Ervaring met skischool Gaschurn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gaschurn - Partenen

Hi, We gaan deze winter naar Gaschurn.
Wil mijn kinderen in de les doen. Jongste is 5 (beginner met 1 jaar ski ervaring) en oudste is 8 jaar (3 jaar ski ervaring).

Wie heeft er ervaring met de skischool in Gaschurn?
Heb indruk dat echte beginners beneden op slepertje blijven naast dalstation kabelbaan. En de andere klassen gaan naar boven.
Kortom mijn kinderen hebben op andere locatie les.
Wie weet meer?

*bericht bewerkt door RT op 09 sep 2018 17:41

Kerst 2016 heeft mijn dochter (destijds 4) les gehad in Gaschurn. Prima skischool met goede leraren (niet te vergelijken met de chaos die ik in Flachau meemaakte). De echte beginners lessen beneden, maar aangezien jullie jongste al een week les heeft gehad, schat ik in dat ze na een of twee dagen ook naar boven zullen gaan om te lessen. Skischool is niet heel groot of massaal, blijft allemaal heel overzichtelijk!

Dank Paolie. Dat klinkt goed. Dat zou betekenen dat het makkelijker wordt om samen te lunchen, als ze beide boven les hebben. Anders wordt het logistiek wat uitdagend.

Weet jij of de dalafdaling te doen is voor een beginner? Lijkt ingetekend als een ski route op het ski kaartjes

Het is ook een skiroute . Veel gehoord dat ie al snel erg ijzig wordt , met iets minder verse sneeuw . Wij zij er in een slechter sneeuw jaar geweest , en het eerste stuk naar beneden is rode piste tot het midden station, ook daar werd het zeer ijzig e. Hebben we de nodige skiers in de problemen gezien .
skiroute was toen dicht ivmgeen sneeuw .
Wij vonden het dorp overigens leuk en gemoedelijk.
Gezellig bij de Bergbahn.
Wij denken er zeker nog eens over terug te gaan, maar dan wel met super sneeuw condities …

Toen wij er waren, was de dalafdaling gesloten wegens gebrek aan sneeuw, daar heb ik dus geen ervaring mee. Samen lunchen moet wel lukken, hoewel je de kinderen voor 11 euro ook met de skiklas kan laten lunchen. Onze kinderen vonden dat afgelopen winter erg gezellig.

De beginners starten inderdaad beneden .
Dit hebben we zelf 1 jaar meegemaakt. De jongste beneden en de oudste boven op les.
Dit was 's middag wel pittig omdat 1 ouder het ene kind boven moet ophalen de andere beneden. Ondertussen is het dan mega druk in de Nova Stoba omdat ieder tegelijk wilt eten met z’n kroost.
Omdat dit een gezinsvakantie is hebben we niet ervoor gekozen om onze kinderen 's middag in de school te laten eten.
Ik zou, moest ik terug in dezelfde situatie zijn, hier in België/Nederland lessen nemen zodat je kind een niveau hoger kan instappen. Toch proberen om beginners over te slaan, lijkt me risicovoller omdat de pistes daar (Nova Stoba) voor een echte beginner wat pittiger zijn.

De dalafdaling is vanaf het middenstation inderdaad een skiroute. Verleden jaar mijn decenium gevierd in Montafon en tot nu toe “al” 4x deze afdaling kunnen doen (waarvan 1x eigenlijk gesloten). Telkens vast moeten stellen dat bijna onderaan de piste een combinatie was van modderplekken en ijsplaten. Dit meestal in de krokusvakantie. Zolang ik weet zeggen de uitbaters elk jaar dat een oplossing nabij is (te maken met enkele grondeigenaars, waarover de route loopt, die dwarsliggen ) maar komt altijd nèt niet in orde :-)
Uiteraard hangt alles volledig van de sneeuwval en -conditie af, en of je rekening wil houden met dat de route gesloten is.
Gesloten wil hier m.i. trouwens zeggen: geen risico op lawines maar risico op beschadiging van je ski’ s, stukjes wandelen, modder, kleine beekjes oversteken die normaal onder de sneeuw steken, enz…

Plaats een reactie