Materiaal huur in Flaine forum

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Hallo!
Midden Januari rijden we met 4 personen naar Flaine (forum) en aangezien wij allemaal materiaal huren (3x snowboard, 1x ski’s) vraag ik mij af of iemand ons verder kan helpen.
Wij verblijven in het Centaure appartement en kunnen vooraf via het reisbureau bij sport 2000 huurmateriaal boeken maar ik kan niets vinden over de kwaliteit daarvan. Heeft iemand anders ervaring met twinner sports? Die zijn aangesloten bij Simond sports, op de website ziet het materiaal er goed uit en het is ook nog iets goedkoper dan Bij sport 2000.

Ik heb al wel op het forum gelezen dat skiset werd aangeraden, dat is nog iets duurder en bovendien voor ons een stuk verder lopen (lijkt in ieder geval zo op Google maps :)).

Andere goede tips over het gebied zijn natuurlijk ook welkom!

Goede ervaring met Skimium (Blackside) onderin Flaine forum

life is a beach, or a pile of snow

Ik zou via de decathlon site reserveren. Scheelt zo 20 euro per week. Materiaal gaat dan via skimium zoals Pascal77 hierboven ook noemt

Ik zou via de decathlon site reserveren. Scheelt zo 20 euro per week. Materiaal gaat dan via skimium zoals Pascal77 hierboven ook noemt

Zeeuwsmeisje op 28 okt 2015 14:25

Goede tip, was ik vergeten te melden!

life is a beach, or a pile of snow

Als je in centaure zit, is op zich niets zo ver lopen. Je zit precies in het ‘midden’ van het winkelgebiedje wat Flaine heeft, dus daarom hoef je het echt niet te laten. Met je skischoenen het heuveltje oplopen om vervolgens te genieten van het gebied is zwaarder :p

let's get this party started!!

Als je in centaure zit, is op zich niets zo ver lopen. Je zit precies in het ‘midden’ van het winkelgebiedje wat Flaine heeft, dus daarom hoef je het echt niet te laten. Met je skischoenen het heuveltje oplopen om vervolgens te genieten van het gebied is zwaarder :p

Flensje op 28 okt 2015 16:31

Oké, dat klinkt goed dan. Is altijd lastig in te schatten met Google maps omdat je niet weet hoe steil het is. Ik heb het mede gekozen omdat het ski in/ski out is maar dat is dus eigenlijk alleen ski in dan? En walk out :)

Goede ervaring met Skimium (Blackside) onderin Flaine forum

Pascal77 op 27 okt 2015 22:05

Bedankt voor de tip. Als ik naar de decathlon site ga dan wordt ik gewoon doorgelinkt naar de skimium website, de prijs die ik krijg voor een “rood” setje is 118,95. Bij twinner-sports is dat 90 euro.
Moet ik natuurlijk wel zeggen dat als niemand goede dingen kan zeggen over een goedkopere aanbieder dat ik dan toch liever voor een duurdere maar zeker goede ga!

  • Edit: op de Franse decathlon site is het huren 118,95 maar via de skimium site krijg je die prijs alleen met een decathlon klantenkaart anders is het 128,10. Hadden jullie toch gelijk! :)

Ja, wat gek! Ik zie nu ook dat hij nog redelijk ‘duur’ is. Vorig jaar in januari hadden wij voor 88 euro 7 dagen ski’s gehuurd van dezelfde categorie. Scheelt dus erg per gebied ;-) (st francois longchamp).
Veel plezier in januari in ieder geval =D.

Centaure ligt trouwens in Flaine Foret, vlakbij Grand Vans skilift (twee keer vallen). Je kan heel makkelijk met een cabinelift (die 24/7 heen en weer gaat) naar Flaine Forum en die stopt schuin voor de deur. Er is ook een trap (door een parkje, maar met een beetje geluk zie je dat niet omdat er sneeuw ligt;)

life is a beach, or a pile of snow

Centaure ligt trouwens in Flaine Foret, vlakbij Grand Vans skilift (twee keer vallen). Je kan heel makkelijk met een cabinelift (die 24/7 heen en weer gaat) naar Flaine Forum en die stopt schuin voor de deur. Er is ook een trap (door een parkje, maar met een beetje geluk zie je dat niet omdat er sneeuw ligt;)

Pascal77 op 28 okt 2015 21:42

2 keer vallen? Hopelijk kom ik bij de lift zonder te vallen :)
Weet je zeker dat het niet in Flaine forum is? Het adres zegt namelijk forum, en het zit naast sport 2000 forum. Kan natuurlijk ook zijn dat het verkeerd geplaatst is in Google maps, gebeurt wel vaker.

Haha hangt ervan af hoe glad het doorgangetje is :p

let's get this party started!!

Centaure ligt trouwens in Flaine Foret, vlakbij Grand Vans skilift (twee keer vallen). Je kan heel makkelijk met een cabinelift (die 24/7 heen en weer gaat) naar Flaine Forum en die stopt schuin voor de deur. Er is ook een trap (door een parkje, maar met een beetje geluk zie je dat niet omdat er sneeuw ligt;)

Pascal77 op 28 okt 2015 21:42

2 keer vallen? Hopelijk kom ik bij de lift zonder te vallen :)
Weet je zeker dat het niet in Flaine forum is? Het adres zegt namelijk forum, en het zit naast sport 2000 forum. Kan natuurlijk ook zijn dat het verkeerd geplaatst is in Google maps, gebeurt wel vaker.

Update op 29 okt 2015 10:29

Excuses, je hebt gelijk

life is a beach, or a pile of snow

Plaats een reactie