meer op vrijdagavond en waarom?

'S avonds vertrekken doe ik uitsluitend in het geval van de zomervakantie, wanneer er bijvoorbeeld helemaal naar Italië gereden moet worden. Dan rij ik in 1 stuk door.
Een overnachting in de omgeving van Munchen snap ik persoonlijk nooit wat van. Het is hoogstens 5 a 6 uur rijden. Nu moet ik wel zeggen dat ik bij Enschede op de grens woon, maar met Utrecht bijvoorbeeld zal dat nog niet veel schelen.
Voor de wintersport vertrekken we altijd rond 5 uur 's ochtends. Dan kom je aan het einde van de middag aan, kun je nog even boodschappen doen en is de klap van een nacht overslaan er ook niet.
Dat kan je op een zomervakantie mooi compenseren, maar een dag minder skiën om nachtrust in te halen gaat er bij mij niet in!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ligt er een beetje aan. Voor een week altijd de vrijdagavond vertrekken en zaterdagochtend op de piste. Deze ‘verloren’ nacht ben je op 2 dagen terug te boven.
Laatste twee jaar telkens een weekendje naar kleinwalsertal gegaan, vrijdagavond in de late namiddag in bed kruipen, slapen tot 02.00u, gelijk de auto in en in een stuk tot aan de lift, rond half 8, 8u aankomen, skipassen regelen, ontbijtje eten en dagje skien. Zaterdagavond één overnachting en zondag ook de hele dag skien. Tegen 17u terug richting huis, onderweg ergens iets eten en tegen middernacht thuiskomen. Zwaar maar perfect en goedkoop skiweekendje :)

@michiel das ff bikkelen maar wel ff lekker skiën. Is het wel waard denk ik!

@thomas wij skiën geen dag minder om nachtrust in te halen hoor :-)

Wij hebben tussen Bramberg en Nürnberg een hotel. 2volwassenen met 2 kinderen incl. Ontbijt 65 Euro. Daar ga ik niet de hele nacht voor door rijden.

In de krokus naar oostenrijk betekent vrijdagavond vertrekken, dwz als je je kids niet ziek meld voor de vrijdag ! Alternatief is 's nachts vertrekken maar dan sta je geheid vast rondom Munchen 's ochtends vanaf 6 uur… Overnachten heeft dus niet heel veel zin als je voor Munchen stopt, of je moet de files op de koop toe nemen. Nog een alternatief: zaterdag na de files vertrekken maar dan kom je laat aan en mis je naar mijn mening een dag. Dus zoals gezegd 's avonds vertrekken, bij voorkeur wisselen van chauffeur en zaterdagochtend heel vroeg (wij altijd rond 8 uur) aankomen. Vervolgens naar hotel, evt. meeontbijten, spullen uitladen, veel koffie drinken en skipassen regelen etc. 's middags je kamer op en dan vanaf 15 uur even inskieen. 's avonds direct na diner je bed in en 's ochtends kan het feest echt beginnen !!

Wij gingen een paar jaar geleden altijd van zondag tot zondag. Dus zaterdag avond vertrekken, zondag ochtend vroeg aankomen meteen door naar ski klasjes met de kids en dan zelf een lekkere dag knallen.

Voordeel is dat je dan ook de laatste zaterdag meepikt. Dus terwijl alle Nederlanders in de file op weg naar huis staan, pikken wij er nog een dagje aan vast. Heerlijk rustig op de pistes en alsof het zo moest zijn altijd heerlijk weer.

Tegenwoordig doet ons hotel dat niet meer.

Vorig jaar zijn we vrijdag begin van de middag gereden en meteen doorgereden naar Landeck. Daar een hotel gepakt en zaterdag een hele lekkere dag gehad. Omdat we die laatste zaterdag eigenlijk ook nog gewoon wilden boarden/ skieen hebben we net over de grens met Duitsland weer een hotel geboekt.

Dus de laatste zaterdag gaan we nog een hele dag knallen. En dan om vier uur springen we in ons ski pak in de auto en komen om 6 uur bij t hotel aan. Even douchen, bieren en eten en dan zondagochtend om 7 uur in de auto. Dan staan we om een uurtje of 1 voor de deur thuis.

Dus twee extra dagen boarden/ skieen.

Zo goed bevallen vorig jaar dat we dat dit jaar weer doen. En dan hebben nog een bijkomend geluk; de kinderen hebben dit jaar vrijdag al vrij, dus we vetrekken gewoon vrijdagochtend vroeg. Met een beetje mazzel kunnen we dan t materiaal voor de kids ook al op vrijdag ophalen en hebben we zaterdag een hele dag…

Zin in!

Dit jaar 2x op wintersport ;). De eerste keer vertrekken we vrijdag rond 08:00 richting St. Anton. Zo zijn we net na de ochtendspits bij de grote Duitse steden (Koln, Dusseldorf, Duisburg, etc.) en weer voor de avondspits voorbij Karlsruhe en Stuttgart. Tegen de avond arriveren we waarschijnlijk in St. Anton. Ergens uit eten, pilsje pakken en op tijd naar bed om de volgende dag weer fit op de piste te staan.

Vakantie daarna wordt Serfaus. HIer hebben we niet de luxe dat we vrijdag al kunnen vertrekken. Ons plan is om zaterdag pas later op de dag te vertrekken en daarmee ‘achter de files’ aan te rijden. Weet iemand hoe laat je dan kan vertrekken??? Wij zaten zelf te denken aan 11:00 - 12:00.

@gast191, 65eur per volwassene?

@gast478, hier gaat t als wij niet overnachten ongeveer hetzelfde… lekker nog even skiën op wisseldag.

@Ton, ik kan nooit accommodaties vinden die dat doen. Zondag zondag. Lijkt me erg relaxed!

@gast989, geen ervaring mee… maar denk dat je dan laat zat bent. Misschien kan n uurtje vroeger ook nog wel.

Gast191 dat was ik. Nee totaal, zie onderstaand bericht.

Gerne reserviere ich für Sie vom
15.-16. Februar 2013
2 Familienzimmer á 64€ incl. Frühstück im Neuausbau Hotel am Markt und
1 EZ á 36€ incl. Frühstück für den Großvater

Dit keer rijden we na de spits op vrijdagochtend weg. Vorig jaar 2 dagkaarten gewonnen. Op ons gemak cruiscontrollen we naar Stumm in het Zillertal. Daar slapen we voor 70 euro incl ontbijt. Zaterdag gaan we de hele dag skien in Zell am Ziller en aan het eind van de dag naar het hotel in Zell am Ziller waar we een week verblijven.

Lijkt me best relaxed en als het bevalt doe ik het volgend jaar weer op deze manier!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

@ saint Usuge …in welke plaats ligt het hotel. Kan het op google niet vinden namelijk.

Thanks

Toen de kinderen erg klein waren (tot 4 jaar) met de kids vrijdagnacht weg. Die sliepen dan gewoon de hele nacht in stoeltje/maxicosi. Het ging mis toen de oudste 5 werd en niet meer ging slapen . Ze hield de jongste ook wakker, gingen klieren en we kwamen brak aan zaterdagochtend. Vanaf de middag werden we allemaal moe, met korte lontjes, en was het niet meer zo gezellig .

Sindsdien vertrekken we vrijdagmiddag na school en overnachten we onder Ulm. Zaterdag na ontbijtje uitgerust nog een stukje rijden en dan op de piste. Bevalt heel erg goed.

Dus: Zolang de kinderen ’s nachts sliepen was vrijdagavond vertrekken prima, daarna werd het voor ons geen optie meer.

Fun Lovin' Skier

In Buttenheim vlak naast de snelweg. Ik heb gewoon via google maps gezocht naar hotels en er een paar gemaild. was zo gepiept.
succes

Inderdaad, gewoon kijken tot waar je ongeveer wilt rijden en dan in die regio googlen naar die typische dorpshotelletjes.
Heb onlangs nog in zo’n hotel geslapen (3,5km v’d snelweg) voor €35,- inclusief uitgebreid ontbijt, terwijl ik de enige gast was en ze alleen voor mij open gingen!
Het leuke van dat soort hotels is dat je ook nog eens gastvrij ontvangen wordt, wat je toch graag wilt om alvast te wennen aan die Oostenrijks gastvrijheid later in je vakantie. Heel wat leuker dan zo’n Etap-hotel achtig iets direct langs de snelweg.

Oke, je hebt geen flatscreen…meubilair en sanitair is niet het laatse design (voorzichtig uitgedrukt), maar who cares?

Overnachtingshotels zijn leuk! Je weet niet waar je terecht komt, maar altijd positief. Betaalbaar, gastvrij en een ontspannen begin van de vakantie. Volop in de vakantiestemming dus!
Ik zou best 's nachts willen rijden maar ben bang dat ik helemaal kapot ben omdat je een nacht overslaat. Heb ik de hele week nodig om bij te komen en dan is mijn vakantie alweer om.
Een overnachtingshotel zorgt voor een ontspannen rit en een optimaal te besteden vakantie.

Plaats een reactie