Brood in Hameau de Flaine

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

30 januari vertrekken we met een groep van 10 personen naar Flaine.
We verblijven daar in Chalets Hameau de Flaine. Omdat ik heb gezien dat het best ver uit de kern van flaine ligt vroeg ik me af of iemand weet of er een bakker of brood service boven in het dorp bij Chalets Hameau de Flaine te vinden is. Ik kan het via de aanbieder van het chalets zelf niet vinden. Het scheelt nog al als je niet voor een week brood hoeft mee te sjouwen naar Frankrijk.
Wie o wie weet het?

Jan-Willem

Ik weet het niet, maar ik neem aan dat je dat ook niet meent dat je voor een week brood zou willen meenemen?! Lekker brood heb je dan na een paar dagen :P. Toerisme info Flaine misschien?

Not all who wander are lost

Er is een ingewijde hier op het forum, iemand die in Grand Massif woont of nagenoeg altijd daar is… Maar wie ook alweer?

Ik ben er twee keer geweest, één keer in Forum en één keer in Foret, daar was alles wel aanwezig. Er is een lift tussen beide. Maar Hameau… ?

Take a smile :-) :-) :-) :-)

Geen idee hoe het daar is maar zoals Edwin het al aangeeft is het uiteraard ondoenlijk om voor een week (of meer) brood mee te nemen. Maar lang leven internet, daar hebben we een website als http://www.zelfbroodbakken.com waarop je kunt zien wat je nodig hebt om zelf in je levensonderhoud qua brood te voorzien. Lees, bestudeer en herlees en neem voldoende mee van wat ze daar vermelden. Zo kun je in elk geval de vakantie in die behoeftige gebieden doorkomen. Graag laten weten welk brood je uiteindelijk hebt gebakken en welk de meeste energie gaf om de dag door te komen zodat ook anderen op dit forum er nog wat aan hebben.

Dank voor de reacties, vers brood meenemen was uiteraard niet het plan.
We dachten meer aan afbak e.d. Maar er gaat natuurlijk niks boven vers frans stokbrood en croissants. @interjrs mochten we nog een heftig brood gaan bakken zal ik er verslag van doen :D

Ben benieuwd of er nog mensen zijn die in flaine zijn geweest die meer weten.

Ga dit beetje volgen… zitten daar tijdens krokusverlof :-)

Meestal hebben die accomodaties een leveringsdienst met de plaatselijke bakker. S’avonds voor 6u ofzo bestellen en afrekenen en s’morgens ligt het allemaal klaar.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Je kunt ook voor een week brood inslaan. Als het dan goed vriest, kun je het brood buiten laten invriezen op balkon ;-)
Volgende dag broodje ontdooien en op eten
In Frankrijk hebben ze ook voorgesneden Harry’s brood (zo heet dat volgens mij) in de supermarkt. Het ligt niet bij versafdeling brood, maar ergens in voorverpakte afdeling. Kinderen vonden het altijd heel lekker, ik was er niet kapot van. Maar dat blijft dagenlang vers.
Wel even op de datum letten in de winkel, is niet altijd dagvers.

null

Vorige week in Flaine geweest, welliswaar in Foret (waar inderdaad een bakker en supermarktje met vers brood was), maar voor jullie relevant: we zagen overal flyers liggen waarop beide supermarkten (Spar in Foret, Sherpa in Forum) adverteerden met gratis thuisbezorgen van boodschappen overal in Flaine. Heb verder niet opgezocht of daar een minimum bedrag aan vast zit (dat zal haast wel), maar goed, met jullie groep is dat waarschijnlijk toch snel bereikt.
Even mailen naar het office de tourisme anders, die kunnen je vast aan info helpen.

Je hoeft je geen zorgen te maken (en ook geen sponsbrood te eten):

'Le Hameau de Flaine dispose d’une réception, d’un salon, d’une supérette et d’un garage gratuit.

Dans le restaurant et le bar, vous pouvez vous restaurer et vous désaltérer. En plus, il y a une service boulangerie.

Chalets Le Hameau de Flaine se situe à env. 2 km du centre de Flaine et à env. 4 minutes de marche de commerces et de restaurants.’

Je hebt een supermarktje, een brooddienst en op 4 min wandelen de andere winkels.

Plaats een reactie