loopband?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Op verschillende foto’s van de lift Grand Vans, zie ik naast deze lift een soort van loopband waar je op kunt met je ski’s? Waar dient deze band voor?
Ook zijn er verschillende groene pistes in Flaine, moet je hiervoor eerst naar boven met een liftje? Of is er dan ook mogelijkheid voor zo’n ‘loopband’? Of eventueel om een paar stappen naar boven te lopen en de groene piste te ‘beoefenen’. We gaan namelijk met iemand, die voor het eerst op de ski’s staat. Bedankt voor jullie reactie!

Aan je vraag te lezen ben jij diegene die de eerste keer gaat skiën. :-D

Loopband is voor de beginners, meestal kindjes. Deze gaat veel trager en makkelijker voor die personen om naar boven te gaan ipv een sleeplift waar ze toch steeds zouden afvallen.
In sommige gebieden zie je nog een soort kabel/touw waar men zich moet aan vasthouden om naar boven te geraken.

Groene pistes zijn bijna vlak dus antwoord op je tweede vraag is: ja deze kan je zonder problemen naar boven bewandelen.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Nee hoor :) Maar ik heb dit nog niet eerder gezien… Dit is wel de eerste keer dat wij van plan zijn om naar Frankrijk te gaan,misschien ligt het daaraan ha-ha? In ieder geval bedankt voor je reactie, heel duidelijk!

Bij les deux alpes hebben ze zelfs een overdekte lopende band… luxe hoor, waar is dat afzien in de sleepliften gebleven voor beginners :p

🏂

Gewoon beginnen met les nemen, dan leren ze je vanzelf alle ins en outs. En ze beginnen dan gewoon waarvan ze denken dat dat het beste is voor iemand, en dat zal in flain waarschijnlijk de korte trage stoeltjeslift midden in het dorp zijn. Deze piste is nagenoeg vlak en uitermate geschikt om de eerste bochtjes te maken. Maar het belangrijkste is gewoon: NEEM LES!

Born to Ride

De loopband wordt veel door kinderen gebruikt aangezien het langs de kindespeelwijde/creche gaat. Je kan hem ook gebruiken om dan stukje groen te pakken voor paar bochten te oefenen. Maar let op dit is ook uitloop van andere pistes. Ze kunnen dus hard voorbij komen.
Wat de rest ook zegt: Neem les :)

Ik sluit me aan bij bovenstaande. ALs 18-jarige heb ik besloten om zonder les de piste op te gaan en me te laten begeleiden door ervaren familieleden. Nu, 15 jaar later, ben ik deze foute beslissing aan het rechtzetten door lessen te nemen in Nederland op de rolband en ik kan je vertellen: niet makkelijk om de slecht aangeleerde gewoontes recht te zetten :-) Vanaf dat de basis er is kan je gerust eens met de rolband naar boven om te zien het het “glijden” vergaat maar het zal inderdaad voor de kindjes voorzien zijn. Succes en groetjes

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Bedankt voor jullie reacties! Wij hebben inmiddels een vakantie geboekt bij le Panoramic in Flaine!

Bedankt voor jullie reacties! Wij hebben inmiddels een vakantie geboekt bij le Panoramic in Flaine!

Mchvssn op 23 nov 2015 12:31

Geniet ervan! Flaine is als dorp afschuwelijk lelijk (bijna zo lelijk dat het weer “mooi” wordt), maar het gebied is fantastisch! Het uitzicht op de Mont Blanc is fenomenaal vanaf Les Grandes Platieres en de pistes richting Morillon en Samoëns zijn ook heerlijk…

Nog tips voor dingen die je echt moet hebben gedaan?

Die loopband is er zoals anderen al gezegd hebben voornamelijk voor een heel klein stukje groene piste waar kinderen met les beginnen. Echter als je een accommodatie hebt in Flaine Forêt (waar Panoramic ook zit) zal je zien dat je die loopband ook nog wel eens pakt om niet omhoog te hoeven lopen, want dat valt nog best tegen.

Er is wel een korte piste vlak voor de loopband waar je naar beneden kan om de Grandes Platieres lift te pakken, maar het is een smal paadje wat bij weinig sneeuw niet ideaal is voor het behoud van je materiaal.

Aanrader is om meteen vroeg op de dag met de Grand Vans lift richting Morrilon, Samoëns en Les Carroz te gaan. Vooral bij Morillon is een behoorlijk lekker lang blauw stuk waar het vrij rustig kan zijn. En natuurlijk niet vergeten de Cascades te doen als die open is. De terugweg is alleen wel verre van ideaal vanuit Sixt (bus naar Samoëns).

Ook in Flaine zelf kun je je wel prima vermaken, maar merkte wel dat je erg snel dezelfde pistes aan het doen bent.

Plaats een reactie