Bij welke Skiset materiaal huren in Flaine?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Waar kunnen wij voor komend seizoen (5 - 12 maart) het beste onze snowboards huren in Flaine? Ik heb namelijk via Google Maps gezocht en vond een stuk of 11 winkels waar je materiaal kunt huren.

De reden dat ik dit vraag is dat we vorig jaar in St. Francois Longchamp bij een Skiset hebben gehuurd maar dat materiaal was echt slecht, oude rommel. We hebben toen wel bij de goedkopere Skiset van de 2 gehuurd (scheelde zo’n 15 euro op een week) en ik kreeg het idee dat het bij de andere Skiset misschien wel beter was geweest (winkel zag er wat mooier uit e.d.). Maargoed, dat is ook giswerk.

Op dit forum heb ik de Skiset in Flaine al eens aangeraden zie worden maar er zitten in totaal 4 Skisets in Flaine met onderling ook verschillen in aanbod en in prijs. Voor het SENSATIE (middelste) pack gelden prijzen van €90,- tot €105,-, en dat vind ik aardige verschillen als je werkelijk hetzelfde materiaal krijgt. Maar ik wil me dit jaar niet aan het materiaal ergeren dus vandaar dat ik hier toch even informeer voordat ik mijn online reservering doe.

Bij alle Skisets krijg je via snowrental.nl 50% korting dus qua prijs zijn ze ook door de goedkopere zaakjes al niet meer te verslaan volgens mij, mijn voorkeur is dus huren bij één van de Skiset in het dorp maar ik wil dus graag weten welke van deze 4 Skisets het beste materiaal verhuurt.

Bij de meeste Skisets kun je een keuze te maken uit EVOLUTION, SENSATIE en EXCELLENCE packs, is het ook zo dat je bij een hogere/duurdere categorie echt een beter onderhouden board krijgt? En is het wel aan te raden om een board uit zo’n hogere categorie te nemen als je niet zo’n ervaren snowboarder bent? Ik heb nu zo’n 2 weken wintersport ervaring namelijk en heb wel eens gelezen dat bepaalde boards echt moeilijker te berijden zijn voor beginners (zijn minder vergevingsgezind bij voornamelijk kantelfouten of verschillen qua flexibiliteit).

Ter volledigeheid: naast de Skiset heb je ook nog 2x Sport 2000, 2x Intersport, Ski Republic, Flaine Sport en Black Side in Flaine. Over Intersport heb ik slechte verhalen gelezen en over Black Side heb ik goede dingen gelezen maar die zijn wel een stuk duurder dan de Skiset (doordat je bij Skiset dus die 50% korting krijgt).

**Dus, mijn vragen in het kort:

  • Welke Skiset verhuurt het beste materiaal in Flaine?
  • Zit er qua onderhoud veel verschil tussen de verschillende niveau’s? En is het slim om een hoog niveau board (EXCELLENCE pack) te huren als beginner?**

Kun je niet gewoon vragen aan Skiset welk merk+type board er in de categorie vallen? Dan weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent.
Kunnen de forumgenoten je wellicht wel helpen met wat de eigenschapen zijn.

De verhuursite van Skiset geeft wel aan wat voor soort board er bij de verschillende klassen horen, als voorbeeld geven ze deze boards aan:

  • EVOLUTION: Burton LTR
  • SENSATIE: Burton Progression
  • EXCELLENCE: Burton Process Flying V Experience

Dat kan mij mogelijk wel helpen met de laatste vraag inderdaad: welk niveau board kan ik het beste nemen?

Maar zelfs dan is het mogelijk dat je “stroeve” boards (niet goed onderhouden), oude modellen van die boards, afgetrapt materiaal (bijv. materiaal van het begin van 2 seizoenen geleden), schoenen die niet goed zitten, etc. kunt krijgen.

Het gaat me er dus veelal om dat ik geen ouder, versleten materiaal ontvang.

Ik ben nu twee keer in Flaine geweest, en beide keren hebben wij materiaal gehuurd bij skiset flaine sport la foret. Beide keren was dit de verhuurzaak waar de reisorganisatie zijn deal mee had. Service is er op zich wel goed, mijn zus en zwager hebben in een weekend 3 of 4 keer materiaal geruild omdat ze wouden skiën en boarden. Wat materiaal betreft zijn ze up to date, dus geen verouderde skies bij de tweede keer had ik wel skies waar het belag er niet helemaal netjes meer was, maar dat kwam door mij zelf omdat ik een bepaalde ski perse wou skien en dit later in het seizoen al was.

Ik ben nu twee keer in Flaine geweest, en beide keren hebben wij materiaal gehuurd bij skiset flaine sport la foret. Beide keren was dit de verhuurzaak waar de reisorganisatie zijn deal mee had. Service is er op zich wel goed, mijn zus en zwager hebben in een weekend 3 of 4 keer materiaal geruild omdat ze wouden skiën en boarden. Wat materiaal betreft zijn ze up to date, dus geen verouderde skies bij de tweede keer had ik wel skies waar het belag er niet helemaal netjes meer was, maar dat kwam door mij zelf omdat ik een bepaalde ski perse wou skien en dit later in het seizoen al was.

BaasBerlage op 16 nov 2015 22:38

Welke reisorganisatie? Sunweb of Bizztravel toevallig? Bij hun is de prijs precies €10,- hoger voor de materiaal huur dan wanneer je zelf huurt met die 50% korting. Dat zal ook wel ongeveer hun marge zijn dan.

Bedankt voor je input. Het viel me wel op Flaine Sport (La Foret) de duurste was. Een SENSATIE snowboard kost €105,- na 50% korting en de hoogste klasse EXCELLENCE hebben ze helemaal niet. Ik hoop dus dat er ook nog mensen zijn die ervaring hebben met de andere Skisets in Flaine. Er zitten ook mensen in onze groep met veel meer snowboard ervaring en die willen sowieso het EXCELLENCE pack huren namelijk.

Ter vergelijking: bij Skiset Forum is het SENSATIE pack €90,- (dus €15,- goedkoper) en heb je het EXCELLENCE pack voor €100,-, dus een klasse hoger dan bij La Foret maar wel €5,- goedkoper. Bij de andere 2 Skisets ligt de prijs voor de EXCELLENCE pack op €105,- (dus even duur als de SENSATIE bij Forum.

Dus meer input is zeker welkom :).

Skimium/Blackside in Flaine forum. Korting oa via decathlon. Goede ervaringen mee. Loopt hierover al een topic. Even zoeken dus.

life is a beach, or a pile of snow

Veel locale winkels worden bijna verplicht om via internet erg goedkoop te verhuren. Hier worden deze winkels niet blij van. Wat ik hier veel zie is dat winkels voor de goedkopere internet verhuur duidelijk minder mooie/nieuwe ski’s en boards pakken dan bij de standaard verhuur aan klanten die gewoon in de winkel komen, en vaak aan het eind van de week ook een nette korting krijgen. Je kunt je afvragen of we ons allemaal niet voor de gek houden, want we willen allemaal korting en betalen aan het eind allemaal gelijk ;-)

Heel simpel, verwacht als je die -50% gebruikt niet dat je de mooiste planken of latten uit de winkel mee krijgt.

Click. Click. Peace

@Rogier : persoonlijk vind ik de “goedkope” tarieven nog goed aan de prijs, zeker in winkels aan de skistations zelf waarvan je zou verwachten dat ze door de volumes toch mooie prijzen zouden moeten krijgen op het materiaal.

Wat zou de doorsnee verhuurgraad zijn van zo’n winkel tijdens een winterseizoen?

De prijzen, van de winkels die ik ken, vallen vies tegen. De marges op ski’s zijn echt niet extreem hoog. We hoeven natuurlijk geen medelijden te hebben. Zeker niet met winkels in een gebied als Flaine. Maar het is ook niet zo dat het slapend rijk worden is.
Over het algemeen kun je stellen dat er zes weken per seizoen echt geld verdient, en goed verhuurt, wordt, en de andere weken genoeg om iedereen te betalen. Als daar net als vorig jaar dan wordt het al snel krap voor de winkels.

Plus reken hier de kosten voor onderhoud etc nog bij, en die machines zijn duur. En na een slecht seizoen kunnen de ski’s zo de vuilnisbak in.

Click. Click. Peace

Veel locale winkels worden bijna verplicht om via internet erg goedkoop te verhuren. Hier worden deze winkels niet blij van. Wat ik hier veel zie is dat winkels voor de goedkopere internet verhuur duidelijk minder mooie/nieuwe ski’s en boards pakken dan bij de standaard verhuur aan klanten die gewoon in de winkel komen, en vaak aan het eind van de week ook een nette korting krijgen. Je kunt je afvragen of we ons allemaal niet voor de gek houden, want we willen allemaal korting en betalen aan het eind allemaal gelijk ;-)

Heel simpel, verwacht als je die -50% gebruikt niet dat je de mooiste planken of latten uit de winkel mee krijgt.

Rogier op 17 nov 2015 09:06

Precies daar zit de crux. Zoeken naar de beste deal en het dan gek vinden dat je minder materiaal krijgt…

Kwaliteit kost geld.

Ik blijf mij er op verbazen hoe vaak mensen nog altijd topkwaliteit verwachten voor een lage prijs die vaak tegen de bodem aan zit. Als je via een reisorganisatie grote kortingen krijgt bij een verhuurder dan weet je gewoon dat de kwaliteit minder zal zijn.

Als je dan toch wilt huren, stap ter plekke dan verschillende winkels binnen en maak daar een keuze.

Op Wintersport gaan kost nu eenmaal geld.

Plaats een reactie