Gerlos 4-11 april 2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Als laatste trip van het seizoen zijn we eens richting Oostenrijk gegaan. Voor mij een nieuwe ervaring, dus nog eens tijd voor een reisverslagje!

Gerlos was de uitverkoren plaats. Lang op voorhand geboekt met weinig verwachtingen, want zeg nu zelf, wie gaat er in april snowboarden in een dorp op 1200m? Maar goed, onder het motto “hogerop zal er altijd wel iets van sneeuw liggen” en “de pintjes schijnen goedkoper te zijn in Oostenrijk” boekten we een paar appartementen.

Naarmate de Paasvakantie dichterbij kwam, werd het weerbericht altijd maar beter: kouder en sneeuw de week voor we zouden aankomen, later zonniger. Kon niet beter!

En ja hoor, terwijl we naar boven reden dwarrelden de sneeuwvlokken ons rond de oren. 's Ochtends lag het dorp onder een mooi laagje:

null

Overdag wisselden zon en sneeuw mekaar af:

null

null

En ook 's avonds bleef het doorsneeuwen:

null

Ondanks de goedkope pintjes loonde het de moeite om op tijd aan de lift te staan: mooi geprepareerde pistes met een laagje verse sneeuw erop:

null

De niet-geprepareerde zwarte pistes richting Köningsleiten reken ik bij mijn favoriete afdalingen ooit. Diepsneeuw op de piste!

null

null

Veel beter kan je het niet hebben in april denk ik :-)

null

De woensdagochtend hadden we nog krakende sneeuw op de mooi geprepareerde pistes.

null

Later werd het altijd maar warmer en zonniger. 's Ochtends hard, maar al snel heerlijke lentesneeuw. Als snowboarder vind ik die “paas-pap” stiekem wel leuk. Enkele skiërs uit de groep wouden wel eens weten hoe dat voelde, dus 2 namiddagen m’n board eens afgestaan en zelf op ski’s beland:

null

Leuke afwisseling, maar ik koester geen ambities :-D

Waar we nog toegekomen waren in een winters landschap eindigde de laatste afdaling door een groen landschap. Helemaal niet ongewoon in april, maar toch sterk dat we tot de laatste dag helemaal tot in het dorp konden afdalen.

null

We hoorden dat het skigebied sloot de dag van ons vertrek. Ik denk dat het Zillertal Arena heel tevreden kan zijn met zo’n week als seizoensafsluiter. Wij alvast ook!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:31

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ook al zo’n mazzelaar die met die geweldige condities in de Alpen zat ;) Mooi hoor! Balen dat ik niet naar de Alpen kon…
Het was je eerste keer Oostenrijk? Wat vond je er van?

null

Lieven op 13 apr 2015 22:45

Mooi plaatje zeg, winterwonderland! Waar is deze genomen?

Ook al zo’n mazzelaar die met die geweldige condities in de Alpen zat ;) Mooi hoor! Balen dat ik niet naar de Alpen kon…

Inderdaad, puur geluk! :-)

Het was je eerste keer Oostenrijk? Wat vond je er van?

We waren er helemaal op’t einde van’t seizoen, dus misschien niet de typische Oostenrijk-ervaring: après-ski was redelijk uitgestorven, maar dat is toch niet echt m’n ding, dus helemaal niet erg + het was ook heel rustig op de pistes.

Verder heb ik al lekkerder gegeten in Frankrijk dan in Oostenrijk, maar de prijs maakt wel veel goed. Ook snap ik het idee van zetelverwarming in skiliften helemaal niet, maar dat zal wel aan mij liggen :-D

Het taaltje was nogal problematisch voor mij, want ik spreek redelijk goed Frans maar geen woord Duits. Gelukkig helpt het ook om traag Vlaams te spreken. Dat lijkt namelijk nogal op dat Oostenrijks accent ;-)

Het skigebied was niet supergroot maar wel erg gevariëerd, dus zeker een aanrader.

Eigenlijk is snowboarden gewoon overal even leuk :-)

Mooi plaatje zeg, winterwonderland! Waar is deze genomen?

HenriS op 13 apr 2015 22:52

Op de een van de verbindingsliften richting Zell Am Ziller, ik geloof de Krimml-X-Press.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

En voor de mensen die eens een snowboarder op ski’s willen zien:


(ja, ik weet dat het onverantwoord is om zonder handschoenen te skiën, maar er was geen kat op de piste en het was echt wel héél warm de vrijdagnamiddag :-p )

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Mooie beelden voor die tijd van het jaar! Ziet er top uit.

M.b.t. die zetelverwarming: daar kom je op een koude winterdag nog weleens achter ;) Is dan toch wel lekker.

M.b.t. die zetelverwarming: daar kom je op een koude winterdag nog weleens achter ;) Is dan toch wel lekker.

Tiny-M op 13 apr 2015 23:24

Eigenlijk heb ik het niet snel koud, misschien vandaar mijn wintersportverslaving ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

heerlijke plaatjes hoor, lekker weertje!

Certified ski-boy, glijbewijs

Lekkerrr, inderdaad echt geluk dat je vroeg boekt en dan in zulke condities terecht komt :P
Leuke video ook, is skiën erg lastig als je altijd snowboard? Ik ga het volgende week ook doen met school…

Gang is alles

@jesper Valt wel mee, je kent het sneeuwgevoel en hebt eventuele schrik voor hellingen reeds overwonnen, dus dan is het vooral even wennen aan het feit dat je 2 latten onder controle moet houden.

Maar wat een geklooi met die boots, stokken en latten! ;-)

Ik had overigens vroeger wel al eens geskied, maar was toen al tot de conclusie gekomen dat ik er nooit goed in zou zijn. Dat is bij deze nog maar eens bevestigd :-D

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Aha tof, hoop dat ik op de laatste dag de black mamba goed afkom :)

Gang is alles

@jesper Die piste heb ik even moeten opzoeken :-)
Voorzichtig zijn en vergeet geen drone mee te nemen om beelden te maken van je poging hé!

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Heerlijk verslag! Mooie foto’s ook. Dit was zeker een aangename verrassing, dat er nog zoveel sneeuw lag?

Carnas on Tour

Plaats een reactie