Pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Hi all,

Vraagje, mijn vriendin en ik gaan over 2,5 week richting Flaine. Nu zie ik op de website dat nog niet alle pistes en liften open zijn. Heeft iemand een idee waarom dit is? Ik kan me voorstellen dat ze tijd nodig hebben om de boel te prepareren maar het zou toch jammer zijn wanneer niet alle pistes toegankelijk zijn.

Thanks voor de reacties alvast :)!

De regen van afgelopen dagen, te weinig sneeuw voor de lage pistes.
Het is nu geen hoogseizoen, dus heeft het geen prioriteit alle pistes te openen. Over 2,5 week is dat vast anders.

Komt goed dus!

In de regio daar zijn buiten het hoogseizoen nooit alle liften open, genoeg pistes en liften voor het aantal mensen wat er is. Maar in dit geval heeft het deels met lawine gevaar te maken in de kommen die tussen de verschillende pistes liggen. Tussen Morillon, Les Carroz en Samoens moet je langs een aantal gevaarlijke plekken en de liften die je heen en terug brengen die komen boven de kammen uit dus die zijn wegens harde wind ook snel dicht.

Als alles gezet is dan zal het snel weer open gaan. Kan van de een op de andere dag zijn en met de tijd waarop jij daar heen gaat dan ben ik er ook dus dan zal het vast wel weer goed zijn.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik ben net terug van een lang weekend Flaine en kan twee redenen bedenken: door de regen van donderdag en vrijdag waren een aantal lagergelegen pistes (bv naar Les Carroz en Morillon) niet meer te skiën. De liften moesten af en toe dicht vanwege de harde wind (vooral de TSD Grand Vans) of door ijsafzetting door de combi van sneeuw, regen en wind op de liftpylonen (Grandes Platières).
Ook met de gesloten pistes was er nog genoeg te skiën hoor, dus maak je geen zorgen. Bovendien heeft het vanaf zaterdag flink gesneeuwd (alleen al zaterdagmiddag dik 10cm erbij), dus ik denk dat er alleen maar meer open zal gaan.

Ik herken je angst! Vorige week zag ik dat er nog maar 6 pistes open zijn in het gebied waar we naartoe gaan. Neen werk later zijn het er nog steeds maar 6

Zag net op de site van het Grand Massif dat de liften en pistes tussen de verschillende dorpen weer open zijn dus je kunt met een gerust hart erheen gaan ;-)
http://hiver.grand-massif.com/meteo-et-conditions en dan even naar beneden scrollen.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik ben vorig jaar in Flaine geweest en kan wat @iorusroos en @jorien83 zeggen inderdaad bevestigen: bij harde wind gaan sommige (open) skilifts inderdaad snel dicht. We dachten eerst dat ze wel erg voorzichtig waren, maar bovenop de kammen kan het goed waaien.

Toch, in de ‘kom’ van Flaine zijn veel leuke pistes te vinden en als 1 of 2 van de grote liften open zijn, kun je al flink wat lange afdalingen doen. Dit in combinatie met het aankomende hoogseizoen zou wel moeten betekenen dat ze zo open gaan.
Verder hoorde ik van een local vorig jaar dat ze voor sommige rode pistes aardig wat kloven op moeten vullen met sneeuw: die pistes gaan blijkbaar altijd pas open rond februari.

Een leuke tip vond ik de kleinere lift 'rechts ’ in het gebied: daar liggen een aantal kortere, maar leuke rode pistes en ook de mini-sleepliftjes in het rechter gedeelte waren erg leuk: de sleepliften zijn krot en catapulteren je zowat, maar het gebied wordt niet geprepareerd, ligt erg rustig en lag vorig jaar onder een dikke laag poeier. :D

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Plaats een reactie