Alles over Gerlos graag!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Hallo,
We gaan over iets meer dan twee weken, Pasen, met de kinderen naar Gerlos voor een weekje skiën. Appartement, skiles, skihuur zijn al geregeld maar ik ben op zoek naar jullie tips met betrekking tot het dorp.

  • Waar is het prima lunchen?
  • En waar kun je 's avonds met de kinderen gezellig eten?
  • Wat zijn de mooiste pistes voor mijn vrouw en mij
  • En met de kinderen, welke pistes zijn dan een aanrader?
  • En wat raden jullie aan: via Frankfurt a. M. of via Stuttgart naar München (waar we overnachten)?
  • apres-ski tips leuk maar daar hebben we niks aan met de kinderen…

Hebben jullie nog andere aanraders?
Bedankt!

Prima lunch: Ik heb nergens slecht gegeten maar vond Seppi’s am Isskogel wel leuk, dit wordt later op de middag steeds meer een soort discotheek maar eerst is het een restaurant, je kunt het niet missen, ligt vlak naast de gondel.
Bij de Duxeralm heb ik ook goed gegeten (hochkrimml) maar daar moet je nog een stukje voor skiën. Bij de Kreuzwiesehut heb ik de lekkerste pizza ooit buiten Italië op.

s’ avonds eten: Zorg ervoor dat je niet naast de uitgaansgelegenheden zit, daar is het wat minder qua kwaliteit.

Mooiste pistes: Wat is jullie skistijl? Verder is de brede blauwe piste bij de Ebenfeld-X-Press een superfijne racebaan. De blauwe en rode pistes op de Gerlosplatte zijn allemaal heel relaxt en breed dus ook erg fijn. Verder vond ik de rode piste aan de Gipfelbahn bij Königsleiten (nummer 58 denk ik uit mijn hoofd?) heel mooi en leuk speels met een soort hele grote hobbels waar je recht naar beneden kon zodat je precies bovenop de volgende eindigde.

Met de kinderen: Hetzelfde

Qua route weet ik niks

Après-ski CinCin is redelijk Nederlands maar ook wel leuk, Luigi’s Turbobar is beetje van alles dus Duits, Dance en Nederlands. Little London is een soort discotheek dus wat internationaler en Seppi’s (bovenop de berg) is ook vooral dancemuziek, vond ik persoonlijk erg gezellig. Verder zijn er nog wat kleinere gezellige baren waar het ook leuk is. In de middag kun je er nog gezellig met je kinderen iets drinken, in de avond is het groot feest. Bij bijvoorbeeld Luigi’s en Seppi’s heb je ook een buitenbar waar je dus buiten de grote menigte zit.

Verder raad ik je aan om als die nog open is (waarschijnlijk wel) naar de rodelbaan bij Gerlosstein (Hainzenberg) te gaan, die is 7km lang, vrij makkelijk en ook verlicht s’avonds. Ik ben er zelf niet aan toe gekomen maar die staat voor komende kerst op het lijstje.

#proudtobepartofleswintersporters

Wij zitten momenteel in Gerlos!
Om te lunchen… De larmach alm…! In Königsleiten(onderaan de blauwe 52) Heerlijke gegrilde kippetjes… Lekkere tomatensoep en heerlijke tosti’s!

Voor 's avonds…
De milchbar, De jagerstuberl en Tombola(een heerlijke Italiaan) Rond half 7 is het op dit moment hier niet te doen een tafeltje te vinden… Dus wij zorgen dat we er voor die tijd zijn… reserveren kan niet overal…

Op ons lijstje stond ook nog Rosi’s schnitzelhütte, maar daar zijn we nog niet geweest( zit in Zell langs de rode 18)

Qua skiën… Ik ben een beginner en vind de blauwe pistes boven Gerlos super…(32,34) En ook in Königsleiten is het leuk skiën… de blauwe 52,53,55a/b…

De zwarte piste naar Königsleiten(36) is s ochtends ook goed te doen…( volgens mijn vriend, ik neem de lift naar beneden… Haha) en de rode 38 is ook erg leuk!(Fussalm)

Pistes die erg leuk zijn, zijn bv de Sportabfahrt (18) in Zell. Als je naar Zell gaat: de liften hebben een lage capaciteit (langste rijen van het gebied samen met de Ebenfeld X-Press), zowel heen als terug zou ik er niet te laat willen zijn. De verbinding is daarnaast erg windgevoelig (is de meeste weken minimaal 1x dicht), zet een bivakmuts op of stop bij het eerste het beste restaurant om op te warmen als je met slecht weer deze neemt. In Zell vind je veel rode racebanen, de 15, 19b en 13a hebben wel een paar stukken pad erin zitten. Gerlosplatte is alleen maar blauw en makkelijker rood en daarmee een aanrader om met je kinderen te doen, vooral de pistes onder de Duxeralmbahn vond ik leuk. Het stuk naar Königsleiten (zwarte 36, niet zo geschikt voor kleine kinderen dus) en Königsleiten zelf omvat veel gondels, vaak met stoelverwarming, niet ideaal als het zacht lenteweer is, zou hier dus op lentedagen niet te lang blijven hangen omdat je net als in Gerlos op een zonnige helling zit. Vanaf de Königsleitenspitze helemaal naar de Krummbach is wel de langste afdaling van het gebied buiten Zell en itt in Zell vind je er nauwelijks vlakke stukken, deze is dus erg leuk om te doen. De piste onder de Sportbahn Kapauns in Zell zou ik zeker nemen als je vanaf Gerlos komt skiën: je vermijdt een heel stuk prikken/binding uit en de piste zelf is vanwege de oude lift erg rustig. Veel plezier op je vakantie!

❄️

Wat een top reacties! Hartstikke bedankt, hier kan ik over twee weken mee aan de slag!

Plaats een reactie