Morillon (Le Grand Massiv) of La Plagne Montalbert

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Hoi,

Wij zoeken een appartement aan de piste in de kroikusvakantie en we hebben iets gevonden in Morillon (Le Grand Massiv) en La Plagne Montalbert.
We willen nl. voor niet al teveel geld wel aan de piste zetten.
We willen echter ook wel een keer tussen de middag terug naar het appartement.

Ik heb nu de volgende vraag;

Het lijkt mij dat je vanuit Morillon sneller een beetje centraal in het betreffende skigebied bent dan vanuit La Plagne Montalbert.
Tevens kun je daar volgens mij ook wat sneller/directer weer terug in je appartement.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Andere voor- en nadelen over de 2 gebieden (bij voorkeur in vergelijking met elkaar) zijn ook welkom.

Ik ga er vanuit dat het normaalgesproken met de hoeveelheid sneeuw half februari wel goed zal zitten.

Alvast bedankt.

Ik vind de ligging eigenlijk evenwaardig. Vanuit beide moet je een aantal (niet zo moderne) liften nemen om echt "centraal" te komen of om terug te keren, maar in beide dorpen vind ik de pistes vlakbij ook wel leuk: tussen de bomen.

Ook de skigebieden bieden alletwee veel afwisseling, al vind ik persoonlijk Grand Massif leuker (zie m’n reisverslag van vorig seizoen: https://www.wintersporters.be/forum/topic/108726 )

Als je in Montalbert de Paradiski pass neemt is het gebied wel gigantisch, maar dan zit je misschien nogal ver om veel in Les Arcs te vertoeven. Gewoon La Plagne nemen en een dagje uitbreiding voor een uitstap lijkt me dan een beter idee (tenzij het prijsverschil te verwaarlozen is). De afdaling van Aiguille Rouge naar Villaroger is dan een aanrader, maar echt wel het hele andere uiterste van het gebied ten opzichte van Montalbert.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Plaats een reactie