BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Zillertal Arena - Tochten skien Gerlos

Zillertal Arena - Tochten skien

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

• AltijdSkien 15-10-14 14:31
    AltijdSkien 15 oktober 2014 · 14:31
    Hi,

Aankomende winter voor 10 dagen naar de Zillertal Arena (verblijf in Zell am Ziller) om te gaan skien. Zijn er mensen bekend met mooie tochten die je daar kunt maken? Ik wil graag meerdere gebieden zien. Ik zag al een mooie route van Zell-Gerlos-Konigsleiten. Iemand ervaring mee?
    Wellicht is er ook een tour waarbij we de Hintertux gletcher nog een dag mee kunnen pakken?

Ben benieuwd naar de ervaringen!

Grt
  • AltijdSkien 24-11-14 09:55
    AltijdSkien 24 november 2014 · 09:55
    Late reactie maar bedankt voor alle tips! Mochten er nog dingen missen dan hoor ik het graag
    Genoeg te doen zo te lezen. Nu maar hopen op sneeuw!
    Thanks @Joost7, een schnitzel gaat er wel in, heb al vernomen dat ze daar de grootste van het hele dal serveren.
    @HenriS het Alpbachtal klinkt heel verleidelijk!!
    @Jasper, is piste 20 zelfs voor redelijk gevorderde skiërs nog leuk?

Verder heb ik vernomen dat we voor de apres ski dus beter naar Mayerhofen kunnen gaan, zijn daar nog bepaalde aanraders wbt apres ski?
    En zijn er in zell naast de beruchte schnitzel nog andere plekken waar je lekker uit eten kan? We koken uiteraard ook wel een paar dagen, maar uit eten hoort voor ons ook bij de Wintersport!

Volop vragen, steeds meer zin in januari!
  • GJDannenberg 24-11-14 10:55
    GJDannenberg 24 november 2014 · 10:55
    Voor de apres ski in Mayerhofen kun je een keer de Eisbar direct onderaan de Penkenbahn proberen.
    En qua eten in Zell is de muhlbacher direct langs het spoor wel een aanrader.
    Groetjes GJ D en veel plezier in het Zillertal.

Ps Ga zelf in de voorjaarsvakantie naar Zell.
  • Jasper 24-11-14 13:04
    Jasper 24 november 2014 · 13:04
    @AltijdSkien Ja, de piste is erg variërend en je kunt door de breedte van de piste zelf bepalen hoe snel je gaat, dus ook voor gevorderden wel geschikt. Bijna alle pistes in Zell zijn wel geschikt voor gevorderden.

Maar ook het uitzicht vanaf piste 20 is geweldig, je zit er midden in de natuur en het is er heerlijk stil.

21.02.15 - 28.02.15 Sulden am Ortler
  • Chonn 24-11-14 14:10
    Chonn 24 november 2014 · 14:10
    Interessante tips! Ga zelf in december naar Gerlos ben benieuwed. Overigens in Mayrhofen 3x eerder geweest, dus Penken, Ahorn, Eggalm etc. ken ik vrij goed. Nu de andere kam verkennen
    Völkl Racetiger RC UVO 160 / Atomic Redster XTI 169
  • AustriaFreak 24-11-14 16:25
    AustriaFreak 24 november 2014 · 16:25
    Ik ga ook meteen in de kerstvakantie naar zell am ziller in de zillertal arena, ik lees al veel over de grote keuze in pistes door het gebied en ik ga ook zeker deze tips opvolgen.
  • Jasper 24-11-14 17:06
    Jasper 24 november 2014 · 17:06
    @AltijdSkien @Chonn @AustriaFreak check ook mijn reisverslag van vorig jaar nog even 😉
    https://www.wintersporters.nl/forum/topic/152124
    21.02.15 - 28.02.15 Sulden am Ortler
  • Chonn 24-11-14 17:14
    Chonn 24 november 2014 · 17:14
    @Jasper: thanx voor de tip zal ik doen!
    Völkl Racetiger RC UVO 160 / Atomic Redster XTI 169
  • Ronald14 24-11-14 23:32
    Ronald14 24 november 2014 · 23:32
    Voor een leuke apresski in Mayrhofen zou ik niet naar de Eisbar gaan, dat is een soort van aquariumbak op een plaat asfalt. Ga dan naar de apresskibar bij de Ahornbahn, dat is gezellig. Die zit direct naast de parkeerplaats aan de Ahornstrasse, tussen gasthof Brücke en gasthof Perauer (zeer goed restaurant en acc.).
    S'avonds naar Brück'n Stadl/Schlüsslbar bij de brug richting Ahornbahn, of de disco in het centrum Arena Club (hauptstrasse 470).
  • Ronald14 24-11-14 23:48
    Ronald14 24 november 2014 · 23:48
    Late reactie maar bedankt voor alle tips! Mochten er nog dingen missen dan hoor ik het graag
    Genoeg te doen zo te lezen. Nu maar hopen op sneeuw!

En zijn er in zell naast de beruchte schnitzel nog andere plekken waar je lekker uit eten kan? We koken uiteraard ook wel een paar dagen, maar uit eten hoort voor ons ook bij de Wintersport!

Volop vragen, steeds meer zin in januari! AltijdSkien op 24 nov 2014 09:55

Als je naar Köningleiten gaat mag je uiteraard, de "Kippenbar" niet missen : https://www.facebook.com/Larmach.Alm

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.