Kindvriendelijk hotel in Gerlos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Wij zijn op zoek naar een kindvriendelijk hotel in Gerlos. Het is de bedoeling dat ons dochtertje van 2j bij Michi’s in de opvang gaat (dus liefst net te ver van de Isskogelbaan).
Wie kan ons wat ervaring delen?

Het meest kindvriendelijke hotel in Gerlos is Almhof alleen dat ligt in Gerlos Gmund en dus niet dichtbij de lift.

Zou eens kijken naar Kristall, vrij klein hotel met zwembad. Helaas niet erg dichtbij lift maar dat zijn uberhaupt niet veel hotels.
Alpenhof is ook kindvriendelijk, vrij groot hotel en ligt naast Kristall dus niet echt dichterbij.

Ik heb in Gerlos gewerkt als reisleidster. Ik vind Gerlos niet zo kindvriendelijk eigenlijk. Ik zou naar een kleiner gebied gaan waar je ook met de kleine er nog lekker op uit kan om te sleeen/wandelen met slee ed. Gerlos heeft daar mijnsinziens weinig mogelijkheden voor.

Als je per se naar Zillertal Arena wilt zou ik voor Königsleiten kiezen, dit is meer een familie dorp en vanuit het dorp kun je verschillende liften nemen. In het dorp heb je ook een oefenpiste die door de hoogte vrij sneeuwzeker is.

Hotel Central ligt bijna naast de kinderpiste en niet al te ver van de Isskogelbaan.
Ga je echt voor een kindvriendelijk gebied, zou ik naar Serfaus gaan.

Gerlos is natuurlijk een Hollandse ski- en feest enclave waar genoeg te beleven valt, ook voor kinderen. Michi’s maar ook skischool Gerlos Total organiseren geweldige dingen om het de kinderen naar de zin te maken. Boven aan de Isskogel is een dagopvang.

Ik vind het, net zoals m’n voorgangers, ook moeilijk om een specifiek hotel aan te wijzen dat het predicaat ‘kindvriendelijk’ verdiend. Zoek je ook in het hotel speelgelegenheid en animatie voor de kinderen??
Zoek je een hotel dat dicht bij de Isskogelbahn ligt dan zou ik een kijken naar Hotel Elisabeth/Hotel Oberwirt. Dat zijn twee hotels die aan elkaar gekoppeld zijn door een verbindingsgang. Gewoon 'n goed hotel met heerlijke maaltijden en super dicht bij de Isskogel!

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Ik denk niet de dingen die de skischolen in gerlos organiseren voor twee jarigen zijn. Voor een 2 jarige is het gewoon heerlijk als ze ook met papa/mama met de slee een stuk kan wandelen of zelf om het hotel in de sneeuw kan spelen. In Gerlos liggen de grotere hotels allemaal aan de drukke hoofdweg. Misschien dat Almhof in Gerlos Gmund idd nog wel wat speelgelegenheid eromheen heeft. Konigsleiten is voor een kindje veel leuker inderdaad.

Ik snap jouw punt dat 'n kind van 2 jaar lekker met z’n ouders in de sneeuw zou moeten spelen en heerlijk samen sleeen. Indien de ouders voor enkele dagen een andere keuze maken is die mogelijkheid (opvang, les en entertainment) er zeker wel! Onderstaande vond ik op de website van skischool GERLOS TOTAL;

Kinderopvang vanaf 1 jaar:
Schischule Gerlos Total biedt kinderopvang aan voor kinderen vanaf 1 jaar in het centrum van Gerlos.

Mini-Club:
Bobo’s Mini Club is speciaal te boeken voor de kleintjes van 2 en 3 jaar oud. In onze Mini Club leren zij gedurende 2 uurtjes in de voormiddag of in de namiddag spelenderwijs kennis te maken met de eerste beginselen van het skien.

Kinderen van 2 - 4 jaar:
Halve dagen les in kleine groepen (max. 6 kinderen)van 9.30 - 11.30 of van 13.00 - 15.00 uur
met Nederlands sprekende leraren.

Skischool MICHI’S

2-jarige Kinderen;
MINICARVER

De eerste stapjes op ski’s voor 2-jarigen. Met de nieuwe Minicarver is het mogelijk zonder skischoenen en spelenderwijs te leren skiën. De Minicarver wordt door de skischool ter beschikking gesteld. De les vindt plaats boven bij het bergstation van de Isskogel en duurt 50 minuten. Per leraar kunnen 2 kinderen deelnemen aan de les.

3-jarige Kinderen;

Kinderen vanaf 3 jaar kunnen kiezen voor 2 uur skiles per dag. De lestijden zijn van 10:00 tot 12:00 uur. Wij bieden u ook de mogelijkheid aan om voor onze combi aanbieding te kiezen. Dit houdt in 's morgens 2 uur skiën (van 10.00 tot 12.00) en 's middags naar de kinderopvang gelegen bij het bergstation van de Isskogelbaan. Voor de kinderen een waar genot om hier 's middags te kunnen spelen. De kinderopvang sluit om 15:30 uur.

NU NOG HET MEEST KINDVRIENDELIJKE HOTEL IN GERLOS ZIEN TE VINDEN EN PETER IS TEVREDEN!!! HAHAHA ;-)

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Ik denk te gaan voor Michi’s opvang, boven aan de Isskogelbaan (met minicarver). Dan kunnen we in de namiddag daar nog wat in de sneeuw spelen.
Idd nu nog een hotelleke vinden :-)

@peter: Zou zeker niet voor elizabeth/oberwirt gaan, dat is echt een oud vervallen hotel. Elizabeth is wat beter dan oberwirt, zit aan elkaar verbonden.
Je kunt 's middags ook boven nog even sleeen met je kind. Is daar achter het bergstation een mooie oefenweide met lopende band dus ideaal om te sleeen.
Goede keus voor dagopvang boven, onze jongen is er ook al twee jaar geweest en die had helemaal naar zijn zin. Zijn ook bedjes boven dus hij kan daar ook nog slapen.

Wij zijn in Traumhotel Alpina geweest toen ons zoontje ruim 2,5 was. Beviel erg goed. ´s Ochtends gingen we met de gondel omhoog (recht to hotel) en ging de kleine in de opvang en één keer een uurtje les om te proberen. 's Middags gingen we leuke dingen doen. In het hotel zwemmen of in de speelkamer in het hotel spelen of gewoon lekker met de slee door de sneeuw wandelen.

Het hotel is niet goedkoop, maar buiten de vakantieperiodes heb je leuke aanbiedingen. Met het avondeten (4 gangen)kan je de kleine ook alvast eerder laten eten met andere kindjes en een oppas. Tijdens ons diner zat hij gewoon lekker filmpjes te kijken op onze draagbare dvd-speler.

Ons is het heel goed bevallen!

Plaats een reactie